معماری ‌حرم‌های عتبات عالیات باید ‌سنتی و بدون معماری غربی باشد

به گزارش خبرگزاری تسنیم آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، با اشاره به اهمیت بهسازی و بازسازی بقاع متبرکه اظهار داشت: اقداماتی که ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام داده از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی بابیان اینکه بازسازی عتبات عالیات هم‌اکنون جنبه مردمی پیدا کرده است، افزود: مردم با کمک و نذورات در بازسازی عتبات عالیات نقش و در آن شریک هستند و باید در این زمینه سعی شود محکم‌کاری‌ها در حرم‌های مبارک به‌خصوص در شهر مقدس کربلا به حد اعلی برسد و عجله‌ای برای به نتیجه رساندن آن‌ها نباشد.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر زیباسازی حرم‌های عتبات ابراز کرد: تشریفات در این حرم‌ها باید در حد اعتدال باشد، همچنین باید برای موارد ضروری و حوادث در این حرم‌ها در آمادگی کامل بود.

وی توجه به مکانی مخصوص و مستقل برای بانوان در حرم‌های عتبات عالیات را مدنظر قرار داد و گفت: جداسازی مکان‌های زنان و مردان مانند حرم مطهر امام رضا(ع) در هنگام عبادت باید در این حرم‌ها صورت گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: در حرم‌های مطهر عتبات عالیات باید مکان‌هایی برای پرسش و پاسخ به مسائل شرعی و دروس حوزوی در نظر گرفته شود و آثار حوزه‌های علمیه در حرم‌های عتبات عالیات نمایان باشد.

وی بابیان اینکه باید کتابخانه‌ای در حرم‌های عتبات عالیات در نظر گرفت، اظهار داشت: باید مسائل فرهنگی با کتابخانه‌های قرائت‌خانه‌ها در حرم‌ها آمیخته شود و در کنار حرم‌ها مکان‌هایی برای این منظور در نظر گرفته شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: معماری در حرم‌های عتبات عالیات باید به‌صورت سنتی و بدون معماری غربی باشد، با در نظر گرفتن آینده باید معماری عتبات عالیات به‌صورت سنتی باشد، همچنین اطلاع‌رسانی خدمات ستاد بازسازی عتبات عالیات به علت حساسیت مردم مهم است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها