نخستین تقاطع هوشمند ترافیک شهری بجنورد به بهره‌برداری رسید‌

نخستین تقاطع هوشمند ترافیک شهری بجنورد به بهره‌برداری رسید‌

شهردار بجنورد در این مراسم اظهار داشت: پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده تقاطع‌های 17 شهریور، مخابرات، امیریه و باسکول نیز به سیستم هوشمند تبدیل می‌شود.

کیوان دژهوت تصریح کرد: در این طرح که باهمت معاونت حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به بهره‌برداری می‌رسد چراغ‌های راهنمایی نصب‌شده در تقاطع‌ها بااتصال به مرکز کنترل ترافیک که آن‌هم در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: با در نظر گرفتن حجم ترافیک در تقاطع‌های بعدی و خیابان‌های اطراف مدت‌زمان توقف پشت چراغ‌قرمز و تأخیر را محاسبه و کاهش می‌دهد.

دژهوت با اشاره به اینکه اعتباری بالغ‌بر 80 میلیون تومان برای تجهیز چراغ‌های راهنمایی به سیستم هوشمند در هر تقاطع هزینه می‌شود، افزود: با تأسیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند و اتصال تقاطع‌های هوشمند به مرکز کنترل ترافیک می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیر ترافیک و کنترل و نظارت بر عبور و مرور باشیم.

شهردار بجنورد با تقدیر از شهروندان برای پرداخت به‌موقع عوارض که باعث گستردگی خدمات‌دهی شهرداری نیز می‌شود، گفت: سیستم هوشمند سازی تقاطع‌ها قابلیت‌های زیادی ازجمله جریمه خودروهای متجاوز به خط عابر پیاده هنگام قرمز بودن چراغ راهنمایی را نیز دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها