فلاحت‎پیشه در گفت و گو با خبرفوری:

امتیازی در موضوع خزر به روس‎ها نخواهیم داد/ مجلس طبق قانون باید از جزئیات تمام توافقنامه‎ها مطلع باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی هیچ‌گونه امتیازی را به روس‎ها نخواهد داد.

امتیازی در موضوع خزر به روس‎ها نخواهیم داد/ مجلس طبق قانون باید از جزئیات تمام توافقنامه‎ها مطلع باشد

حشمت‎الله فلاحت‎پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره حواشی ایجاد شده پیرامون اعطای بخشی از سهم ایران از دریای خزر به روسیه اظهارکرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی این موضوع فردا جلسه‎ای را با ظریف برگزار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه چند نفر از نمایندگان مجلس نیز سوالاتی را در این باره دارند صلاح دیدیم تا با برگزاری جلسه و نشستی با ظریف مسائلی که مردم و برخی از نمایندگان را نگران کرده است برطرف کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل اینکه نماینده‎ای از مجلس شورای اسلامی همراه دوستان وزارت خارجه و دولت در نشست نبود سوالاتی مطرح است که باید به آنها پاسخ داده شود.

فلاحت‎پیشه اظهارکرد: طبق اصول 77 و 78 قانون اساسی مجلس صاحب حق است که درباره هرگونه توافقنامه و تفاهم‎نامه‎ای مطلع باشد و این حساسیت مجلس قانونی است و ما موضوع را در حضور وزیرخارجه بررسی می‎کنیم.

وی با اشاره به اینکه از حساسیت مسئولان وزارت خارجه نسبت به مرزها اطلاع داریم گفت: باتوجه به اینکه نمایندگان سوالاتی دارند قطعا باید به آنها پاسخ داده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مراوادت ایران با روسیه سبب خواهد شد تا ما بخشی از دریای خزر را به روسیه بدهیم گفت: در طول تاریخ ما نوسانات مختلفی داشتیم اما هیچ وقت این اتفاقات سبب نشده است که کشور ما در قضیه مرز و حقوق ملت ایران کوتاه بیاید از این رو ما امروزدر شرایط خوبی هستیم و قطعا هیچ امتیازی را به روس‎ها نخواهیم داد.

فلاحت‎پیشه تاکید کرد: باید منتظر بمانیم تا جلسه فردا با حضور وزیرخارجه برگزار شود تا سپس نتیجه لازم را بیان کنیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • نگین
    0

    خزرو دادید و رفت فیلمشم همه دیدن امضا هم کردن قزاقستان مخالف باز نگری هم شد این دیگه چه موشو گربه بازیه ایه که در میارید سیبیل روسا چرب شد

  • ا
    0

    شما کلاه گشاد برجام را فراموش کرده اید

  • ذ
    0

    امان از دست شما وکیل الدوله های بیسواد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها