چین برای مقابله با ترامپ، زرادخانه هسته‌ای خود را گسترش دهد

چین برای مقابله با ترامپ، زرادخانه هسته‌ای خود را گسترش دهد

یک روزنامه چینی شناخته شده در برابر مواضع رئیس‌جمهور جدید آمریکا در گزارشی تأکید کرد که چین باید برای مقابله با ترامپ زرادخانه هسته‌ای خود را گسترش دهد.

به گزارش ایسنا، گزارش روزنامه گلوبال تایمز چین که اغلب به انتشار دیدگاه‌های جنگ طلبانه مشهور است در حالی این گزارش را منتشر کرد که چند روز پیش، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین خواستار خلع تسلیحات هسته‌ای در جهان شده بود.

بنا بر گزارش گلوبال تایمز، موشک دانگ فنگ 41 از نوع موشک‌های زمین به زمین است که قابلیت حمل 10 تا 12 کلاهک هسته‌ای را با برد 14 هزار کیلومتر دارد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در طول کارزار انتخاباتی خود همواره در حوزه‌هایی مثل تجارت و امنیت ملی با صحبت‌های تند به پکن حمله کرده است. روز دوشنبه، سین اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید به پکن هشدار داد که واشنگتن از منافع آمریکا و جامعه بین‌المللی در منطقه مورد اختلاف دریای چین جنوبی دفاع خواهد کرد.

او گفت: اگر آب‌های این دریا جزو آب‌های بین‌المللی محسوب می‌شود و پس ما اطمینان حاصل می‌کنیم که به خوبی از آن دفاع کنیم.

در گزارش گلوبال تایمز آماده است:‌ حتی واشنگتن نیز به دنبال به‌روزرسانی نیورهای دریایی و زرادخانه هسته‌ای خود است، بنابراین چین در حالی که از نظر واشنگتن بزرگترین رقیب آمریکا است چگونه می‌تواند در برابر آمریکا با زرادخانه هسته‌ای کنونی خود مقاومت کند؟

این روزنامه چینی تأکید می‌کند که زرادخانه هسته‌ای چین باید به قدری قدرتمند باشد که هیچ کشوری جرأت صف‌آرایی نظامی را نداشته باشد.

جمله‌های این روزنامه چینی در تضاد کامل با سخنان چند روز پیش رئیس جمهور این کشور در سازمان ملل در مورد خلع تسلیحات هسته‌ای است.

به گزارش ایسنا، چین از سال 1964 تاکنون یک قدرت هسته‌ای بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها