تصاویر هولناک شهری که در یک آن یخ زد!

اینجا شهر ارواح است! شهری که هر سال زمستان ها یخ می زند و با آمدن فصل بهار دوباره به زندگی باز می گردد.

تصاویر هولناک شهری که در یک آن یخ زد!

قله واشینگتون در منطقه نیو همپشایر (New Hampshire)، مرتفع ترین قله در شمال ایالات متحده آمریکا و مشهور ترین کوهستان شرق رودخانه میسیسیپی (Mississippi) است. قبل از آنکه مهاجران اروپایی به این منطقه پای بگذارند، بومیان آمریکا نام این کوه را "Agiocochook" یا "خانه روح بزرگ" گذاشته بودند. البته امروزه بهتر است به جای این اسم، نام "خانه بدترین آب و هوای دنیا" را بر روی این منطقه بگذاریم.

جالب اینجاست که کوه واشینگتن در یک منطقه آب و هوایی معتدل قرار دارد اما دارای شرایط آب و هوایی همچون قطب شمال است. سرمای شدید و طاقت فرسا، بارش های سنگین برف سالانه، مه غلیظ، یخبندان های طولانی و بادهای شدید، برخی از ویژگی های منحصر به فرد کوهستان واشینگتن در آمریکا هستند. به همین دلایل است که نام دهکده کوچک پای این کوه را شهر یخ زده نامیده اند. ارتفاع این کوه، خیلی زیاد نیست. قله واشینگتون ۱۸۰۰ متر ارتفاع دارد، با این حال در بلندای آن همان شرایط آب و هوایی را تجربه خواهید کرد که کوهنودران حرفه ای در قله اورست و یا ساکنان قطب جنوب تجربه می کنند!

در این دهکده یک ایستگاه پیش بینی وضع هوا هم وجود دارد، که بسیاری از دانشمندان برای انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقات خود به آن مراجعه می کنند. پایین ترین دمایی که در شهر یخ زده ثبت شده است، منفی ۴۶ درجه سانتی گراد است. فقط قطب جنوب از این منطقه سرد تر است. همچنین بالاترین سرعت بادی که دراین مکان ثبت شده است، حدود ۳۷۲ کیلومتر در ساعت است! این سرعت، سریع ترین سرعت بادیست که تا کنون در تمام دنیا ثبت شده است. شاید فقط یک خودروی تقویت شده پورش بتواند همچین سرعتی را تجربه کند! در طول قرن بیستم، شدید ترین طوفان های دنیا هم در این مکان رخ داده بودند. در واقع ۱۱۰ روز در سال، در شهر یخ زده طوفان رخ می دهد!

در ۱۶ ژانویه سال ۲۰۰۴ میلادی، درجه حرارت دما در این دهکده به -۴۲ درجه رسید و همزمان طوفانی با سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت در این منطقه رخ داد. این طوفان و دمای پائین، موجب شد تا دمای احساس شده به منفی ۷۴ درجه سانتی گراد برسد و دهکده به طور کامل یخ بزند!!

آب و هوای عجیب و غریب کوهستان واشینگتن، به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص آن است. این کوه در مسیر بادهای دائمی که از اقیانوس اطلس به سمت جنوب می روند، قرار دارد. ترکیب این بادها و بادهای شدید محلی، آب و هوایی سخت و دشوار را ایجاد می کند. در ماه های زمستان، به علت تفاوت نسبی درجه حرارت هوا بین شمال شرقی و اقیانوس اطلس، یک سیستم کم فشار در امتداد خط ساحلی توسعه می یابد که بادهای سهمگین کوهستان را ایجاد می کنند.

برای نزدیک به ۶۲ سال، رکورد سریع ترین تند بادی که بر روی کره زمین رخ داده، در اختیار شهر یخ زده بود. درسال ۱۹۳۴ سرعت ۲۳۱ مایل در ساعت در این منطقه ثبت شد. این رکورد در سال ۱۹۹۶ شکسته شد. یعنی هنگامی که جزیره باروو در استرالیا بادی با سرعت ۲۵۳ مایل بر ساعت را تجربه کرد. دهکده کوه واشینگتن در سال ۱۹۳۲ برای انجام مطالعات و حفاظت از رصدخانه منطقه احداث شد.

قله واشینگتن همچنین بیشترین میزان بارش برف در این منطقه را به خود اختصاص داده است. حدود ۲۸۰ اینچ برف، هر ساله در این کوهستان بر روی زمین می نشیند. این شرایط آب و هوایی متغیر و ناپایدار، چارلز بروکس، مردی که رصد خانه این قله را احداث کرده است را وادار کرد تا نام "خانه بدترین آب وهوای دنیا" یا شهر یخ زده را بر روی کوهستان واشینگتن بگذارد.

شهر یخ زده و رصد خانه این منطقه، به عنوان یک جاذبه گردشگری معروف در این ناحیه شناخته می شود. این کوه، بخشی از یک مسیر پیاده روی مشهوردر آمریکاست، همچنین علاقه مندان به فعالیت های ماجراجویی و هیجان انگیز معمولا این منطقه را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

به عنوان مثال، به دلیل بادگیر بودن این منطقه، در فصل تابستان پاراگلایدر سواران بسیاری به این کوه سفر می کنند. اگر اهل کوهنوردی نباشید هم یک قطار عجیب و غریب چرخ دنده ای شما را به قله کوه و شهر یخ زده خواهد رساند. البته قطار فقط در فصل تابستان فعالیت می کند و در واقع در طول فصل زمستان به کل یخ می زند! اگر خواهان این هستید که در فصل زمستان به این منطقه سفر کنید، باید با تجهیزات حرفه ای کوهنوردی سفرتان را آغاز کنید و با یک راهنمای کوهنوردی حرفه ای همراه شوید.

1514

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها