خبرفوری از همه مقامات می‌خواهد درباره وضعیت فرزندانشان اطلاع‌رسانی کنند

ساکتان #فرزندت_کجاست؛ چرا برخی دولتی‌ها بی‌تفاوتند؟/ حسن روحانی؛ سکوت در اوج انتقادات/ اسحاق جهانگیری؛ برادرت کجاست؟/ سیف؛ فرزندت کجاست؟/ معصومه ابتکار؛ سکوت چرا؟

کمپین «فرزندت کجاست» درحالی این روزها به داغ‌ترین هشتگ در ایران تبدیل شده که به‌نظر می‌رسد برخی از مشهورترین چهره‌هایی که شبهاتی درباره فرزندان آنها مطرح است، هنوز به این کمپین نپیوسته‌اند.

ساکتان #فرزندت_کجاست؛ چرا برخی دولتی‌ها بی‌تفاوتند؟/ حسن روحانی؛ سکوت در اوج انتقادات/ اسحاق جهانگیری؛ برادرت کجاست؟/ سیف؛ فرزندت کجاست؟/ معصومه ابتکار؛ سکوت چرا؟

در واکنش به اینکه چرا همچنان جای خالی مقامات مسئول در میان پاسخ دهندگان به پرسش درباره آقازاده‌ها وجود دارد و چرا برخی مسئولان از فرصتی که کاربران فضای مجازی برای آنها به وجود آورده تا از خود دفاع کنند، استفاده نکرده‌اند، خبر فوری نگاهی دارد به پرونده مسئولان پرحاشیه که حرف و حدیث‌هایی درباره فرزندانشان در رسانه‌ها مطرح است.

این گزارش به درخواست بخشی از کاربران خبر فوری و پیگیری‌کنندگان پویش فرزندت کجاست نوشته شده که این نقد را مطرح کرده‌اند که چرا فرزند همه مسئولان بیکار هستند و چرا واقعیت‌ها درباره آقازاده‌ها منتشر نمی‌شود؟ در این گزارش مروری داریم بر برخی چهره های دولتی که نسبت به افکار عمومی بی تفاوت بوده اند، در سایر گزارش ها از باقی مسئولانی که سکوت کرده اند خواهیم گفت.

پیش از این مصطفی انتظاری هروی، مدیرعامل هلدینگ رسانه‌ای خبرفوری در حساب توییتری خود نوشته بود که در صورت تداوم سکوت برخی مسئولان، خبرفوری ناچار است فهرستی از مسئولانی که با وجود شایعات درباره فرزندانشان، در این کمپین شرکت نکرده‌اند و پاسخگوی افکارعمومی نبوده‌اند را منتشر کند.

حسن روحانی ؛ سکوت در اوج انتقادات

حسن روحانی، رئیس‌جمهور این روزها مورد انتقادات بسیاری است. انتقاداتی که بیشتر ریشه در برخی مشکلات اقتصادی دارد. حسن روحانی می‌توانست با پیوستن به کمپین #فرزندت_کجاست به برخی نقدها پاسخ دهد اما چنین نکرد.

پیش از این به‌ویژه در اوج رقابت‌های انتخاباتی سال پیش برخی رسانه‌های منتقد رئیس‌جمهور مدعی شدند که فرزندان روحانی در ایران زندگی نمی‌کنند. ادعایی که هیچ‌گاه روشن نشد چقدر واقعی است. درباره سرنوشت یکی از پسران رئیس‌جمهور مسائلی در رسانه‌ها مطرح است و برخی سایت‌ها هم ادعا کرده‌اند دختر رئیس‌جمهور در اتریش زندگی می‌کند که البته معلوم نیست این خبرها چقدر واقعیت داشته باشد.

خبرفوری بار دیگر از رئیس‌جمهور دعوت می‌کند که با توجه به سابقه فعالیت در فضای مجازی، به کمپین فرزندت کجاست پیوسته و درباره فرزندانش صحبت کند.

سیف؛ فرزندت کجاست؟

درباره ولی‌الله سیف رئیس پیشین بانک مرکزی هم شایعات زیادی مطرح است. می‌گویند خانواده‌اش ایران نیستند و شایعه شده در استرالیا زندگی می‌کنند. او می‌توانست با پیوستن به کمپین در این باره توضیح دهد. به‌ویژه حالا که برخی منتقدان سیاست‌های او را باعث بروز بحران ارزی تلقی می‌کنند.

خبرفوری از این مسئول پیشین اقتصادی دولت دعوت می‌کند تا به کمپین فرزندت کجاست بپیوندد و مانع از آن شود که شایعات به اعتماد مردم به مسئولان ضربه بزند.

نعمت‌زاده؛ خانواده پرحاشیه

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر پیشین نیرو ازجمله چهره‌هایی است که هر روز خبرهایی درباره خانواده‌اش مطرح می‌شود. افزون بر عملکرد این وزیر پیشین روحانی، خانواده او هم متهم هستند که در زمینه تجارت فعالیت می‌کنند.

گفته می‌شود نعمت‌زاده خودش عضو هیئت مدیره شرکت‌های متعدد است و دخترش هم در زمینه دارو به‌تازگی متهم شده بود که دست به احتکار زده که البته او این موضوع را رد کرده است. خبرفوری انتظار دارد نعمت‌زاده پاسخی به فراخوان کاربران شبکه‌های اجتماعی داده و در زمینه فرزندانش توضیح دهد.

اسحاق جهانگیری؛ برادرت کجاست؟

علاوه بر فرزندان، برادران برخی مسئولان هم حاشیه‌ساز هستند. از حسین فریدون بگیرید تا مهدی جهانگیری، برادر معاون اول رئیس‌جمهور که با بازداشت وی، شایعات درباره پرونده مالی او تا اندازه‌ای تایید شد.

انتظار می‌رود معاون اول رئیس‌جمهور هم به بهانه شایعات درباره پرونده مالی خانواده‌اش، به کمپین فرزندت کجاست پیوسته و درحالیکه دولت شعار «شفافیت» سرمی‌دهد، به رفع ذهنیت‌های منفی در این زمینه کمک کند.

معصومه ابتکار؛ سکوت چرا؟

معصومه ابتکار هم از دیگر چهره‌های دولتی است که درباره حضور فرزندش در آمریکا و یا موضوع بازداشت وی خبرهای پراکنده بسیاری منتشر شده است.

او البته گاه درصدد برآمده تا در این زمینه پاسخگویی کند اما به‌نظر می‌رسد که کمپین فرزندت کجاست فرصت گران قیمیتی است که ابتکار را به افکارعمومی نزدیک کرده و می‌تواند از بین برنده برخی ابهامات باشد. خبرفوری از او نیز دعوت می‌کند تا با شرکت در این کمپین درباره فرزند و خانواده خود بیشتر صحبت کند.

مشتی نمونه خروار

راه‌اندازندگان کمپین فرزندت کجاست به‌خوبی می‌دانند که چرا برخی چهره‌ها درباره این کمپین سکوت کرده‌اند. چرا به‌جز معدودی از چهره‌ها، سایرین حاضر نیستند از شغل و سمت فرزندان خود حرفی بزنند.

هدف از پویش فرزندت کجاست البته نه افشاگری بلکه کمک به شفافیت بیشتر است تا مبادا رسانه‌های معاند با سوءاستفاده از برخی لغزش‌های محدود، کلیت مدیران در نظام جمهوری اسلامی را زیرسوال ببرند.

براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، خیل عظیمی از مسئولان پاکدست در کشور فعالیت می‌کنند که نمی‌توان هیچ نقدی به عملکرد آنها در ارتباط با خویشاوندسالاری داشت. با این وجود برخی سوءاستفاده‌ها از پست و مقام چنان به اعتمادعمومی ضربه می‌زند که جبران این خسارت بیش از هزینه ای است که شفافیت یک مدیر دربر دارد.

در همین راستا خبرفوری بار دیگر از همه مقامات کشور، شامل وزرا، سفرا، نمایندگان، ائمه جمعه، مدیران کل، استانداران و اعضای شوراهای عالی و حاکمیتی می‌خواهد تا درباره فرزندانشان توضیح داده و مانع از آن شوند که شایعه مانند موریانه، پایه‌های اعتمادعمومی به نظام را سست کند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    ضمن عرض سلام بنظر بنده این طرح نیاز به طبقه بندی و. دارد بترتیب کلیه افرادی که در عرض این چهل سال دنبال مقام بوده وهستندبهر حال باین چند نفر خلاصه نمیشود خیلی باید گسترش داد چونکه بااین وضع شما بدهکار هم خواهید شد چون تا اینجا همگی بچههایشان بیکار ندوخیلی موارد دیگه که اظهار داشتنداند موفق باشید

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      این مسیولین اگرراست میگند

    • کاربر ناشناس
      0

      واقعا خجالت بکشیدبسه دیگه چقدر......ظلم.فکرمردم بدبخت جامعه باشید.

  • اناری
    0

    آقای عزیز اینها که مدیران ارشد نظام هستند و حرجی نیست. شنیده شده که فرماندار شهرستان محروم کمیجان جناب آقای سیامک سلیمانی در استان مرکزی که سی درصد از شهروندان اون تحت پوشش کمیته امداد هستند در کشور دوست و برادر آلمان زندگی میکند و ایشان در کمیجان دوران پایانی خدمت را طی میکنند.

  • اک
    0

    مردم را مسخره کردید

  • علی
    0

    نگران نباشید. به زودی کاری می کنند که شما هم ساکت شوید و موضوع را پیگیری نکنید. ظاهرا نمک گندیده و نمی توان از آن برای چیزهای گندیده دیگر استفاده کرد. "وای به روزی که بگندد نمک". حتما خیلی از آنهایی که اهمیت نمیدهند، ریگی در کفششان هست ولذا به زودی آنقدر به شما فشار خواهند آورد که خودتان صورت مسئله را پاک کنید

  • علی
    0

    وقتی فرزندان یه معاون دون پایه یا مدیر شهرستانی در المان و اروپا و ... زندگی میکنن از مسئولان دانه درشت چه توقعی میشه داشت؟!

  • ناصر
    0

    سلام.برنامه قشنگیه!!!*من بهتون امتیاز قشنگو بسیارخوب میدم*****اما----اگه خانواده پدرش مشکل داشته باشه .به نظر من و مردم میتونه جلوی بچهاشو بگیره؟

  • امیر مهر
    0

    با سلام اینکه فرزندان مسئولان کجا هستند بخش کوچکی از شفاف سازی است که در همه جای دنیا وجود دارد. ایکاش مسئولان نظام جمهوری اسلامی خودشان را شفاف توصیف می کردند که کجا بودند و کجا هستند و چه می کنند با دنیا و آخرت خود و مردم محروم. ایکاش دلشان برای مردمی که جیب هایشان خالی است هم میسوخت. ایکاش...

  • ذ
    0

    مردم انظار دارن سران قوا و وزرا پاسخگو باشن

  • بی کس و کار
    0

    تمام این داستان ها مثل دلار و طلا و وضعیت اقتصادی، خودرو و مسکن، قبلا برنامه ریزی شده و در پی هم دارن اجرا میشن و امثال سیف هم در ظاهر قراره عامل این اوضاع نشون داده بشن، تصمیمات قبلا اتخاذ شده است،،،،، در مورد جوجه های مسوولین هم بهتره خودمون را خسته نکنیم،،،،، دیوار حاشا بلنده و اینها حقیقت را نخوانده گفت،،،، مردم خودشان باید جهت شفاف سازی دست به کار شوند و هر اطلاعاتی که دارند به اشتراک بگذارند

  • بهروز
    0

    سلام.معلومه که سکوت می کنندبی خود که وضع کشورما قمردرعقرب نشده روزبه روزگرانی وفقر،اصلا شما اخباری درباره یک کشور حتی افغانستان ویمن وسوریه جنگ زده هم می‌شنوید که ارزش پولشان ناگهان به یک سوم ارزش دلارسقوط کندمعلوم میشودرییس جمهور افغانستان ودولتمردانش از مقامات دولتی ما یا متبحر وبادرایت ترهستند یا منصف و مسلمان تر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها