ولایتی: ایران از هیچ کمکی به ایزدی‌های عراق دریغ نمی‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان این‌که«دولت و اکثریت ملت عراق حامیان ایزدی‌های این کشور هستند» گفت: ایران از هیچ کمکی به ایزدی‌های عراق دریغ نمی‌کند.به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ...

ولایتی: ایران از هیچ کمکی به ایزدی‌های عراق دریغ نمی‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان این‌که«دولت و اکثریت ملت عراق حامیان ایزدی‌های این کشور هستند» گفت: ایران از هیچ کمکی به ایزدی‌های عراق دریغ نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی بعد از ظهر روز سه‌شنبه در دیدار شیخ سمیر نماینده مجمع عمومی ایزدی‌های عراق و تعدادی از اعضای ایزدی پارلمان و شخصیت‌ها و فرهیختگان ایزدی عراق این مطلب را بیان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مظالم داعش بر ضد ایزدی‌های عراق گفت: در حال حاضر شما نیز نسبت به گذشته، در خصوص سرنوشت ایزدیان و آینده عراق امیدوارتر هستید.

وی با بیان این‌که «دولت عراق از ایزدی‌ها نیز به عنوان بخشی از ملت این کشور حمایت می‌کند و تبعیضی بین مردم و ایزدی ها قائل نیست» افزود: در هرجایی عده‌ای هستند که ممکن است از حق تبعیت نکنند، اما این موضوع ربطی به دولت عراق ندارد.

وی گفت: همکاری ایزدی‌های عراق با نیروهای حشدالشعبی بسیار خوب ارزیابی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران بر حفظ یکپارچگی عراق، جلوگیری از تجزیه و حمایت از تمامیت ارضی این کشور بسیار جدی است.

وی با اشاره به آزادسازی قریب الوقوع موصل به عنوان پایگاه اصلی داعش در عراق، گفت: شکست دشمنان عراق حتمی است و احتمال دستیابی آنان به اهداف غیرانسانی شان وجود ندارد.

همچنین چند تن از اعضای هیات ایزدی های عراق در این دیدار به کشتار بی رحمانه ایزدی های عراق توسط داعش ، ربودن 6 هزار تن از زنان و پیرمردان ایزدی و سوء استفاده جنسی از دختران ایزدی این کشور اشاره کردند.

هیات ایزدی‌های عراق همچنین خواستار کمک جمهوری اسلامی ایران با استفاده از روابط خوب با طرف های سیاسی عراق، در جهت سرعت بخشیدن به آزادی ربوده شدگانی ایزدی شدند.

نمایندگان ایزدی‌های عراق به زندگی بسیار سخت پنج هزار تن از آوارگان ایزدی در اردوگاه‌ها اشاره کردند و خواستار کمک جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت این آوارگان به محل زندگی اصلی خود شدند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها