آمادگی ایران برای تحکیم و تقویت روابط و انتتقال تجربیات در حوزه‌های مختلف

معاون وزیر امور خارجه صربستان که به منظور انجام رایزنی های سیاسی بین ایران و صربستان به تهران سفر کرده است، روز سه‌شنبه با معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.به گزارش ا...

آمادگی ایران برای تحکیم و تقویت روابط و انتتقال تجربیات در حوزه‌های مختلف

معاون وزیر امور خارجه صربستان که به منظور انجام رایزنی های سیاسی بین ایران و صربستان به تهران سفر کرده است، روز سه‌شنبه با معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا ،در این دیدار، تخت روانچی با اشاره به سابقه روابط ایران و صربستان اظهارکرد : میان تهران و بلگراد روابط دوستانه ای برقرار است و اراده جدی برای توسعه و تحکیم مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد.

معاون اروپا وآمریکای وزارت امور خارجه با تاکید بر ظرفیت‌های ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، بازرگانی، نفت و گاز، آمادگی کشورمان را برای تحکیم و تقویت روابط اقتصادی و تبادل تجربیات در حوزه‌های مختلف اعلام کرد و خواستار تقویت مناسبات بخش‌های خصوصی دو کشور و نیز تحکیم همکاری‌های فرهنگی و گردشگری بین دو کشور شد.

در این دیدار گوران آلکسیج معاون وزیر امور خارجه صربستان نیز گفت: بلگراد اهمیت زیادی برای روابط با تهران قائل است و بر این باور است که جمهوری اسلامی ایران دارای نقشی سازنده و اساسی در عرصه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و بویژه جهان اسلام می‌باشد.

وی همچنین تاکید کرد: دولت صربستان آمادگی دارد در کلیه عرصه ها از جمله در زمینه اقتصادی، فن آوری و گردشگری مناسبات خود را با ایران تقویت کند.

تحولات خاورمیانه و منطقه جنوب شرق اروپا از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد تبادل نظر و رایزنی قرار گرفت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها