رقابت ایران با ۱۱ تیم در مسابقات جهانی کانادا

رقابت ایران با ۱۱ تیم در مسابقات جهانی کانادا

حسن پالار، سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر جوانان زیر 23 سال ضمن اعلام برگزاری اولین اردوی رسمی برای آمادگی مسابقات جهانی کانادا اظهار داشت: پس از بازگشت از مسابقات تایلند، بسیاری از بازیکنان درگیر مسابقات لیگ‌های باشگاهی هستند و با پایان یافتن این مسابقات، اولین مرحله از تمرینات رسمی ما برای رقابت‌های جهانی کانادا، اواخر اسفند آغاز شده و تا پایان سال جاری در جریان خواهد بود.

او در ادامه گفت: دومین مرحله تمرینات نیز در فروردین ماه برگزار می‌شود و پس از آن تا خرداد ماه که زمان اعزام است، دو مرحله ی دیگر اردو برگزار می‌کنیم.

پالار خاطر نشان کرد: تا اسفند ماه بازیکنان به خاطر حضور در مسابقات تایلند و همین طور قرار گرفتن در کوران مسابقات باشگاهی، آمادگی خود را حفظ می‌کنند اما برای بعد از این دوران برنامه‌ای طراحی کرده‌ایم که ملی‌پوشان در فواصل بین اردوها تمرینات ویژه‌ای را انجام دهند که شرایط بدنی آنها افت نکند و در واقع برای حفظ آمادگی خوبی که به دست آورده‌اند، برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: در مسابقات جهانی کانادا تیم‌های ترکیه، انگلستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، برزیل، ایران، ژاپن، استرالیا، کانادا و آفریقای جنوبی حضور دارند. هنوز قرعه کشی این مسابقات انجام نشده و به محض مشخص شد قرعه‌ها توسط فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر، گروه بندی این رویداد جهانی اعلام می‌شود.

پالار در خصوص برنامه‌های مورد نظر برای تیم ملی گفت: در حال حاضر برنامه ریزی برای برگزاری اردوها انجام شده و درخواست‌هایی را نیز مبنی بر نوسازی تجهیزات به ویژه ویلچرها ارائه داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم با تجهیزات جدید در مسابقات جهانی حضور یابیم. این مساله در عملکردمان بسیار موثر است.

وی در ادامه اضافه کرد: در مورد ترکیب بازیکنان برای مسابقات جهانی نیز باید گفت که احتمال تغییر یک تا دو بازیکن وجود دارد. فراخوانی به استان‌ها ارسال شده و به دنبال جذب بازیکنان کلاس یک هستیم.

تیم بسکتبال با ویلچر جوانان زیر 23 سال ایران با کسب عنوان قهرمانی از رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان موفق شد سهمیه حضور در مسابقات جهانی کانادا را که خرداد ماه سال آینده برگزار می شود، به دست آورد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها