نظر عضو شورای عالی فضای مجازی درباره مذاکرات وی‌چت و کاکائوتاک با ایران

نظر عضو شورای عالی فضای مجازی درباره مذاکرات وی‌چت و کاکائوتاک با ایران

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» ؛ محمدحسن انتظاری عصر امروز در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی بازدید کرد و به سؤالات خبرنگاران مستقر در غرفه پاسخ داد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی درباره مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام‌رسانهای داخلی اظهار کرد: براساس این مصوبه قرار شد تا دولت حمایتهای خاصی را از پیام رسانهای ملی داشته باشد که باید بیش از 50 درصد سهام‌شان در اختیار ایرانیها و سرورهایشان داخل کشور باشد.

دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به این سؤال تسنیم که با تعیین چنین شروطی پیام‌رسانهای خارجی وی چت و کاکائوتاک مذاکرات جدی خود را با شرکتهای ایرانی برای فروش سهامشان شروع کرده‌اند، آیا با فروش بیش از 50 درصد سهام این پیام‌رسانها، لقب ملی می توان به آنها داد، گفت: قطعا پیام‌رسان ملی باید بومی باشد تا بتوان لقب پیام‌رسان غالب را به آن داد.

انتظاری متذکر شد: موضوعی که در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح و به گمانم پذیرفته شد، حمایت دولت از پیام‌رسانها برای ایجاد پیام‌رسانهای ملی و داخلی غالب کشور بود.

وی افزود: منظور از پیام‌رسان بومی و غالب کشور این نیست که پیام‌رسانهای خارجی سهامشان را بفروشند زیرا آنها داخلی نیستند.

عضو حقیقی شورای عالی فضای درباره راهکار در نظر گرفته شده برای جلوگیری از چنین رویه‌ای گفت: بحث پیام‌رسانها در شورای عالی فضای مجازی همچنان ادامه دارد و بسیاری از اعضای حقیقی شورا معتقدند که پیام‌رسانهای غالب باید داخلی و بومی باشند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها