۱۱۸۰ نفر بر اثر بیماری سرطان در گلستان جان خود را از دست دادند

۱۱۸۰ نفر بر اثر بیماری سرطان در گلستان جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرگزاری تسنیم سیدمهدی صداقت ظهر امروز در همایش خودمراقبتی و امید در پیشگیری از سرطان در کلاله اظهار داشت: سال گذشته از 8 هزار و 500 مرگ ثبت شده در استان گلستان ، 1180 مرگ مربوط به سرطانی‌ها بوده است.

وی افزود: رتبه نخست مرگ‌های سرطانی مربوط به سرطان سینه با 210 ابتلا در سال در استان گلستان است و سرطان معده، روده بزرگ، مری و مثانه رتبه‌های بعدی در استان گلستان است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان تصریح کرد: البته سرطان مری که زمانی در استان گلستان 130 نفر در 100 هزار بود اکنون به 35 نفر در 100 هزار کاهش یافته، که علت آن ارتقاء سطح زندگی و بهداشت است.

صداقت اظهار کرد: برای پیشگیری باید سبک زندگی تغییر کند و ورزش و تحرک بدنی را باید در زندگی قرار دهیم و به سبد غذایی سالم توجه کنیم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان افزود: استان گلستان قطب بیماران سرطانی است و تلاش داریم که خدمات درمانی به بیماران سرطانی در استان گلستان افزایش یابد.

عبدالرحیم حزینی متخصص امر سرطان نیز در این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش حساس کردن آحاد جامعه به سرطان و بیان این نکته که سرطان قابلین پیشگیری و درمان را دارد.

وی گفت: شناسایی و جلب مشارکت خیرین در کمک به این مهم و بیماران سرطانی هم در این همایش‌ها که در مناطق دیگر هم برگزار می شود، مدنظر است.

همایش سفیران سلامت از شهرهای مینودشت،گالیکش، مراوه تپه و کلاله، با حضور پزشکان متخصص سرطان و خیران سلامت و شماری از بیماران سرطانی در کلاله برگزار شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها