گزارش تحلیلی خبرفوری همزمان با اولین سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری 96

یک سال پس از انتخابات 29 اردیبهشت / از رای به روحانی پشیمان هستید یا از او دفاع می‌کنید؟

یک سال پیش در چنین روزی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم برگزار شد و حسن روحانی در این انتخابات به پیروزی رسید. یک سال پس از این انتخابات درباره‌اش چه نظری دارید؟

یک سال پس از انتخابات 29 اردیبهشت / از رای به روحانی پشیمان هستید یا از او دفاع می‌کنید؟

پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 96 چندان عجیب نبود. سنت دو دوره‌ای بودن روسای جمهور در ایران ایجاب می‌کرد تا او به‌عنوان برنده انتخابات 96 مطرح شده و گزینه اصلی این انتخابات به شمار بیاید. با این وجود حضور رقبایی قدرتمند در برابر او، به‌ویژه سید ابراهیم رئیسی که محمدباقر قالیباف را هم کنار خود داشت، باعث شد تا منتقدان به شکست روحانی امیدوار شوند.

این امید البته چندان طولانی نشد چون حسن روحانی در دور اول توانست رقبای خود را شکست داده و رئیس‌جمهور ایران لقب بگیرد.

وعده‌های روحانی و حال و روز امروز

پس از برگزاری انتخابات و تشکیل دولت دوازدهم ، اتفاقاتی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی کشور رخ داد که باعث شد چند ماه بعد، برخی هواداران روحانی با هشتگ #پشیمانیم به انتقاد از رئیس‌جمهور روی آورند.

برخی حامیان روحانی انتظار داشتند که او زمینه رفع حصر کاندیداهای معترض انتخابات 88 را فراهم بیاورد که این خواسته آنها با وجود وعده‌های دولتمردان به‌جایی نرسید و تنها به‌تازگی گفته شد که یکی از محصورین امکان خروج از حصر پیدا کرده که او خروج خود را منوط به همراهی همسرش عنوان کرده است.

از دیگر وعده‌های انتخاباتی روحانی و جهانگیری در انتخابات، ثبات اقتصادی بود. حامیان دولت مدعی بودند که در صورتی که رقیب آنها به پیروزی برسد، حال اقتصاد دوباره بد می‌شود. با این حال حتی با وجود پیروزی روحانی، وضعیت اقتصادی ناگهان دچار مشکل شد و دلار 3800تومانی تا 7000تومان بالا رفت و سکه هم دومیلیونی شد. پیش از ان هم گرانی و بیکاری، به اعتراضات دی‌ماه 96 دامن زده بود که چندین هفته ادامه داشت.

دلیل این اتفاق، خروج آمریکا از برجام و پس لرزه‌های سیاسی و اقتصادی بازگشت تحریم‌ها بود. با اینکه اروپا وعده داده است که توافق هسته‌ای را نگه می‌دارد اما رفتار دونالد ترامپ با برجام به بازار ایران و به‌ویژه به حسن روحانی ضربه زد. ضربات اقتصادی این خروج به‌ویژه در زمانی که دولت دوازدهم با موجی از اعتراضات اقتصادی در شهرهای مختلف کشور روبرو بود، وضعیت محبوبیت دولت را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

حسن روحانی در مناظره‌های اقتصادی سال پیش از آزادی شبکه‌های اجتماعی دفاع می‌کرد. با این وجود در دولت وی، تلگرام فیلتر شد. روحانی سعی کرد نشان دهد که مخالف فیلترینگ است اما در عمل، دولت او با این نقد مواجه شد که در برابر سیاست‌های محدودیت‌زا، به‌طور موثر عمل نمی‌کند.

دستاوردهای روحانی در یک سال از 4 سال

با وجود اینکه رئیس‌جمهور در تحقق برخی شعارهای انتخاباتی‌اش ناکام بود، دولت او در عرصه‌هایی موفق عمل کرد.

حفظ تورم تک‌رقمی به‌رغم افزایش شدید قیمت ارز، از جمله دستاوردهای اقتصادی دولت روحانی بوده و او همچنین توانسته قیمت مسکن را هم از تلاطم‌های شدید دور نگه دارد. با این وجود روحانی در زمینه مسکن مهر و نیز ساماندهی به اوضاع صندوق‌های ورشکسته مالی نتوانسته منتقدانش را راضی کند.

روحانی در عرصه فرهنگی نیز تا حدی توانسته موفق عمل کند و برخی فیلم‌های توقیفی مانند «عصبانی نیستم» را با اصلاحاتی روی پرده سینما ببرد. برخی کتاب‌ها هم که در یک سال اخیر مجوز گرفته، پس از سال‌ها از توقیف درآمده‌اند و همچنین روند برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف با مشکلات کمتری نسبت به قبل ادامه دارد.

در این یک سال دیپلماسی قابل قبول دولت روحانی باعث شد تا با کمک مدافعان حرم، پرونده داعش در سوریه بسته شده و رقبای ایران در منطقه شکست‌های میدانی و دیپلماتیک متعددی را تجربه کنند. اگر رئیس‌جمهور و دستگاه دیپلماسی بتوانند بدون آمریکا، برجام را اجرا کنند، این نیز یک پیروزی دیپلماتیک بزرگ برای دولت دوازدهم خواهد بود که دست‌کمی از برجام ندارد.

همکاری روحانی با بهارستان برای تصویب قوانینی مرتبط با موضوع FATF و یا برخورد با پدیده حقوق‌های نجومی را نیز باید از دستاوردهای دولت به‌شمار آورد هرچند منتقدان از پاداش‌های نجومی برخی مدیران دولتی و نیز پیامدهای ناصواب لوایح مرتبط با FATF گلایه‌مندند.

رویارویی پشیمان‌ها و حامیان

یک‌سال پس از انتخابات 29 اردیبهشت، حامیان دولت معتقدند که اگر رقبای روحانی پیروز انتخابات پارسال بودند، شرایط به‌مراتب بدتر بود اما برخی حامیان که امروز منتقد روحانی شده‌اند، می‌گویند که اگر رئیس‌جمهور با همین دست‌فرمان پیش برود، سال 1400 یک رئیس‌جمهور اصولگرا با 20میلیون رای خواهیم داشت.

مخالفان دولت نیز روحانی را به فراموش کردن منافع ملی متهم کرده و بر این عقیده هستند که دولت دوازدهم در تحقق وعده‌هایش شکست خورده و حتی برخی از طرح موضوع عدم کفایت رئیس‌جمهور در مجلس سخن به میان می‌آورند.

شما در ادامه این مطلب کامنت بگذارید و بگویید که نظرتان درباره عملکرد یکساله دولت روحانی چیست؟ آیا موافق روحانی و عملکرد دولتش هستید یا معتقدید که او در یک سال گذشته عملکرد مناسبی نداشته است؟ آیا پارسال به روحانی رای داده و اکنون از رای خود پشیمانید یا نه، هنوز معتقدید که نباید به عقب برگشت؟

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 139
  • رذیر
    0

    بله

  • حسین
    0

    دولت روحانی تاکنون هیچ دستاورد قابل اعتنایی در هیچ حوزه ای نداشته بنابراین عقلانی است که مردم از او دلزده باشند.

    نظرات شما -
    • گمنام
      0

      البته یه دستاورد غیر قابل انکار داشته ،اونم باز شدن پای تمام جاسوسان دنیا به ایران بوده،انشا اله خداوند به زودی ماهیت واقعیشو برای مردم ایران فاش میکنه،تاریخ باز هم تکرار خواهد شد.

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    ازدولت آقای روحانی راضی هستم وهنوزم با ایشان رای میدهم .

    نظرات شما -
    • ثریا
      0

      بس که بی بصیرتید

    • محمد١١۰
      0

      یا رزمنده نیستی و الکی گفتی و یا از اوضاع داخلی و سیاست خارجی چیزی سرت نمیشه و یا متعصبی و یا... نمیدونم گزینه دیگه ای هم هس یا نه حسن روحانی فقط بلده خوب جنگ روانی درست کنه و ذهنا رو به جاهایی ببره که منافعشه مث کنسرت و ربنا شجریان و ...

    • سید
      0

      حتماً حسابی تو جیبت رفته

    • گمنام
      0

      مزدور دولتی

    • گمنام
      0

      تو قطعا از اون دسته رزمنده هایی هستی که هیچ وقت پاشون به خط مقدم باز نشد ،از اونایی که همیشه پشت خط به رزمنده ها به اصطلاح دعا میکردن(مثل حاجی گرینوف)بی بصیرت ومزدور،اگه واقعا رزمنده بودی میدونستی که اصل جهاد پیروی از ولایت فقیه زمانته نه خوارج دشمن رهبر وملت،پس خجالت بکش دیگه اسم رزمنده رو خودت نزار ،رزمنده به امام زمانش ومردم کشورش خیانت نمیکنه.

  • مهرداد اسدی
    0

    روحانی منفورترین رئیس جمهور در بین همه ادوار ریاست جمهوری است.

  • وحید
    0

    مهم نیست که چه شخصی رییس جمهور میشه مهم اینه که هیچ فردی در کشور وظیفه خودش را به خوبی انجام نمیده و تمام کشور دچار فساد شده و قابل درست شدن هم نیست

  • رضا
    0

    حسن روحانی ضعیف ترین رئیس جمهور پس از انقلاب است

  • ل
    0

    حسن خیلی خوبه

  • مینا مومنی
    0

    با سلام اصلا از آقای روحانی راضی نیستم..وضعیت اقتصادی کشور واقعا بحرانی هست و فکر نمیکنم دولت تدبیری برا این شرایط باندیشد

  • م خ
    0

    کلا نشون دادن که پای صندوق رای رفتن اشتباهه

  • کامیار
    0

    هیچ کاری نکرد _ فقط وعده دروغ و الکی

  • محمد جهانی
    0

    متاسفم

  • مرضیه گوشی
    0

    دولت وعده های پوشالی....لاپوشانی...مردم رو ساده فرض کردن...نمونش اینکه رییس جمهور مخالف فیلترشدن تلگرامه و حتی بعد از فیلترشدنش هم دم از زادی شبکه های اجتماعی میزنه!!!اونی که هنوز هم به روحانی رای میدی میشه فلسفه ی این کار ایشونو برای من روشن کنی؟

  • حبیب
    0

    خراب شد همچی.درستم نمیشه اصلا

  • Lili
    0

    اصلا مگه عملکردی هم داشته که نقد بشه...بجز حرفهای پوچ و توخالی ...سرگرم کرون مردم با برجام و تلگرام..افزایش های مکرر و بی سابقه و غیر منطقی آب و برق و گاز...افزایش بی سابقه ی دلار و طلا...بی کفایتی و بی ثباتی وزیران انتخابی..‌اصلا متعهد نیستند و هیچ چیز مثبتی از ایشون ندیدم که قابل ذکر باشه با افتخار میگم خوشحالم که در انتخاب ایشون سهیم نبودم

  • ناشناس
    0

    ی چاره واس رفع فیلتری برداره ممنون میشم نون و کاسبیم تو تل بود ک اونم بستن

  • م
    0

    احتمالا اقای روحانی در وعده های انتخاباتیشون از افعال معکوس استفاده کردن

  • هاشم رحمانی
    0

    واقعا حیف شد

  • قلب یخی
    0

    سلام من کاری به این جناه و اون جناه ندارم من یه پدرم که به بدختی دارم خرج خانوادم در میارم با کلی قسط و وام خرج اب و برق و خوراک و پوشاک .تعحب میکنم چرا عده ای سر تعصب خشک‌خودشون موندن و تکون نمیخورن اخه این آنار تورم از کجا میاد؟اینا خرید نمیکنن؟تو بازار نیستن انگار. منی که دارم برا خانوادم مرغ میخرم خوب میدونم مرغ ۶ تومنی شده ۸ تومن منی که دارمبرنج میخرم میدونم برنج ۴۵ تومنی شده ۸۰ تومن منی که یه زمانی میتونستم گوشت قرمز برا خانوادم بخرم پارسال کیلویی ۳۰ تومن بود الان شده ۴۵ تومن بقیه بدبختی هام بماند که ماشین گرونه قطعاتش بنجله و گرون پوشاک گرونه اجاره خونه گرونه و هزارتا چیز دیگه و جالبه برا یارانه ۴۵ هزار تومنی آقای نوبخت منت سرمون میزاره.خلاصه بگم من به روحانی رای ندادم اعتقاد دارم ریاست جمهوری باید ۴ ساله باشه چون توی ۴ سال اول همه کار میکنن برا مردم اما ۴ سال دوم برا خودشون و جیبهای پرنشدنیشون و بچه های دوتابعیتی و چند تابعیتیشون کار میکنن

    نظرات شما -
    • قاصد
      0

      متاسفانه حافظه سیاسی واقتصادی بعضی از مردم ضعیفه ودوره اول رو ندیدند ودوباره رای دادند.

  • یاسر
    0

    به نظرم دولت ژنرال های بازنشسته کارایی نداره چون به یک خون تازه و جوانگرایی احتیاجه زمانه عوض شده

  • مالک رشوند
    0

    هیچ یک از وعده هایش عمل نکرد موقع انتخابات میشه همه نامزدها وعده های میدن وقتی به آنجا میرسن دیگه اصلا به فکر مردم نیستن البته هررییس جمهوری میاد هشت سال میخوره به دوست فامیلامون میرسن چهل سال همین جوری گذشت اصلا دیگه رغبتی برای رای دادن ندارم همین رای ندیم اعصابمون راحتتره

  • هه
    0

    من یه جوونم و چون وضع اقتصادی جوریه ک شکم خودمو نمیتونم سیر کنم مجرد موندم .لیسانس دارم و حمالم تو جامعه نه اینده دارم و ن امید.فقط منتظرم ک بمیرم تا راحت شم یاعلی

  • بهروز
    0

    تنها ریس جمهوریه که به ریش مردم میخنده وهمش وعده دروغ میده مردم وبدبختر از قبل شدن

  • زارع
    0

    رضاشاه رفته هرمسولی شده رضا شاه. تنها چیزی که به فکرش نیستند مردم هست. همه جامعه روفیلم کردن. حسن روحانی بدترین ریس جمهور بابدترین معاون اول. البته من یک نفر دروغگو تر از روحانی سراغ دارم. اون دروغگوتر خود حسن روحانی هستش. دلار۳۵۰۰تومان تحویل گرفته.الان شده دلار۸۰۰۰تومان. خدا حظفش کنه از صفحه روزگار. خو ش بحال ژن خوبا وآقا زاده ها .ماهمه شدیم برده بالادستمون وبس. هیچ کس به فکر مردم نیست .دزد بادزد داره میدزده . ماهمه شدیم کارگر وبر ه بالایی ها. خداسید علی رونگه داره . ممنون خداییم

  • rahim
    0

    افتظاح مملکتو فلج کرده

  • وحید
    0

    من تنها دلیلم برای رای دادن به روحانی وعده احیای سازمان ملی جوانان بود که این هم مث بقیه وعده هاش به فنا رفت. الانم پشیمانم رای دادم

  • حمید محب الاولیاء
    0

    متاسفانه آقای روحانی فصلی جدید در نحوه ریاست جمهوری رو باز کرد در، بی هویتی اندیشه، دو رویی در برخورد با مردم، و بی اعتبار کردن کلام مسئولین. مدیریت دوره اول دولت ایشون، از نگاه من جوان بی همه چیز، شبیه یک مدیریت "فست فودی" بود که نه سلامت جامعه توش مهم بود و نه دوراندیشی جایی داشت. سرطانش برای مردم، و پولش برای فروشنده فست فود بود. دور دوم هم تا اینجا همین بوده با این تفاوت که دولت نیازی به رای مردم هم برای دور بعدی نداره و دستش برای بستن بار خودشون کاملا بازه. از نوشتن این کامنت احساس شرمندگی خاصی بهم دست میده بابت اینکه در این دوران زندگی میکنم.

  • علیرضا
    0

    اسمش هست وعده که یعنی قرار نیس انجام بشه و اگر شد یک هیچ به نفع شماست که خدارو شکر العان ما مملکتمون همه فقط وعده میدن و ما مردم هم چون مجبوریم قبول میکنیم خدارو شکر من نه رای دادم نه اعتماد کردم به هیچ یک از رئیس جمهورهای محترم و زین پس هم همینه و از قبل هم معلوم بود این وعده های دهن پر کن فقط برای انتخاب شدنه نه چیز دیگه ای

  • محمد
    0

    اقای روحانی بسیار برای ملت ایران زحمت کشیدند ومن اگر باز هم به گذشته برگردم به ایشان رءی میدادم حسن روحانی عشقییییییی

    نظرات شما -
    • ابولفضل
      0

      خداوکیلی حالت خوبه؟ یا چیزی زدی؟

    • سحر
      0

      فکر کنم روحانی جیبتو پر کرده از نقل و نبات که اینجور خودتو ب خاطرش جرر میدی

  • بهمن متحد
    0

    نمیدونم والا چرا هر کس رییس جمهور میشه یادش میره به وعده هاش عمل کنه

  • محمدمغزی
    0

    باسلام...فکر کنم اوضاع سیاسی اقتصادی وفرهنگی این ۵سال گویای ضعف عملکرد روحانی و دولت بی تدبیرشون باشه..یعنی تا۱۴۰۰خدای متعال نگهدار کشور وملت عزیز باشه..التماس دعا

  • سید علی اکبر حائری
    0

    روحانی در 4 سال اول با سیاستی که داشت، تمام مشکلات را به گردن دولت قبل انداخت، در صورتیکه دولت قبل تا سال 1390 بسیار عالی کار کرد و دو سال آخر به دلیل سنگ اندازی عوامل روحانی و دوستانش، کشور دچار بحران شد. امسال هم با توجه به یکسال از دوره دوم ریاست جمهوری ایشان، واقعا ناامید کننده و پسرفت کننده اداره شده است. امید است بهتر شود.

  • عابدی
    0

    سلام.اقای روحانی اصلا به فکر مردم خودش نیست ..مخصوصا کارمندان که رسمی نیست وحقوق شون رو به موقع نمیدن

  • مموتی
    0

    برجام‌پر اقتصاد پر دولار پر کار پر درمان پر آی‌تی آر پر سانچی پر زلزله پر شادی پر وزیر پر تلگرام پر حسن پر وعده پر همه با هم پر.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      داداش این پُر یا پَر بودنش رو مشخص میکردی دوستان گیج نشن.!!!!؟/

  • نامدار نصرتی
    0

    هیچ برای هیچ

  • علی
    0

    فوق العاده ضعیف و بی مدیریت و دنبال حاشیه سازی

  • جاسم احمدی
    0

    تمام ریس جمهورها ایران همه در دور دوم ریاستشون شدیدا همه چیرو گرون کردن و خودشون واطرافیاشون جمیعا پول به جیب زدن تماما دزدن همه

    نظرات شما -
    • جلال
      0

      ما مردم ، باید چشمهامون رو باز میکردیم... آخر و عاقبت غربزدگی ، همینه...!!! باید صلاح و مصلحت کشور ، مد نظر قرار میگرفت.... نه وعده های تو خالی....!!!

  • Mohammad
    0

    در بلاتکلیف ترین وضیعت به سر میبریم از همه نظر... لازم به توضیح نیست دیگه همه میبینین چ خبره... یجوری هم شده هر مشکلی ک پیش میاد با جوک و خنده میریم به استقبالش و بجای حل شدنش فقط چندتا جوک و فحش تهش میمونه و دوباره منتظر بدبختیه جدید میمونیم تا جوکها و فحشای جدید برسه!

  • علی
    0

    حسن روحانی منفورترین رئیس جمهور در تاریخ ایران است. بی کفایتی و خیانت های روحانی حتی از پادشاهان عیاش قاجار هم بیشتر است.

  • محمدي
    0

    بي کفايت ترين رييس جمهور ايران و رکورددار دروغگويي

  • ذوالقرنین
    0

    روحانی با پولهایی که یا اختلاس میشه یا توسط سپاه در کشور های منطقه پخش میشه باید چه کار کنه تا زمانی که صادرات این خاک به خزانه واریز نشه همینه همه فکر فرار و جیب خودشانتحفه عراق برای سلیمانی وعقب کشیدن روسها وخواستار شدن او برای خروج تمامی نیروها که هدف ایرانه باعث شده جون جوانها وخون ومال مردم پایمال بشه لبنان هم همینه به جای چرت وپرت تحویل ملت دادن به اسم دنیای اسلام دست بردارید از رویا واختلاس

    نظرات شما -
    • ابوالفضل
      0

      افرادی مثل شما درس عبرت نمیگیرند... شما خودتون درس عبرت برای دیگرانید...! کی از خواب غفلت بیدار میشید خدا داند...

    • alireza
      0

      ایول

  • سعید
    0

    حسن واقعا خودشو زده به خواب و نمیخواد حقیقت رو ببینه و به داد این مردم برسه .و اینو میگم که دیگه حسن هیچ کاری نمیتونه بکنع

  • مرجان خادم
    0

    پشیمانم

  • نگین
    0

    رییس جمهور در این مملکت به تنهایی کاره ای نیست نمی توان همه خرابکاری‌ها را به گردن او انداخت کار این مملکت از هزار دستان هم فراتر رفته با این حال اگر قرار است به زیرکشیده شود مرد باشد و در نزد مردم در رسانه ه‍مه چیز را بگوید

  • دلسوخته
    0

    واقعا نظری ندارم..و تا زنده ام هرگز و ب هیچ عنوان رای نخواهم نداد..ب هیچ کدام ار وعده هایش عمل نکرده بارها تو پخش زنده گفتن ک تلگرام را فیلتر نمیکنن ولی حالا امروز این وضع جامعه ماست..خیلی متاسفم اقای روحانی لطفا در مدیریت و حفظ جامعه ملی تجدیدنظر کنین

    نظرات شما -
    • سیدسامان
      0

      خوشبحالت که دردت فقط فیلتر تلگرام. از ادمایی مثل تو که ندارن خیلی خوشم میاد.راحتن.هیچکس هم بهمون کاری نداره

  • سید
    0

    این سوالو از اون افرادی بپرس که واسه این داداش خودشونو پاره میکردن

  • محمد
    0

    فقط محمود احمدی نژاد

  • بنیامین
    0

    روحانی شخصیتی بود که اخلاق رو رعایت نکرد و به گفته آقای رئیسی، ایشان (روحانی) از امام رضا(ع) سیلی خواهد خورد. انشاءالله

  • میثم
    0

    افتضاحه جوونایی مثل ما بیچاره شدن

  • علی خانی
    0

    هر چی زود تر باید کنار برود

    نظرات شما -
    • جلال
      0

      اول جواب بده... بعدشم اشتباهاتش رو جبران کنه... بعد اگه میخواد ، تشریفش رو ببره....!!!!

  • قاسم
    0

    فعلا که جناب روحانی به عنوان رییس جمهور سکاندار کشتی طوفان زده ایرانه و جناب جهانگیری هم به عنوان معاون اوله . در حال حاضر پشیمونی سودی نداره باید دعا کنیم این کشتی طوفان زده به سلامت به ساحل نجات برسه . ان شاالله

  • M.afsh
    0

    بدترین دولت از زمان پیروزی انقلاب تا کنون دولت روحانی بوده که با وعده های دروغین خود ملت را به نابودی کشانده من که به روحانی رای دادم بسیار پشیمانم چون که نه در امور داخلی ونه بین المللی هیچ دست آوردی برای کشور نداشته و فقط شعار پوچ وتو خالی میدن نمونه بارز آن برجام بود!

  • لطیفی
    0

    وقتی به حرف رهبری گوش ندن همینه خداراشکرکه بهش رای ندادم واونایی هم که بهش رای دادن وازروی لج ولجبازی بهش رای دادن رونمیلتشم حتی اگه یه ریال ازحقم رونادیده گرفته باشن نه بخاطرپول ومسایل مادی فقط بخاطراینکه دل رهبری روبه درداوردن وایران روبه این وضع دراوردن خدالعنت کنه اونایی که دل رهبری روخون کردن

  • علیرضا
    0

    از حال و روزگار اقتصاد کشور مشخص نیست ؟

    نظرات شما -
    • قاصد
      0

      میخواستم بگم دمت گرم....

  • سیاوش
    0

    اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا

  • هوشنگ قنبری
    0

    ما رو بدبخت کردن. خدا ذلیلتون کنه. البته تقصیر خود مردم هست که به این بی لیاقت رای دادن. من به هیچ کس رای نمیدم. از ماست که بر ماست. الی برکت الله

  • مسعود
    0

    با سلام باید از جناب روحانی به عنوان وعده های الکی یاد کنیم فقط

  • پارسا
    0

    پشیمانم

  • حسین
    0

    پشیمانم . چون کلا سیستم انتخاباتی ایران قادر به هیچ تغییری نیست. مثلا ایا رییس جمهور می تواند با هر کشوری که خواست مذاکره و ارتباط برقرار کند؟ قطعا خیر. ایا می تواند از فلان جنگ و فلان جنگ خارج شود و پول را خرج ساختن ایران کند . قطعا خیر؟ پس خودم و هفت جدم پشیمانم

  • فرشید شکری
    0

    روحانی=ارباب وعده ها بدترین رئیس جمهور ایران پس از انقلاب

  • ز ن
    0

    اقای روحانی خوب عمل میکند البته اگر مخالفانش بیزارند و سنگ اندازی نکننند،تا این مملکت ،دو دسته ای هست ،فکر نمیکنم پیشرفتی داشته باشه،

  • مهدی فردوسی
    0

    با سلام اقای روحانی درانتخابات حرفهای خوبی میزد ولی همه کشک بود ونتوانست حتی به یک وعده خود عمل کند ماایرانیهابااینکه ازترامپ بدمون میاد ولی طبق آمار آمریکا آقای ترامپ دیوانه به همه ی شعارهای انتخاباتیش عمل کرد گفته بود نرخ بیکاری به ۴درصد میرسد الان نرخ بیکاری آمریکا ۳/۵ است دیوار مکزیک رو شروع کرد به ساختنش برجامو متوقف کرد قول داده بود وضعیت اقتصادیشون خوب بشه شد ودها وعده ی دیگر آقای روحانی به کدام وعده ی که داده بود عمل کرد نرخ بیکاری گفته بود زیر۷ درصد میرسد طبق آماردولت۱۱درصد است پس نتیجه اینکه رییس جمهور ما به ملتش دروغ گفت وباشعور مردم بازی کرد

  • مهدی فردوسی
    0

    با سلام اقای روحانی درانتخابات حرفهای خوبی میزد ولی همه کشک بود ونتوانست حتی به یک وعده خود عمل کند ماایرانیهابااینکه ازترامپ بدمون میاد ولی طبق آمار آمریکا آقای ترامپ دیوانه به همه ی شعارهای انتخاباتیش عمل کرد گفته بود نرخ بیکاری به ۴درصد میرسد الان نرخ بیکاری آمریکا ۳/۵ است دیوار مکزیک رو شروع کرد به ساختنش برجامو متوقف کرد قول داده بود وضعیت اقتصادیشون خوب بشه شد ودها وعده ی دیگر آقای روحانی به کدام وعده ی که داده بود عمل کرد نرخ بیکاری گفته بود زیر۷ درصد میرسد طبق آماردولت۱۱درصد است پس نتیجه اینکه رییس جمهور ما به ملتش دروغ گفت وباشعور مردم بازی کرد

  • اسماعیل رستمی
    0

    ازآقای روحانی راضی هستم وازدادن رایم پشیمان نیستموانشاا...باسعی وتلاشی که آقای ریس جمهور دارند موفق می شوندووضع بهترخواهدشد.

    نظرات شما -
    • حسینی
      0

      نمیدونم از آقای روحانی چی دیدید که اینجور میگید ما که بجز افتضاحیه اقتصاد و ارز و بسته شدن کارخونه ها از همه مهم تر بتن ریختن چیزی ندیدیم شاید هم شما هم دستی توی دولتشون دارید و دارید ازش میخورید که اینجور فرمایش میکنید ان شا الله استعفا وعزلشون

  • علی پور
    0

    روحانی کسی بود که در همه ی سخنرانی هاش با کنایه حرف میزد،بیشتر حرفاش یاوه گویی بود،کسی بود که به سخنان حضرت اقا هیچ گونه توجهی نکرد وحال و روزش شد این که کشور رو به فنا داد،ودر اخر باعث شد عظمت وبزرگی ایران اسلامی رو در جهان زیر سوال ببره

  • mostafa
    0

    روحانی دیگه چیزی برا از دست دادن نداره....

  • شیرین
    0

    ایشان ظاهرفریب بودند. با وعده های شیرین پوشالی مردم ساده لوح ایران را فریب دادند. به جز دروغ و بدعهدی چیز دیگری به ارمغان نیاوردند. امیدوارم جوانان ما با عبرت آموزی، دیگر از مبلغین انتخاباتی نباشند. اینان همگی سر و ته یه کرباسن. وای بر ما ایرانیان.

  • محمدم
    0

    من واقعا نمیدونم تا 1400 چجوری باید دووم بیاریم.احمدی نژاد بدترین حالتش شرف داشت به روحانی در بهترین شرایطش

  • سعید
    0

    واقعا افتضاح.زمانی که قیمت دلار و ارز بالا میره و قیمتش رو تک تک اجناس مصرفی مردم تاثیر داره. واقعا چرا برنامه ای نداره جناب روحانی.مردم بدبخت دیگه چقدر زجربکشند

  • مجتبی
    0

    سگ احمدی نژاد شرف داشت به این دولت لااقل خونه دار کرد خیلیا رو با 5 میلیون و کارای دیگه اگه تورم داشت یه سوم این دولت نبود رونق اقتصادی اون دولت بهتره این بود

  • افشین
    0

    ما که در دو دوره به او رای ندادیم ولی کسانیکه به او رای دادن باید خودشان را ملامت کنند که باعث گر بدبختی خود وبقیه ملت شدند گرچه به رای آنها احترام میذاریم

  • علی
    0

    افترا بدتر از این هم مگه میشه خدا به دادمان برسد و این رهبر بصیر و فرزانه

  • ستار مرادی
    0

    چند سوال ۱-اینو باید از سلبریتی ها بپرسین که مردم رو به حیله و حقه فریب دادن که رای بدن روحانی که الان وضع ایجوری۲-تا روحانی چشمش دنبال غرب هستش همین بدبختی هست۳-بعداز چند ماه دیگر اروپایی ها هم مث امریکا ول میکنن میرن سر ملت بی کلاه میمونه اگه خدا عمر داد زنده بودیم همه میبینیم۴-در انتخابات روحانی و هوادارانش توهین های زیادی به اهل بیت و دیگر رقیبان زدن الان داره جواب اون توهین ها میخوره۴-به قول اقای قالیباف درختی که ۴سال ثمر ندهد دیگر ثمر نمیدهد۵-تا روحانی با چهار درصدی ها هست فقر و فلاکت و بد بختی و بیچارگی هم هست........

  • امین
    0

    وضعیت افتضاح شد.نور به قبر پدرت بباره احمدی نژاد

  • م ح
    0

    الحمدلله هرچهارسال یک بار به تجربه مردم اضافه میشود این جای امید واری دارد که دیگه به جناح یا طیف خاصی رأی ندهند،وگول گفتمان را نخورند ،مردم پای نظام انقلاب رهبری خود ایستاده اند،و خدارو شکر میکنند که این دولتها زودگذرند،

  • واحد
    0

    خود موسوي كروبي يا هر كي ديگه بياد جمهوري ب اصطلاح اسلاميي ديگه راي نميدم جونا مثل ما بدبخت شدن

  • ی ح
    0

    رأی ندادم اما دوستانم که رأی دادند پشیمان هستند،

  • پژمان
    0

    تو کشوری که دادستان حرفش قانونی تر از حرف رئیس جمهور باشه انتظار بیشتر از این نمیره روحانی میگفت تلگرام فیلتر نمیشه صبح روز بعد یه دادستان میاد دستور فیلترینگ میده خخخخ

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      تو امریکا هم دقیقا همینطور بیسواد

    • م.م
      0

      چرا وقتی اطلاعتتون ضعیفه الکی نظر میدید!!!!

  • فرتوس
    0

    روحاني يكي از با سواد ترين رئيس جمهورهايي هست،كه ايران به خودش ديده،قراردادي كه غير ممكن بود رو انجام داد.اين مرد پس از برجام شروع مي كنه به خريد شديد طلا و ذخيره ارزي(چرا؟)من مي گم به خاطر اينكه اصلا قرار نبوده برجامي باشه،الان ببينيد امريكا از برجام رفته بيرون چي شده؟پشت سرهم ضرر اقتصادي،خب حالا اروپا نيازاشو از كجا مي تونه تهيه كنه؟من مي گم اروپا،و اين بهترين سياسته.البته خيلي ها اينطور ديدي ندارن پس خدا شفاتون بده،فقط چشماتونو ببنديد و بنيد تعصب الكي چرا؟منطقي بايد فكر كرد

  • گمنام
    0

    روحانی بنی صدر دوم ایران

  • علی
    0

    یه خواهشی از روحانی داریم بیاد با احترام استعفا بده، شرش از مملکت کم کنه

  • داودد
    0

    خیلی خیلی پشیمانم .واز خداوند وشهدا شرمنده هستم

  • S.a
    0

    من صد بار دیگر هم باشه به روحانی رای میدم ....و هرگز هرگز رای رو به حساب جناح اصولگرا نخواهم داد.

  • فرشاد شجاع
    0

    کاش هیچوقت بهش رای نمیدادم

  • A.a
    0

    خیلی از اقداماتی که رییس جمهور روحانی میخواستن انجام بدن و بهش اعتقاد دارن توسط گروه های تند رو محدود شده...واضحا اختیارات کامل ندارند و رقبای ایشون شدیدا علیه ایشون توطئه میکنند...تو مملکتی خودمون با هم متحد نیستیم و پشت هم نیستیم هیچ کاری پیش نمیره....

  • محمد
    0

    بريد وعده دادن از ترامپ ياد بگيريد و حداقل به شعور سيلبيريتيها احترام بگذاريد . Ok

  • سیاوش
    0

    هیچ فرقی بین قالیباف و خاتمی، شریعتمداری، زیبا کلام، ازغدی، موسوی، کروبی نیست، سنگ بنای قانون اساسی از بیخ کجه و به هیچ وجه درست شدنی نیست اینکه یه عده فکر میکنن احمدی نژاد بره روحانی بیاد روحانی بره کس دیگه ای جاش بیاد درست میشه تکرار گذشته س و سخت در اشتباهن

    نظرات شما -
    • فرتوس
      0

      به قانون اساسي اشكالي نگيريد كه كامل هست فقط در بعضي قوانين فرعي دچار مشكل هستيم كه مقصر مجلس هست. البته حرف شما كمي درسته قانوني كه اساسيت وقتي اجرايي نشه قانوني نيست و داراي مشكل هست. در مقايشه اي كه انجام داديد بايد بگم افراد با سواد بسيار متفاوتن با افرادي كه سواد خاصي ندارن الا چيزي از سياست نمي فهمن.تندروها با افراد مسئول كشوري متفاوتن.افرادي كه زود جبهه عوض مي كنن چون چيزي به نفعشون نيست با پايه ثابتاي حكومت متفاوتن.

  • alireza
    0

    به کوری چشم دلواپسان بازم به روحانی رأی میدم و از رأی که نسبت به رئیس جمهور دادم پشیمون نیستم زیرا من ایرانیم ( کوفه ایی ) نیستم

  • جهانگیر روحانی
    0

    درختی که چهار سال بار ندهد چهار سال دیگر هم بار نخواهد داد !!!!

  • فرتوس
    0

    چقدر زشت،چقدر تاريك،چقدر نامردي چقدر زود تسليم مي شيد!!راي داديد پاي راي تون بمونيد تا اخرشم باشيد هر چند حس كنيد انتخاب اشتباهي كرديد كه صد در صد در اشتباهيد.شما از بين بد و بدتر راي داديد و بد رو انتخاب كرديد.تبليغات بر عليه روحاني زياده و اين منطقيه اقاي روحاني از ابتداي رياست جمهوري شروع كردن جنگ چند جانبه با اركان هاي دولتي فاسد و با قاچاق مبارزه كردن و ... همه راه ها براي افراد سودجو بسته است و اونا هم همش تبليغ مي كنن.و شما انقدر ساده ايد كه با ديد يك جانبه به همه چي نگاه مي كنيد.فكر كنيد در مورد چيزي كه مي خونيد،قرار نيست همه چي انقدر بد باشه و بر عليه روحاني.چهار تا بيانيه و خبر مي خونيد فكر نكنيد سياست مداريد فكر نكنيد چرچيل هستيد.هيچي نيستيم.

  • منصور
    0

    من به روحانی رای دادم و اصلا هم پشیمون نیستم! شاید گزینه های بهتری هم میشد که باشن ولی در حالت کلی حسن روحانی فرد مناسبی برای ریاست جمهوری هست و با اختلاف زیاد بهتر از رقبای انتخاباتیش در متن یک چیزی نوشته شده بود که بنظرم درست نبود و گرونی دلار و طلا رو به خروج آمریکا از برجام ربط دادن در حالیکه 10 روز نشده که از برجام خارج شده و بعد از اون هیچ تغییری بوجود نیومد! اما اینکه احتمال خروج آمریکا از برجام تاثیر داشته بله درسته اما این مورد بیشتر از یکسال پیش مطرح بوده و موضوع اصلی نیست! مشکل خرید چند برابری دلار در یک بازه زمانی کوتاه در اواخر سال 96 هست که باعث کاهش موجودی دلار شده و این مشکلات رو بوجود آورده و این دلیلش دولت نیست! خوشبختانه با این سیاست جدیدی که گذاشتن و البته نقایصی هنوز داره خواستن جلوی این مشکلات رو در آینده بگیرن و دیگه دلار اونقدر بی معنی بالا نره! الان هم برای اکثر کالا ها از دلار 4200 تومنی استفاده میشه و بزودی مشکلات دلار کامل حل میشن بعضی از مخالفان آقای روحانی بخاطر خروج آمریکا از برجام ایشون رو سرزنش میکنن! اما نمیگن کل دنیا داره آمریکا رو بخاطر کارش سرزنش میکنه! اتفاقی که قبل از برجام درباره ایران وجود داشت! دقیقا اینا دارن گل به خودی میزنن! چرا نمیگن کل اروپا افتادن دنبال بی اثر کردن تحریم های آمریکا؟! این یعنی روابطشون بخاطر ایران دچار مشکلاتی شده و الان همراه آمریکا در خیلی قسمت ها نیستن دیگه آیا قبل از برجام هم رابطه شون با ایران اینجوری بود یا توی تحریم بیشتر ایران کنار آمریکا تلاش میکردن؟! الان وضعیت ایران با سایر کشور های دنیا خیلی بهتر شده و یک کشور قدرتمند و تاثیر گذار بحساب میاد تا جایی که برای سوریه با دو کشور بزرگ دیگه مذاکره میکنن! درحالیکه قبلش کل جهان رو ضد ایران کرده بودن! الان میخوان با کمک ایران مشکلات رو رفع بکنن! الان ایران میتونه با خیال راحت برنامه هسته ایش رو ادامه بده اما قبلش چی؟! برای همین فیلتر تلگرام هم چندین بار اعلام کردن مخالفن و بعد از فیلترینگ چند ماه پیش رفع فیلترش کردن اما الان مخالفانشون زدن راحت تلگرام رو فیلتر کردن! بدون توجه به حرف رییس جمهور در حدود چند روز قبلش در یک سخنرانی و اینستاگرام! الانم که خودتون میبینید دیگه تلگرام که کاربراش هستن فقط چندین شرکت مختلف خارجی که فیلترشکن میفروشن دسترسی پیدا کردن به اطلاعات کاربران ایرانی که این فاجعه است!! متاسفانه فیلترشکن یک قبحی داشت که کاملا ریخته شده و الان بچه 10 ساله هم از فیلترشکن استفاده میکنه و میتونه به هر سایتی دسترسی داشته باشه! این به معنی بی اثر شدن کل فیلترینگ سایت هاست! اینم یک فاجعه بزرگتر! آدم نمیدونه چی بگه فقط همین رو بگم که متاسفانه مانع سر راه آقای روحانی خیلی زیاد هست اما بنظر میاد اخیرا دارن قویتر ظاهر میشن و اگر برجام توسط اروپا بطور صحیح ادامه پیدا بکنه روزگار بهتری رقم خواهد خورد دوستان عزیزی هم که میگن احمدی نژاد خوب بود واقعا براشون متاسفم! هرچی مشکلات داریم بخاطر اون مشکلات آشکار اقتصادی اون موقع بود که به یکباره سفره مردم خیلی کوچیک شد رکود اقتصادی هم که در دولت روحانی ازش حرف زده میشه نمیشه گفت کاملا درسته اما از لحاظی هم درسته که علتش رسیدن از یک تورم 45 درصدی به زیر 10 درصده و تا مدتی ادامه داره اما روز به روز بهتر میشه

    نظرات شما -
    • Prince Of Persia
      0

      دقیقا تو کدوم کشور زندگی می کنی ؟ دعوت نامه بفرست ما هم بیایم دلار جهانگیری دریافت کنیم !

  • یک ایرانی
    0

    من به روحانی رای ندادم و الان مطمئن شدم که درست انتخاب کردم ولی به رای اکثریت احترام قائل شدم ونظرم در خصوص عملکرد ایشان ضعف ایشان در اجرای وعده هایی که داده اند می باشد و همه شاهد وضعیت بد معیشتی مردم هستیم ایکاش ایشان انتقاد پذیر بودند و هر انتقادی را با جبهه گیری در مقابل دیگر ان جواب نمیدادند و از فضای رقابتی انتخابات خودشان را جدا می کردند

    نظرات شما -
    • ای مرز پرگهر
      0

      چرا باید از بی تدبیری مسولان / مملکت را به اینجا بکشانیم که به درد باج دادن بخوریم ...عربها یک جور شیر بدهند و ما کمی ابرومندانه تر به اروپا چین و روسیه امریکا و....!!!80میلیون نفر را نادیده می گیریم و به منافع کشور اسلامی ایران فکر نمی کنیم حالا نگاه کنید که چرا پیامبر اسلام هر روز دعا می کردند :( خدایا بین نان و امت من فاصله نینداز ) مسولان با بی تدبیری هر روز شاهد فاصله گرفتن مردم از نان هستند گرانی بیدادمی کند و فقر می رقصد !... مسولان فقط وعده نسیه می دهند و امید واهی / ما جهان سومی ها هنوز فکر می کنیم فرق است بین رییسی و روحانی در حالیکه در این کشور به علت نداشتن قانون قوی هر رییس جمهوری بیاید همین است مگر این چهل سال برای یک تجربه کم است !!!!!؟؟؟؟؟تا زمانیکه مشکل را به گردن احمدی نزاد و روحانی و رییسی بیندازیم مملکت روز به روز بدترمی شود

  • آزیتا
    0

    عشق اول و آخرم روحانی است. خیلی هم خوبه. شماها ناراحتید که رئیسی جونتون رئیس جمهور نشده، روحانی هر کاری بکنه، به چشمتون نمیاد

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      عزیزم تو عاشقی و هنوز سرت گرمه منطق و شعورت نمیکشه دو دوتا کنی ببینی چه اشفته بازاریه وضع مملکت ما شما بشین عشقت برس خدارو چی دیدی

  • کاربر ناشناس
    0

    کسانی که به روحانی رای داده اند مسلم هستش که باید اشتباهات و کارهای نکرده اش را به درستی و راست گویی مرتبطش کنن. وبه جای قبول کردن انتقاد و اشتباهاتشون همه را به دولت قبل ربط میدن دولتهای قبل تمام شد و رفت با کم وکاستی وخیلی کارهایی که واقعا خوب انجام شد.حال شما بگویید چه کارهایی انجام داده اید جز اضافه شدن هرروز بیکاری و ور شکست شدن کارخانه ها.همین طور رکود و تورمی که به صورت باور نکردنی رو به بالاست.در ضمن نباید پیروزی از جان گذشتگی مدافعین حرم را به دیپلمات و روحانی ربط داد چون این پیروزی سوای بر مخالفتهایی که دولت روحانی با سپاه و مدافعین داشت با فداکاری و جان بر کفی مدافعین به دست آمد.پس لطفا این مسئله را بر پرونده نکرده روحانی اضافه نکنید.همین بس که دیپلمات ووزیر خارجه که با لبخندهای سبک سرانه ،خود وملت ایران را بازیچه دست آمریکا و متحدانش کردند.ودستاوردی جز تعطیلی فعالیتهای هسته ای و بیکاری دانشمندان ایرانی نداشت.پس لطف کنید کاراهای نکرده و انجام نشده که همه عیان است به دروغ به دولت قبلی ربط ندهید و پای اشتباهات و کارهای که وعده داده بودند و انجام ندادن بایستید و هر دفعه به گردن دولت قبلی نیندازید.چون این دولت به دولت وهم و دروغ پراکنی معروف شده.

  • پارسا
    0

    اقای منصور شما چرا خودتو زدی به راه کوچه علی چپ؟ داداش یا خیلی مایه داری با داری لجبازی میکنی دلیل گرونی دلار مشخصه دولت داره نفتو به دلار میفروشه همون دلار که از درامد نفت بدست اومده رو داره چند برابر به مردم میفروشه یعنی مستقیم دست تو جیب ملت کرده البت نه که فقط آقای روحانی بلکه همیشه این داستان بوده بعدشم برجام هم مخالف داره هم موافق به نظر من چون رهبر ناظرش بوده پس مشکلی نداره و برا ایرانم خوب بوده اما وضع بازار و تورم واقعا افتضاحه و هیچکسم نیست درستش کنه مرغ گرون شده برنج و روغن و چای و گوشت قرمز همشون گران شدن اجاره خونه هم روش اینارو از روی خوشی نمیگم از بدبختی دارم میگم چون دارم به بدبختی خرج خانوادمو در میارم وخوب میفهمم که آقای نوبخت داره شعار میده که میگه تورم زیر ۱۰ درصده نخیر اقای عزیز قربونت برم تورم بالای ۴۰ درصده کاش میفهمیدم آمار چه اجناسیو گرفته ایشون که میگه تورم ۱۰ درصده یه بچه مدرسه ایم میدونه تخم‌مرغ ۳۰۰ تومنی شده ۶۰۰ این کجاش ۱۰ درصده؟مرغ ۶هزاری شده ۸ هزار کجاش ۱۰ درصده؟گوشت قرمز ۳۰ تومتی شده ۴۵ تا ۴۸ هزار چی بگم‌دیگه من که نه راستیم نه چپیم خداکنخ مشکلاتمونو حل کنن خدا خودش بهمون رحم کنه

  • محمد
    0

    از رای به روحانی پشیمون نیستم.مشکلات پیش امده در یک مملکت فقط تقصیر یک فرد رییس جمهور نیست....افراد زیادی به اقازاده ها و جناح های سیاسی دیگر وصل هستند که دزدی ها و قانون شکنی هاشون قابل کنترل نیست.....

  • مهرسام
    0

    روحانی فقط حرف میزنه فقط حرف میزنه حرف میزنه......

  • *
    0

    هر کی رأی داد هم خودش رونابود کرد هم همه ملت رواون دنیا جواب باید بدهند خون شهدای هسته ایی و تمام حقوق پایمال شده ما تحت تبر برجام شومشون به گردن تک تک اونایی هست که به این بی همه چیز رأی دادند دروغگوهای بی ادب

  • ناشناس
    0

    من واسه اونایی که کلا رای دادن حالا هر کدوم که باشه متاسفم این مملکت از ریشه مشکل داره هر کی دیگه هم میومد باز همین وضع بود و البته تقصیر مردم خودشونه که میرن رای میدن اینجوری ما جوونارم بدبخت کردن

  • قاصد
    0

    حیف نظرات عزیزان که صرف این شخص میشه. در مورد شخصی نظر بدین که یه کاری واستون کرده باشه.

  • ایرانی
    0

    ببینید اکثرا دم از مشکلات میزتید ولی آیا شما به عنوان یک ایرانی در شغل خودتان (کارمند، کارگر، دانشجو، مدیر...)وظیفه خودتان را به طور کامل انجام میدهید آیا هدفتان حفظ مانفع ایران بزرگ است.به جای رفع ایرادهای خودتان به دنبال نقد و ضربه زدن به دیگران شده اید.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      وظیفه ایجاد شور و روحیه اجتماعی، تشویق به کار و تولید و ایجاد شرایط و تسهیل آن به عهده حاکمیت است. اگر این روحیه ایجاد شود همه تلاش خواهند کرد. در فساد سیستماتیک کسی حال و حوصله زندگی را هم ندارد چه رسد به تلاش و ...

  • ارسطو
    0

    بهترین از بین کزینه های موجود ولی بازهم مطمئنم اگر کاندیدا های دیگر رای می آوردند اوضاع هنوز بدتر بود.

  • رضا
    0

    مطمن هستم هر کدوم شده بودن وضع یا همین بود یا بدتر از این شک نکنید

  • مسعود صادقی
    0

    روحانی و ریییسی و احمدی نژاد هیچ فرقی باهم ندارند چون از یک کانال تاییدصلاحیت میشوند و فقط مجری اند و وظیفه شان مجری گری است. و آن وعده ها فقط برای کشاندن مردم پای میز رای بود و هست و خواهد بود. واگر آقای رییسی وعده ای نداد چون اصلا دلش نمیخواست رییس جمهور بشود و فقط بک بازی کرد که مردم از تریش به روحانی هجوم بیارن رای بدهند

    نظرات شما -
    • جعفر
      0

      از چی ترسیدند و به روحانی رای دادند؟

  • حسین
    0

    من هم متاسفم برای هممون که دولتی داریم که صبح یه حرفی میزنه وتا شب خلافشو ثابت میکنه

  • احمد
    0

    مدیریت اجرایی کشور خیلی پیره ، انسانها تا یک سنی انگیزه دارند فعالیت کنند از دولت روحانی وتیم مدیریتیش نمی توان انتظار داشت چون دیگه انگیزه ای برای کار ندارند

    نظرات شما -
    • جعفر
      0

      رییس جمهورهای کشورهای دیگه که پیرترند. مثل مرکل آلمان یک پیرزن. ولی کشور آلمان را مثل امریکا و ژاپن عالی هدایت میکنند.. این دلیل نیست که پیرند.

    • سن شناش
      0

      در پاسخ به کامنت جعفر عزیز: چون به سن اشاره کردین میگم؛ خانم مرکل پیرزن که میفرمایین 63 سالشه و آقای روحانی امسال 70 ساله میشن. مکرون فرانسوی هم 40 سالشه. ترزما می انگلستانی هم 61 سالشه. شاید سن و سال همچینم بی تاثیر نباشه.

  • درویشی
    0

    عملکرد دولت از همه نظر صفره و هیچ دستاورد مشخصی نداشته

  • ناشناس
    0

    بابا!!! اینا دیگه چه سئوالهایی اند؟؟؟!!! اکثر مردم از فرط نا امیدی و رنجهای دق مرگ کن گرونیهای سر به فلک کشیده وسقوط فاجعه بار چند برابری قدرت خرید خود و بی تفاوتی دولت بدترین نفرینها و ناسزاها را روز و شب نثار دولت مردان می کنند. اگر در این کشور احدی دلسوز مردم و دین و مذهب و نظام اسلامی هست باید این ارابه مرگ ننگ آور را متوقف کنه و صاحبانشو با محاکمه و مجازات رو به رو بکنه.

  • ناشناس
    0

    بابا!!! اینا دیگه چه سئوالهایی اند؟؟؟!!! اکثر مردم از فرط نا امیدی و رنجهای دق مرگ کن گرونیهای سر به فلک کشیده وسقوط فاجعه بار چند برابری قدرت خرید خود و بی تفاوتی دولت بدترین نفرینها و ناسزاها را روز و شب نثار دولت مردان می کنند. اگر در این کشور احدی دلسوز مردم و دین و مذهب و نظام اسلامی هست باید این ارابه مرگ ننگ آور را متوقف کنه و صاحبانشو با محاکمه و مجازات رو به رو بکنه.

  • محمد
    0

    کاش به جای رای دادن به این بابا یک فیلترشکن اورجینال دانلود میکردیم

    نظرات شما -
    • آريا
      0

      حسن فريدون ( روحانى ) بزرگترين ضربه تاريخ رو به پيكر ايران زد ؛ به دلايل بسيار زياد كه به ذكر چند مهم اكتفا مبكنم 1_او در أوج دوران نا اميدى و نياز مردم به اصلاحات با دروغ و نيرنگ و صدا سر دادن هاى بى اساس و جو سازى پشت ميكروفون تريبونها مردم را فريبى داد تا براى هميشه به بزرگان اصلاحات كه حاميان او بودند نيز هرگز اعتماد مجدد نكنيم 2_او مدام بهانه تراشى هاى بي اساس ميكند و ياران او مدام ميگويند ؛ برخى نميگذارند تا او كارهاى خود را پيش ببرد ، در پاسخ بايد به ايشان بگوييم اولا شما كه ميدانستيد نميتوانيد و نميگذارند كه بتوانيد چرا به دروغ به مردم قول داديد ؛ حداقل كنار مينشستيد و مردم را به بهانه اصلاحات پاى صندوق نميكشانديد دوما ؛ اگر واقعا نميگذارند چرا نميگوييد واضح و شفاف با ذكر نام ارگان كه چه نهادى بازدارنده ى رسيدن به اهداف شماست ؛ پس شما ترسو هستيد و اين مردم ايران رئيس جمهور ترسو كه بهتر بگوييم بهانه تراش نميخواستند سوما ؛ شما كه آمديد تا آخرين جرعه ى اين جام تهى را بنوشيد و با آخرين روزنه اميد مردم كه به معناى مرگِ اعتماد به اصلاحات بود بازى كرديد حداقل از رانت برادر معاون اول خود جلوگيرى ميكرديد، و يا از رانت برادر خودتان حسين فريدون و رانت ديگرانى كه از نزديكان شما هستند ، به راستى شما احمدى نژادى در لباس اصلاحات بوديد سوما ؛ شما نه اينكه نتوانستيد سران جنبش ٨٨ را از حصر بيرون بياوريد بلكه نخواستيد كه اين موضوع را سران اصلاحات بارها به شما گفته و اكنون قطع اميد كرده اند چهارم ؛ اينكه ايران زخمهاى زيادى متحمل شده بود و شما تير خلاص را زديد و مسئوليت هرگونه اتفاق در سطح اقتصادى و كم شدن انگيزه مردم شخص حسن فريدون سرخه حصارى يا همان روحانى است كه با مكر مرگ اميدهاى مردم را رقم زد اميدوارم دستكم وبسايت خبر فورى در راستاى آزادى بيانى كه در دوره ى شوم فريدون اثرى از آن نديديم نظرات بنده را جهت لحظه اى فكر و تأمل مردم به نمايش بگذارند ( كه البته بعيد ميدانم : چون حقيقت تلخ تر از ...

  • ناشناس
    0

    از زندگی کردن پشیمونم ..

  • محمد
    0

    واقعا این حرف های کاری را درست نمکند از نظر من باید حساب اقایان را خالی وبین مردم تقسیم کرد تا سطح طبقاتی کم شود کشور فقط نفت نداره این همه معادن فلزات سنگین ومعادن خاک که متعلق به مردم نه پولش مردم دیدن نه امکانات رفاهی ما که از عراق وترکیه کمتر نیستم لطفا یک نفر برای مملکت تصمیم والا طناب پاره شد هرکی مکشه سمت خودش من به هیچ کس رای ندادم چون حالت مذاکرات مهدکودکی بود هرکی وای خودش میزنه هیچکی وای مردم بااین همه مردم نزد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها