ورود موج فعال بارشی به استان کویری یزد

ورود موج فعال بارشی به استان کویری یزد

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان یزد از ورود موج فعال بارشی به استان و فعالیت آن از نیمه‌های امشب تا روز سه‌شنبه خبر داد.

«محمدرضا شیرغلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، استان یزد از یکشنبه شب تا روز سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه تحت تأثیر موج فعال بارشی ناشی از سامانه جنوبی کشور قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این موج ناپایدار جوی که پیامد آن ابرناکی، گاهی وزش باد شدید و در برخی ساعات به‌ویژه دوشنبه بارندگی بعضاً به‌صورت رگبار و رعد و برق است، به‌تدریج همه نقاط استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

شیرغلامی با تأکید بر این‌که بارش‌ها که عمدتاً به‌صورت باران است در نقاط جنوبی استان مانند هرات و مروست، مناطق شرقی استان مانند بافق و بهاباد و ارتفاعات شیرکوه قابل ملاحظه خواهد بود، در خصوص احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری و عمومی و اختلال در ترددهای شهری هم‌چنین امکان جاری شدن سیل و روان‌آب و ایجاد اختلال در ترددهای جاده‎‎ای اکیداً هشدار داد.

این کارشناس هواشناسی استان یزد خوشبختانه تغییرات و نوسانات دمایی استان در این هفته محسوس نیست و پیش‌بینی می‌شود که دمای هوای فردای شهر یزد با یک یا دو درجه تغییر حداقل پنج درجه و حداکثر 12 تا 13 درجه سانتی‌گراد شود.

شیرغلامی با بیان این‌که دمای هوای امروز شهر یزد حداقل سه درجه و تاکنون حداکثر 16 درجه بوده است، یادآور شد: برای فردا ورزش باد شدید در اکثر نقاط استان روی خواهد داد، از این‌رو باید تدابیر لازم در این رابطه نیز مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها