افتتاح پروژه‌های عمرانی امامزاده هاشم(ع) ‌دماوند

افتتاح پروژه‌های عمرانی امامزاده هاشم(ع) ‌دماوند

ظهر امروز در مراسمی پروژه‌های امامزاده هاشم(ع) شهرستان دماوند با حضور مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند اظهار داشت: امامزاده هاشم(ع) متعلق به همه مردم ایران است و همگی از فیوضات آن همه بهره‌مند می‌شوند؛ اما توفیق خدمتگزاری این امامزاده از ابتدا نصیب مردم دماوند بوده و هست و مردم دماوند این توفیق خدمتگزاری را به کس دیگری نمی‌دهند و خادمی این بارگاه از افتخارات شهرستان دماوند است.

وی ادامه داد: بحمداللّه امامزاده هاشم(ع) از پایین‌ترین نقطه شهر دماوند مانند نگینی می‌درخشد و مردم این شهر هر روز از راه دور به این امامزاده سلام می‌دهند؛ به علاوه این امامزاده شاهراه اصلی کشور جهت سفر به استان‌های شمالی است، از اینرو توسعه فرهنگی و اقتصادی امامزاده هاشم(ع) باعث خدمت بیشتر به همه مردم ایران است، از سازمان اوقاف که این مقدمات را فراهم کردند، تشکر می‌کنم و امیدوارم بنیه مالی امامزاده روز به روز بیشتر شود تا بتواند خدمات بیشتری ارائه کند.

احمد اشرفی رئیس اداره اوقاف شهرستان دماوند نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: امیدواریم این انقلاب سال‌های سال با وجود دشمنی‌های فراوان همچنان پایدار و مستدام در تمام دنیا بماند.

وی در مورد امامزاده هاشم(ع) شهرستان دماوند بیان کرد: این امامزاده به دلیل قرار گرفتن در محل عبور مسافران و برخوردار بودن از موقعیت آب و هوایی مناسب، نیاز به ایجاد زیر ساخت‌های مناسبی دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند افزود: سازمان اوقاف با طراحی و پیش‌بینی این پروژه جدید که با عنوان پروژه تجاری فرهنگی اجرا شده به دلیل درآمدزایی و برای ایجاد رفاه مسافران، 14 باب مغازه ایجاد شده است.

اشرفی عنوان کرد: هزینه ساخت این مجموعه از طریق دریافت وام قرض‌الحسنه از سازمان کل اوقاف و امور خیریه با اعتبار 2 میلیارد انجام شده است که دارای 14 باب مغازه، سال اجتماعات دفتر مدیریت، دفتر مهمان، اسکان مسافران در راه مانده و...است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به سردسیر بودن این منطقه و قرار گرفتن در نقطه بالا، کار کردن در این درجه از سرما بسیار دشوار است، لذا همکاران ما چهار ماه در سال را می‌توانند فعالیت انجام دهند و آوردن مصالح و سایر فعالیت‌های ساخت‌‌وساز بسیار هزینه‌بر و مشکل است، اما خوشبختانه با پشتکار همکاران و مدیریت امامزاده هاشم موفق به ساخت این مجموعه شدیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها