از مشایی تا رفع حصر در سخنان اژه ای

نشست یکصد و سی‌ام سخنگوی قوه قضاییه با خبرنگاران با تبریک اعیاد ماه ذی الحجه توسط غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه آغاز شد.

از مشایی تا رفع حصر در سخنان اژه ای

۶ نفر محکوم به اعدام به عنوان مفسدفی الارض شدند

سخنگوی قوه قضاییه:
گزارشی تهیه شده است و در آن ۳۱۱ نفر از افرادی که با فساد مالی محکوم به اعدام، حبس ابد یا حبس شده اند، در آن آمده است و می توان آن را در اختیار رسانه ها قرار داد.
۶ نفر محکوم به اعدام به عنوان مفسدفی الارض شده بودند که دو نفر اعتراض کردند و حکم نقض شد از چهار نفر دیگر یک نفر اجرا شده است و دو نفر هم درخواستی داشته اند که در حال بررسی است.
یک نفر به ۲۵ سال و ۳ نفر حبس ابد و ۱۴ نفر به ۲۰سال حبس محکوم شده اند.
در این لیست ۹۵ نفر ۱۵ تا ۲۰ سال حبس، ۳۶ نفر ۱۰ تا ۱۵ سال حبس، ۱۲۴ نفر تا یک‌سال محکوم شده اند و ۵۴ نفر انفصال دائم و ۹۳ نفر انفصال موقت داشته اند.
۹ نفر تبعید شده اند و ۷۰ نفر به شلاق محکوم شده اند.

اعلام اسامی ۲ قاضی فاسد در دادگستری تهران و اصفهان

سخنگوی قوه قضائیه:
رئیس شعبه دادگاه کیفری اصفهان محمود سعادت فرزند حسینعلی به اتهام فساد اخلاقی به سلب صلاحیت و انفصال دائم محکوم شد و ۲۲ مردادماه قطعی شد.
مجید شکاری رئیس ۱۰۲۴ دادگاه کیفری دو تهران به اتهام اخذ رشوه محکوم به سلب صلاحیت قضایی شد.
زمانی که مه افرید خسروی دستگیر شد حدود ۲۹۰۰میلیارد بدهی داشت و کل این مال به بیت المال برگشت و ۶۲۵ میلیارد تومان هم جزای نقدی گرفته شد و افراد دیگری هم در این پرونده که ۱۰۱ مورد حکمشان قطعی شده بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان از آنها وصول شده و چند میلیارد هم جریمه شده اند.

مردم فکر می‌کنند در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی آمدند و خوردند و تمام شد!

فیلم گزارش محسنی اژه‌ای از مبالغ بازگشته در پرونده مه آفرید امیرخسروی

توضیحات اژه‌ای درباره دادگاه مشایی

سخنگوی قوه قضائیه:
۲ وکیل مشایی در تاریخ ۳ شهریور به فرد جدیدی وکالت دادند تا آنها را از وکالت مشایی عزل کند
دیروز دادگاه رئیس دفتر رئیس جمهور سابق بود و قرار بود صبح ساعت ۹ در دادگاه حاضر شود و صبح اول وقت مردی مراجعه می کند و می گوید من وکالت دارم و آمده ام که بگویم این دو نفر از وکالت عزل شده‌اند و مشایی هم آن دو نفر را طی نامه‌ای عزل می‌کند.
حسینی و حیدری دو وکیل مشایی در ۳ شهریور به این آقای جدید وکالت دادند تا عزل خودشان و وکالت وکیل جدید را اعلام کند.
بخش قابل توجهی از اموال بابک زنجانی شناسایی و ضبط شد و در اختیار وزارت نفت قرار گرفت.
زنجانی وکالتی داده است تا طلب‌هایی که دارد وصول شود.

اژه ای: پرونده سلطان سکه هم به دادگاه رفت

سخنگوی قوه قضاییه:
در خصوص برخی پرونده های ارزی و سکه اخیر پرونده دیگری که این هفته به دادگاه ارسال می شود و قرار محرمیت صادر شده است پرونده وحید مظلومین فرزند حبیب الله است که متهم اصلی پرونده است و ۱۸ متهم دیکر در این پرونده هستند و برای سرشاخه‌ها مجازات مفسد فی الارض برایشان درخواست شده است.
این فرد سال ۹۱ دستگیر شد و به عنوان مفسدفی الارض هم برای او درخواست مجازات شد اما حراست بانک مرکزی گفت که وی همه کارهایش با دستور و زیر نظر ما بوده است اما وی کارهایش را ادامه داده است. او همان کسی است که نیروی انتظامی از وی به عنوان سلطان سکه و دو تن سکه نام برده است.
محمداسماعیل قاسمی معروف به محمدسالم نفر دیگر است که او هم آن زمان دستگیر شد.
محمدرضا مظلومین هم امسال دستگیر و سالار آقاخان هم دستگیر شد که اینبار تحت حمایت بودن اقدامات مجرمانه تحت نظر بانک مرکزی از آنها پذیرفته نشد.

«میثم.ر» در حین فرار از کشور بازداشت شد

اژه ای:

در پاسخ به سوالی درخصوص بازداشت میثم.ر، این فردی که نام بردید بازداشت شده و حسب گزارش وزارت اطلاعات قصد خروج از کشور داشته است.
این فرد با حکم قضایی بازداشت است.
محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در رابطه با مسایل مدرسه فیضیه قم و تهدید مداح دعای عرفه گفت: توهین به مقامات نیاز به شکایت خصوصی ندارد و تهدید هم حتما جرم است. در هر دو مورد تهران و قم مدعی العموم وارد شد و اگر لازم باشد کسی احضار شود خواهد شد. در آنجا شعارهایی داده و شعاری نوشته شد که از ناحیه بسیاری افراد این حرف محکوم شد. دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم این موضوع را در دستور کار قرار داد و دادسرای ویژه روحانیت پرونده تشکیل داد و به دنبال روشن کردن ابعاد مختلف قضیه است و سیستم های اطلاعاتی و امنیتی هم دنبال روشن کردن موضوع هستند.

اژه‌ای همچنین در پاسخ به خبرنگاری که پرسید تغییری در وضعیت محدودیت های آقای خاتمی ایجاد شده؟
پاسخ داد: خیر، تغییری ایجاد نشده است.

توضیحات اژه ای درباره بازداشت معاون ارزی بانک مرکزی

سخنگوی قوه قضائیه:
در مورد احمد عراقچی هنوز کیفر خواست صادر نشده است و زمانیکه کیفرخواست صادر شود به دادگاه فرستاده میشود و دادگاه ایشان هم مثل سایرین علنی برگزار خواهد شد.

چرا حکم بابک زنجانی اجرا نشد؟

محسنی‌اژه‌ای:
بخشی از اموال او در حال شناسایی است و وکالتی داده‌اند که برخی از اموال و طلب‌های ایشان در خارج از کشور مطالبه شود.
بخشی از اموال او برای رد مال شناسایی نشده است. چندین بار گفته من موجودی در کشورهای خارج دارم که اثبات نشده.
تا الان کسی موفق نشده از موجودی شخصی او که مورد ادعایش است، اطلاعاتی کسب کند. اگر اقداماتی که لازم به حضور او نیست، اجرا شود، کل حکم اجرا خواهد شد.

چرا احمدی نژاد هر کار کند، حاشیه امن دارد؟

اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید با توجه به سخنان اخیر آقای احمدی نژاد و انتشار فایل های صوتی و هجمه به قوه قضاییه و تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی چرا برخورد با او صورت نمی گیرد؟ شما گفته اید حکمت و مصلحتی است که او تعقیب نمی شود. اگر مردم غریبه نیستند، بفرمایید حکمت عدم تعقیب او چیست؟ گفت:
سئوال شما را تایید می کنم. مردم و شما محرم هستید ولی بگذارید حکمتی که عرض کرده‌ام باقی بماند.

وضعیت محصوران تغییر نکرده

اژه‌ای درباره رفع حصر و آزادی تردد و ملاقات‌های محصوران گفت:

بخشی از چیزهایی که شایعه شده، قطعا درست نیست و هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و مانند سابق است. بخشی از گشایش‌ها نسبت به بستگان نزدیک محصورین به وجود آمده بود که مال اخیر نیست. برخی ملاقات‌ها با بستگان موضوع تازه ای نیست و تصمیم شورای عالی امنیت ملی به قوت خود باقی است.

چرا خبرنگاران در دادگاه مشایی نبودند؟

اژه‌ای درباره اینکه چرا در دادگاه آقای مشایی که علنی بود خبرنگاران را راه ندادند، گفت: سالن های دادگاه محدود است و شما باید این حق را بدهید قاضی دادگاه که می خواهد به حرفهای متهم گوش بدهد، باید تمرکز داشته باشد. اگر پچ پچ باشد و خبرنگاران تردد کنند، امکان برگزاری دادگاه با آرامش وجود ندارد. شما ظرفیت سالن را ملاحظه کنید.

۴ نفر در ارتباط با موسسات مالی اعتباری بازداشت هستند

سخنگوی قوه قضائیه:

برای آنها کیفرخواست با عنوان اتهامی مفسد فی الارض صادر شده است.
مشکل اصلی این است که مال، به اندازه طلب و سپرده مالباختگان وجود ندارد.
برای ۵ نفر از متهمان پرونده محیط زیست کیفرخواست صادر شده است و پرونده بقیه افراد در حال رسیدگی است و موضوع پرونده آنها امنیتی است.

منبع: خبرآنلاین

729

حجم ویدیو: 3.66M | مدت زمان ویدیو: 00:02:16 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    در عدم برخورد با احمدی نژاد چه مصلحت و یا حکمتی میتواند باشد !!! در هر حال عضویت وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام جای سئوالات زیادی است . با این همه ارتکاب جرم مشهود چگونه برای مصلحت نظام در تصمیم گیری شرکت میکند ؟آیا جنگ وی جنگ زرگری است ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها