کریمی در گفت و گو با خبرفوری:

شرایط اقتصادی امروز کشور نتیجه دخالت‎های بی‎جا برخی مسئولین است/ برای کنترل قیمت ارز و طلا بانک مرکزی باید مستقل عمل کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی امروز کشور به خصوص در حوزه ارز نتیجه دخالت مقامات و مسئولین دولتی در امور یکدیگر است.

شرایط اقتصادی امروز کشور نتیجه دخالت‎های بی‎جا برخی مسئولین است/ برای کنترل قیمت ارز و طلا بانک مرکزی باید مستقل عمل کند

علی‎اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه با ارائه بسته جدید دولت در حوزه ارز چه اتفاقاتی در اقتصاد کشور رخ خواهد داد اظهارکرد: قطعا باید منتظر باشیم و ببنیم که چارچوب سیاست‎هایی که اعلام می‎شود چگونه است.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیتی که در شرایط فعلی باید مورد توجه قرار گیرد این است که سیاست‎های حوزه ارزی باید توسط بانک مرکزی اتخاذ شود و مسئولیت این سیاست‎ها توسط رئیس بانک مرکزی پذیرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه ما در گذشته شاهد بودیم که تصمیماتی که در حوزه ارز گرفته می‏شد از سوی رئیس بانک مرکزی رد می‎شد و وی تاکید می‎کرد که این تصمیمات در جای دیگری گرفته شده است قطعا مناسب نیست.

کریمی با بیان اینکه حتی در گذشته اعلام تصمیمات مربوط به ارز توسط دیگران صورت می‎گرفت گفت: مردم به خوبی شاهد بودند که در خصوص ارز 4200 جهانگیری وارد عمل شد و هفته پیش نیز حتی بعد از انتصاب همتی به عنوان رئیس بانک مرکزی معاون اول رئیس‎جمهوری درباره بسته جدید ارزی سخن گفت که این موضوع از منظر بنده قابل قبول نیست.

وی اظهارکرد: به نظر می‎رسد دخالت‎های سایر مقامات در حوزه کاری بانک مرکزی و پذیرش این دخالت توسط رئیس بانک مرکزی یک آفتی است که شرایط اقتصادی امروز کشور را دربرگرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید مقاماتی دولتی در حوزه بانک مرکزی دخالت نکنند و همتی باید مسئولیت سیاست‎های خود را بپذیرد و اجازه دخالت به سایر مقامات را ندهد.

کریمی تصریح کرد: اگر همتی استقلال رویه لازم را در اجرای سیاست‎های مالی و بانکی خود در بانک مرکزی در اختیار داشته باشد قطعا ما در حوزه اقتصادی و به خصوص ارز و طلا به یک ثبات خواهیم رسید.

وی اظهارکرد: ما در حال حاضر مشکلی که در بازار ارز و سکه داریم این است که هیچ کس به طور مشخص مسئولیت اتفاقاتی که افتاده، تصمیماتی را که گرفته شده و آثار و نتایجی را که در برداشته است را به عهده نمی‎گیرد و این موضوع در وضعیت فعلی بزرگترین مشکل ماست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر امروز در بحث فروش سکه 62 تن طلا تبدیل به سکه شده و پیش فروش شده است و کسی سخن نمی‎گوید به دلیل عدم پذیرش مسئولیت‎ها از سوی افراد است از این رو لوس شدن مسئولیت‎ها و تداخل وظایف بین مقامات مشکل اساسی کشور ما در شرایط فعلی است که باید برای رفع آن تدابیرلازم اتخاذ شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها