ایران به دنبال به دست آوردن سهم خود از شبکه حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی است

ایران به دنبال به دست آوردن سهم خود از شبکه حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه ادامه داد: با بازگشت ایران به شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی به دنبال به دست آوردن سهم خود از شبکه حمل‌ونقل بین‌المللی هستیم.

به گزارش ایسنا، وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین کنفرانس و نمایشگاه حمل‌ونقل خاورمیانه در جمع خبرنگاران در رابطه با این همایش گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که ایران مجددا مورد توجه مراکز تجاری جهان قرار گرفته است.

وی در رابطه با شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، ادامه داد: در این نمایشگاه میزبان ۲۶ کشور جهان هستیم و از ۶۰ شرکت، شرکت‌کننده ۴۴ شرکت خارجی حضور دارند.

آخوندی با بیان این‌که ایران همواره به دنبال به دست آوردن سهم خود از حمل‌ونقل دریایی بوده است، اظهار کرد: ایران با توجه به موقعیت استراتژیک خود که بین دریای عمان، خلیج فارس، دریای مدیترانه، دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد باید از این موقعیت استفاده کند. به این منظور به دنبال توسعه بنادر خود در جنوب و شمال کشور بودیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تا یکی دو ماه آینده ظرفیت توسعه یافته بندر چابهار به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین توسعه و نوسازی فاز یک و دو بندر شهید رجایی را در دست داریم. همچنین خواهان اتصال بنادر به شبکه ریلی کشور هستیم.

وی با اشاره به این اقدامات زیرساختی، ادامه داد: این اقدامات باید با شکل‌گیری شبکه تجاری بین‌المللی همراه شود زیرا ایران می‌تواند موقعیت ترانزیتی پایدار را در منطقه داشته باشد و تجار و فعالین حمل‌ونقل بین‌المللی اروپا، خاورمیانه، آسیا و جنوب خلیج فارس در ایران بهم پیوند می‌خورند.

آخوندی در همین رابطه افزود: علی‌رغم موقعیت استراتژیک خاورمیانه در سال‌های اخیر شاهد ناامنی در این منطقه بوده‌ایم و نقش ایران در تامین امنیت خودش و منطقه پررنگ است که با بازگشت ایران به شبکه تجاری بین‌المللی می‌توان امید داشت که منافع منطقه پیش از آنکه به منازعه کشیده شود در فضای مذاکره انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها