‌محور پاتاوه به دهدشت یکی از قطعات کریدور جنوب به شمال است

‌محور پاتاوه به دهدشت یکی از قطعات کریدور جنوب به شمال است

به گزارش خبرگزاری تسنیم پژمان نیک اقبالی عصر امروز در نشست شورای اداری که با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و به ریاست موسی خادمی استاندار استان برگزار شد با اشاره به توانمندی‌ها و محرومیت‌های این استان اظهار داشت: این استان دارای یک درصد از خاک و جمعیت کشور است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان دارای 8 شهرستان، 19 بخش و 17 شهر است، گفت: 53 درصد از جمعیت استان را جامعه شهری و 47 درصد را جامعه روستایی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه پراکندگی جمعیت در این استان از نرم کشوری بالاتر است، تصریح کرد: این عامل سبب شده خدمات رسانی به مناطق مختلف استان به سختی انجام شود.

نیک اقبالی عنوان کرد: دسترسی به شبکه برق، آب لوله کشی، فاضلاب، خانه‌های بهداشت، دفاتر ICT و بسیاری دیگر خدمات در روستاهای استان به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده هر چند استان در برخی از شاخص رتبه پایینی دارد که ما در شبکه فاضلاب روستای 29 کشور، بهره‌مندی از گاز 17 کشور و در دفاتر ICT روستایی رتبه 27 کشور هستیم.

وی با اشاره به وجود 7هزار و 872 کیلومتر جاده شوسه روستایی افزود: در حوزه ابتدایی 140 مدرسه، متوسطه 80 و در متوسطه دوم 60 مدرسه نیاز داریم و در روستاهای بالای 20 خانوار نیازمند احداث 71 مسجد هستیم.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه یک هزار و 197 روستای استان فاقد نمعت گاز هستند، گفت: روستاهای فاقد دسترسی به آب لوله‌کشی و بهداشتی 206 روستا و روستاهای فاقد آنتن‌دهی تلفن همراه 85 روستا هستند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با بهره‌برداری از محور پاتاوه به دهدشت مسیر بندر امام تا اصفهان حدود 200 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند و این محور یکی از قطعات کریدور اتصال شمال به جنوب کشور است.

وی به تنوع پوشش جنگلی و مرتعی در استان اشاره کرد و افزود: 2 هزار گونه گیاهی و 470 گونه دارویی در این استان وجود دارد.

نیک اقبالی عنوان کرد: با توجه به اینکه چهار بخش از جمله بخش مرکزی باشت از توابع شهرستان گچساران، بخش لوداب از بویراحمد و بخش‌های چاروسا و دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه مورد حمایت طرح‌های ستاد اجرایی امام (ره) قرار گرفته بودند انتظار می‌رود یکی از بخش‌های شهرستان لنده، بهمئی و یا شهر مارگون نیز در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم به این بخش‌ها افزوده شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها