داور فینال بازی‌های آسیایی از قضاوت در جاکارتا باز ماند

داور اصفهانی که قضاوت دیدار پایانی مسابقات هندبال بازی‌هایی آسیایی را در کارنامه خود دارد، در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور نخواهد داشت.

داور فینال بازی‌های آسیایی از قضاوت در جاکارتا باز ماند

مجید کلاهدوزان دارور بین‌المللی هندبال اصفهان که سال‌ها در کنار محسن کرباسچی به قضاوت مسابقات هندبال می‌پرداخت، در مقطعی که کرباسچی از قضاوت در هندبال فاصله گرفت به همراه علیرضا موسویان داور تبریزی، کوبل داوری بین‌المللی هندبال کشورمان را تشکیل داد که قضاوت در بسیاری از مسابقات مهم آسیایی، جهانی و بین‌المللی از جمله المپیک 2008 و 2016 را در کارنامه خود ثبت کرد.

وی در حالی به همراه موسویان داوری دیدار فینال مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون بین 2 تیم کره جنوبی و قطر را بر عهده داشت که نامی از او در لیست داوران اعزامی به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا دیده نمی‌شود.

کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره دلایل عدم اعزام او به بازی‌های آسیایی 2018 اظهار داشت: این تصمیم کمیته داور فدراسیون آسیایی بوده و به ما گفتند اشتباهی صورت گرفته است و 2 داور دیگر ایرانی برای قضاوت این مسابقات انتخاب شده‌اند.

احتمال قضاوت کوبل داوری ایران در مسابقات قهرمانی جهان

داور بین‌المللی هندبال اصفهان افزود: البته برای قضاوت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا که شهریورماه امسال برگزار می‌شود، دعوتنامه دریافت کرده‌ایم. همچنین من و موسویان در بین 19 کوبل داوری برتر جهان کاندیدای قضاوت در مسابقات قهرمانی مردان جهان (2019 آلمان) هستیم که مهرماه باید در تست 2 روزه در آلمان شرکت کنیم و در نهایت 16 کوبل برای داوری این مسابقات انتخاب می‌شوند.

وی به قضاوت در سه دوره متوالی بازی‌های آسیایی اشاره کرد و ادامه داد: قضاوت دیدارهای فینال مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی در سال‌های 2006 و 2014 را در کارنامه خود دارم و در سال 2010 نیز به دلیل حضور تیم ملی کشورمان در بازی فینال، مسابقه دیگری را قضاوت کردیم.

مسئول آموزش کمیته داوران فدراسیون هندبال درباره شرایط داوران و ناظران ایران و اصفهان گفت: ماه گذشته کلاس داوری قاره‌ای در تبریز برگزار شد و خوشبختانه خانم‌ها مظاهری و مظفری کوبل داوری بانوان اصفهان موفق به کسب درجه داوری قاره‌ای شدند.



منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها