تلاش برای تجاری‎سازی تولیدات نخبگان استان فارس

تلاش برای تجاری‎سازی تولیدات نخبگان استان فارس

به گزارش خبرگزاری تسنیم حبیب شریف عصر امروز در نخستین نشست مجمع عمومی خیرین نخبه‎پرور استان فارس با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور خیرین برای حمایت از نخبگان گردهم آمدند، اظهار داشت: این مجمع برای فراهم آوردن بستر مناسب مشارکت افراد خیر و توانمند در زمینه‎های شناسایی استعدادها، آموزش، پرورش و پشتیبانی فکری، توانمندسازی و سرمایه‎گذاری در حوزه نخبه‎پروری تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه این مجمع می‎تواند افراد فاقد امکانات که توانایی شکوفایی استعدادهای بالقوه را ندارند زیرپوشش قرار دهد، گفت: پشتیبانی از کشف شناسایی و پرورش استعدادهای برتر، هدایت و حمایت از استعدادهای برتر برای ایجاد فرصت‎های رشد، ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی، تقویت تعلق ملی و مسئولیت‎پذیری در میان نخبگان از جمله اهداف این مجمع است.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نهادینه کردن تصمیم‎گیری و تصمیم‎سازی توسط نخبگان را از دیگر اهداف این مجمع ذکر کرد و افزود: بسترسازی برای رفع نیازهای نخبگان و استعدادهای برتر استان فارس نیز از اهداف این مجمع است.

شریف با اشاره به فعالیت‎های این مجمع خاطرنشان کرد: اعطای بورس تحصیلی، پژوهانه، کمک هزینه تحصیلی و غیره برای تشویق و ترغیب جوانان مستعدی که برای ادامه تحصیل و فعالیت‎های علمی با مشکل مواجه هستند، یکی از فعالیت‎های این مجمع است.

وی اعطای وام قرض‎الحسنه به نخبگان را از دیگر فعالیت‎های مجمع ذکر و تصریح کرد: این وام برای تجاری‎سازی تولیدات مخترعین و حمایت از افراد مستعد و ایده‎پرداز برای به ثمر رساندن ایده‎هایشان پرداخت می‎شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس بیان کرد: حمایت از ایجاد زیرساخت‎های لازم برای پیشرفت نخبگان، حمایت از موسسات و مجموعه‎هایی که از نخبگان استفاده می‎کنند و اعطای جایزه به نام بزرگان و فرهیختگان از دیگر فعالیت‎های این مجمع است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها