توفیق صددرصدی در مذاکرات سیاسی انتظاری غیرواقع‌بینانه است‌

توفیق صددرصدی در مذاکرات سیاسی انتظاری غیرواقع‌بینانه است‌

حسن قشقاوی در جمع راهپیمایان 22 بهمن بجنورد اظهار داشت: پیش‌ازاین برخی از کشورها به‌منظور تحقیر ملت ایران در برخی نشست‌ها نماینده کشورمان را دعوت نمی‌کردند اما حال شرایط به‌گونه‌ای شده که ما تصمیم‌گیرنده بسیاری از مسائل و حلال مشکلات هستیم.

قشقاوی تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال هم‌اکنون در بررسی مسائل و مشکلات سوریه کشور ایران نقش تأثیرگذاری در منطقه دارد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: کشور ایران برای حقوق و تمامیت ارضی تمام همسایه‌های خود ارزش قائل است و در موازات همین موضوع در مقابل بی‌احترامی‌ها به کشور و ملت ایران نیز محکم می‌ایستد.

معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه ‌تصریح کرد: با مروری برگذشته و تاریخ متوجه می‌شویم که در 5 قرارداد و عهدنامه همچون ترکمانچای و گلستان بسیاری از مناطق خاک ایران جدا شد.

قشقاوی گفت: به همین منظور توجه به سیاست خارجه و اهمیت به دفاع مقدس اهمیت پیدا می‌کند و در اولویت‌های ما قرارمی‌گیرد.

معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه ‌ با تأکید بر اهمیت مذاکره و دیپلماسی در کشور اظهار داشت: حتی در زمان دفاع مقدس نیز دستگاه دیپلماسی کشور غافل از دیپلماسی و مذاکره نبوده است.

وی افزود: ایران اسلامی در سایه ولایت‌فقیه و تحت امر ایشان تاکنون به توفیقات زیادی دست‌یافته و کشور از گزند و توطئه‌های دشمنان در امان مانده و بدون دخالت سایر کشورها استقلال خود را حفظ کرده است.

قشقاوی با اشاره به اینکه مستضعف، ضعیف بالفعل نیست تصریح کرد: بر‌اساس روایات و وعده قرآن، پیروزی از آن مستضعفان بوده، بنابراین عاقبت کار از آن انقلابیون و سرنگونی مربوط به استبداد است.

معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه ‌ اشاره‌ای به حضور گسترده مردم کشور و خراسان شمالی در راهپیمایی 22 بهمن کرد و افزود: هوای سرد و برفی امروز نتوانست مانع حضور مردم و تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل شود.

قشقاوی با اشاره به اینکه خراسان شمالی مهد همبستگی قومی و ملی است گفت: این استان کلکسیونی از قومیت‌های مختلف و دارای ظرفیت‌های مناسبی در بخش «اکو توریسم» باوجود طبیعت‌های زیبا بوده که اوج این زیبایی سخنان مقام معظم رهبری درباره این خطه است.

وی به پروازهای بین‌المللی فرودگاه بجنورد در صورت رفع مشکلات این فرودگاه اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون نشست‌ و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر در این فرودگاه میسر نیست و ان‌شاالله به‌زودی زمینه آن به وجود می‌آید.

معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه ‌اظهار داشت: با رفع موانع پیش‌رو مسافران می‌تواند ویزای الکترونیکی دریافت کنند و همین امر تأثیر به سزایی در رونق و توسعه خراسان شمالی خواهد داشت.

قشقاوی به افتتاح بیش از 600 پروژه در خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: افتتاح این تعداد پروژه، عمرانی، تولیدی و خدماتی در دهه فجر علاوه بر اینکه بسیاری از مشکلات مردم را رفع کرد زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم ساخت.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها