انتقاد تند آیت‌الله مکارم شیرازی از تجمع قم/ پلاکارد یک اعتراف ضمنی داشت

آیت الله مکارم شیرازی گفت: حادثه‌ چندروزپیش مدرسه فیضیه به تمام معنا یک فاجعه بود.پلاکاردی در دست گرفتند که رئیس جمهوری را تهدید به مرگ می ‌کرد و اعتراف ضمنی به مطالب دیگری داشت.

انتقاد تند آیت‌الله مکارم شیرازی از تجمع قم/ پلاکارد یک اعتراف ضمنی داشت

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
توهین به حوزه علمیه در کانون حوزه علمیه

حادثه‌اى که در مدرسه فیضیه کانون حوزه علمیه در چند روز پیش رخ داد به تمام معنا یک فاجعه بود.

متأسفانه جمعى از طلاب و اساتید محترم را به آنجا دعوت کرده بودند، تا دربارۀ مسائل اقتصادى مردم صحبت کنند. سپس ورق برگشت؛ گوینده‌اى را که هیچ اطلاعى از وضع حوزه‌هاى علمیۀ شیعه نداشت، دعوت کرده و بدترین اهانت‌ها را به حوزه علمیه و مراجع شیعه کرد و پلاکاردى را در دست گرفتند که رئیس جمهور محترم را تهدید به مرگ مى‌کرد و اعتراف ضمنى به مطالب دیگرى داشت.

آیا صحیح است در کانون حوزه علمیه این‌گونه سخنان گفته شود؟

حوزه علمیه‌اى که محل پرورش امام، بنیانگذار انقلاب اسلامى و رهبر انقلاب بوده است.

حوزه علمیه‌اى که بیشترین شهیدان را نسبت به سایر مردم تقدیم انقلاب نموده.

حوزه علمیه‌اى که در سال ده‌ها هزار نفر براى تبلیغ به اقصى نقاط در داخل یا خارج کشور براى دفاع از اسلام و مذهب اهل‌بیت(علیهم السلام) مى‌فرستد.

حوزه علمیه‌اى که در سال صدها کتاب برگزیده درباره علوم اسلامى و مسائل مورد نیاز مردم و مسائل اقتصادى و سیاسى مى‌نویسد و منتشر مى‌کند.

حوزه علمیه‌اى که مراجع آن هزاران مدرسه، مسجد، خانه عالم و مراکز خیریه در نقاط محروم کشور ساخته‌اند.

مسئولین محترم حوزه علمیه باید روشن سازند که این برنامه زیان‌بار با اجازه چه کسى صورت گرفته و مسئولین محترم سپاه نیز روشن سازند، آیا با اجازه آنها گروهى از سپاهیان در این برنامه شرکت داشته‌اند.

به هر حال، در شرایط حساسى که در آن قرار داریم، تضعیف حوزه علمیه و مرجعیت و تهدید رئیس جمهور بر اساس چه ضابطه‌اى بوده؟ آیا همه اینها آب به آسیاب دشمن ریختن نیست؟! اگر گروهى از طلاب و اساتید مى‌خواستند نسبت به برنامه‌هاى اقتصادى انتقاد کنند، مانعى نداشت که با بیان منطقى سخنان خود را بازگو کنند و راه‌کار برون‌رفت نشان دهند، چه کسانى دستور داشتند افتخارات شیعه را به این آسانى زیر سؤال ببرند و دشمن را که گفته تا مرجعیت و عاشورا در میان شیعیان وجود دارد، نفوذ در انقلاب اسلامى ممکن نیست، خوشحال کنند.

خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
قم ـ ناصر مکارم شیراز ى
1397/05/29

منبع: انتخاب

1544

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ب
    0

    حالا از کجا معلوم این پلاکارد ها نقشه خود دولت نبوده ؟؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      یعنی خداییش شماکه میگی نقشه ی خوددولت بوده دچاربیماری توهم توطئه هستی عزیزم.....یه دکتربرو

    • کاربر ناشناس
      0

      اشتباهه شده است مراجع تقلید ما به موقع جواب دندان شکن خواهند داد

    • منصور میرزایی از نظر اباد کرج
      0

      باسلام به روح سهدا ملت ایران بااین حرفها دست از ارمانها وولایت فقیح شجا ودلیر پشتیبانی ویاس وناامیدی را دردل دشمن خواهند گذاشت

    • ehsan
      0

      دکتر را اونايي لازم دارند که مملکت رو به این روز انداختند

  • جهانگیر روحانی
    0

    حضرت آیت الله مکارم . لطفا حرف دل مردم را بزنید یکی نعل و یکی به میخ جواب نمی دهد. لطفا در این وضعیت بد اقتصادی مردم صدای مردم باشید.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      با عرض سلام و تبریک عید سعید قربان و ضمن تشکر از حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در گذشته چهل ساله انقلاب همواره پشتیبان نظام ، ولایت و مردم بوده اند به این نکته اشاره میکنم که گفتمان دینی ما که برگرفته از آیات کلام الله مجید و سنت پیامبر اعظم ( ص) ، احادیث و روایات منقول از ائمه اطهار علیهم السلام میباشد بر گفتگو ، مباحثه و استدلال استوار است ، اینکه آیت الله مکارم یکی از دانشمندان فرهیخته کشور را با عنوان 《گوینده ای 》 خطاب میکنند و یا سپاه را در این برنامه مقصر میدانم جای تاسف وتاثر دارد ، مگر نه این است که بارها شنیده ایم سیره امامان در برخورد با جاهلان و معاندین دارای جایگاه تربیتی و اخلاقی داشته و نهایتا منجر به اسلام آوردن مشرکین و دشمنان شده است ، حال چه شده آیت الله را که به جای پاسخ دادن منطقی به فرمایشات دکتر رحیم پور ازغدی به جیغ بنفش کشیدن روی می آورد ؟ البته از قدیم در فرهنگ ایران مطرح بوده که حرف حق تلخ است و گوینده حق منکوب میشود اما انقلاب اسلامی ایران و امام و رهبر معظم انقلاب و پویندگان راه ایشان که همان شهدا باشند به جوانان ما درس انقلابی بودن و آتش به اختیار عمل کردن را آموخته اند چرا که این همان راهی است که سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در سال ۶۱ هجری در شهر مکه انتخاب و بعد از قرائت دعای عرفه با نیمه رها کردن حج ابراهیمی به مسئولیت خود که مبارزه با طاغوت زمانه یعنی یزید ابن معاویه لعنت الله علیه بود پرداخت و از عرفات راهی کربلا شد و اینک پس از ۱۴۰۰ سال پویندگان حضرتش این راه پر افتخار را ادامه میدهند چه به مذاق آیت الله ها خوش آید و چه نیاید ، مردم مشکلات دارند و هیچ حرکت عملی از قم و مراجع در سه ماهه گذشته دیده نمیشود ویکی نیست از فرمایشات پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب عمار گونه حمایت کند و متاسفانه دلارهای انگلیسی اهدافی دولتمردان زبان و دهان مروجین دین و آیات عظام را بسته و یک پلاکارد کوچولو با محتوای بسیار بزرگ و غنی که بحق هم میباشد موجب آشفتگی آقایان شده بد نیست این مرقومه را با آن ضر ب المثل به پایان برسانم که گفت : مورچه را آب میبرد سر بلند کرد و گفت : بداد برسید که دنیا را آب برد!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    دانلود

  • حسن
    0

    ای کاش وقتی بعضی از دولت مردان حرفهای عجیب وغریب در مباحث دین میزنند هم موضع جانانه میگرفتیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها