دو سوله بزرگ امدادی دهه فجر در قم به بهره‌برداری می‌رسد

دو سوله بزرگ امدادی دهه فجر در قم به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمد گلفشان عصر امروز در جلسه شورای شهر قم که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان هلال‌احمر سازمانی مردم‌نهاد است، اظهار داشت: این سازمان وابسته به دولت و هیچ ارگانی نیست و تنها با مشارکت‌های مردمی اداره می‌شود.

وی بابیان اینکه عملکرد این نهاد بر اساس رأی هیئت‌مدیره صورت می‌پذیرد، عنوان کرد: آیت‌الله اعرافی، آقایان بنایی، بهشتی و قاسمی از اعضای فعلی هیئت‌مدیره هلال‌احمر قم هستند که همواره برای اهداف و سیاست‌گذاری‌های مرکز جایگاه ویژه‌ای در نظر داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم معاونت امداد و نجات را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: این بخش با دارا بودن پایگاه‌های متعدد در استان به ارائه خدمات به مردم تلاش می‌کند، همچنین ساختمان‌هایی در روستاهای کهک و دستجرد به این منظور در نظر گرفته‌شده و پایگاه ثابتی نیز در شهر جعفریه به نام شهید صارمی از شهدای مدافع حرم افتتاح‌شده ‌است.

وی ارائه‌ خدمات از سوی هلال‌احمر را موردتوجه قرار داد و ادامه داد: هلال‌احمر به دلیل دارا بودن نیروهای داوطلبانه‌ای که برای رضای خدا کار می‌کنند، می‌تواند خدماتی رایگان به مردم و دستگاه‌ها ارائه دهد که می‌تواند برای دولت هزینه‌بر باشد.

گلفشان با تأکید بر اینکه افزایش توان معاونت‌ها و بخش‌های هلال‌احمر ظرفیتی برای شهر و استان قم به شمار می‌رود، گفت: آموزش‌ها باید به‌طورجدی و به‌صورت تخصصی به‌منظور کاهش تلفات ناشی از حوادث ادامه یابد، چراکه در حادثه پلاسکو جمعیت هلال‌احمر استان قم توانست 4 تیم عملیاتی همراه با تجهیزات کامل را به تهران اعزام کند.

وی اقدامات آموزشی و فرهنگی هلال‌احمر را موردتوجه قرار داد و افزود: با توجه به چهره خوب و عام‌المنفعه هلال‌احمر، جوانان رغبت بیشتری به شرکت در کلاس‌های این مرکز در مقایسه با سایر مراکز از خود نشان می‌دهند و به همین دلیل جمعیت در خدمات آموزشی، جهادی، برگزاری همایش‌ها و کمک به محرومان اقدامات ارزنده‌ای با کمک جوانان داوطلب خود انجام داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم با اشاره به اقدامات سازمان هلال‌احمر در حوزه درمان و توانبخشی گفت: مرکز ارتز و پروتز به مدت یک سال و نیم ایجادشده که همواره باهمت داوطلبان همراه است و نیاز معلولان به سفر به شهرهایی چون تهران را برطرف کرده است، همچنین خدمات ارائه‌شده به آن‌ها نیز باکیفیت و هزینه کم صورت می‌پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان هلال‌احمر درزمینهٔ دارو فعالیت ویژه‌ای دارد، افزود: به دلیل تحریم بودن، برخی داروهای خاص تنها در اختیار سازمان هلال‌احمر قرار می‌گیرد و در نتیجه می‌تواند مشکلات بسیاری را از مردم حل می‌کند.

گلفشان بابیان اینکه واکسیناسیون حجاج نیز در این نهاد صورت می‌گیرد، اظهار داشت: البته این کار به مدت حدود یک سال و خرده‌ای انجام‌ نشده است، اقدام دیگر این سازمان این است که با مشارکت 5 استان دیگر به ارائه خدمات رایگان از قبیل درمان، مشاوره و غیره به مردم قنوات پرداخته و مانور امدادی در این بخش برگزار کند.

وی شعبه غیررسمی هلال‌احمر در بخش جعفریه را مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: به حدود 170 نفر از مردم این بخش، آموزش‌های لازم در زمینهٔ امداد برای حضور در این مرکز ارائه‌شده است، که امیدواریم در هفته آینده بتوان مجوز احداث شعب در سایر بخش‌های استان را نیز کسب کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم با اشاره به بهره‌برداری از دو سوله بزرگ امدادی در دهه فجر گفت: این سوله‌ها در روستای سلفچگان به‌منظور آب‌رسانی به حریق ایجاد می‌شود، همچنین 10 پایگاه جاده‌ای توسط سازمان ساخته‌شده و اگر در بخش‌ها نیز نیاز به احداث شعب هلال‌احمر باشد، حتماً این مهم صورت می‌پذیرد.

وی بابیان اینکه جای هلال‌احمر در میان شوراها خالی است، افزود: باید ارتباط تنگاتنگی میان آن‌ها شکل بگیرد، زیرا هلال‌احمر توانایی احداث شعب، ارائه خدمات ازجمله مانورهای امدادی و آموزش‌های امدادی و فرهنگی در تمامی بخش‌ها را به کمک نیروهای جوان و مستعد خود دارد.

گلفشان بابیان اینکه قم استان معین تهران است، خاطرنشان کرد: قم باید دارای تجهیزات و امکانات بیشتری نسبت به استان‌های مجاور استان تهران باشد، زیرا قم به بخش جنوبی تهران که دارای بافت‌های فرسوده است، منتهی می‌شود.

وی بابیان اینکه نبود ساختمان، مشکل اصلی سازمان برای احداث پایگاه در بخش‌های استان است، ادامه داد: مکان‌هایی که در اختیار هلال‌احمر قرار می‌گیرد باید برای خود سازمان باشد، تا بتواند از نیروها و تجهیزات گران‌قیمت خود را در آنجا استفاده کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم با اشاره به اقدام هلال‌احمر در اعطا جهیزیه به جوانان کم‌بضاعت به مناسبت دهه فجر، گفت: این سازمان در سال گذشته به 12 جوان جهیزیه‌ای بالغ‌بر 75 میلیون تومان با کمک خیران داوطلب جهیزیه اعطا کرده است، همچنین تجهیزات پزشکی را با گرفتن کارت ملی به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی بابیان اینکه 60 خانه هلال در قم تأسیس‌شده است، ادامه داد: در صورت امکان می‌توان بر تعداد این خانه‌ها در استان افزود، همچنین در 114 مدرسه استان طرح دادرس اجراشده و تمامی مدارس دارای تیم‌های امدادی به‌منظور مواجهه با مشکلات و حوادث هستند.

گلفشان منطقه پردیسان را مورداشاره قرارداد و گفت: این منطقه ازلحاظ خدمات آموزشی و فرهنگی وضعیت مناسبی ندارد، بنابراین سازمان هلال‌احمر آمادگی خود را به‌منظور ایجاد پایگاه در این منطقه اعلام می‌کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها