کره شمالی از برنامه آمریکا برای حمله نظامی خبر داد

یک رسانه دولتی کره شمالی از برنامه ریزی آمریکا برای حمله نظامی به این کشور در کنار «مذاکرات دروغین» خبر داد.

کره شمالی از برنامه آمریکا برای حمله نظامی خبر داد

روزنامه 'رودونگ سینمون' متعلق به حزب حاکم این کشور روز دوشنبه نوشت که «آمریکا با تبسم دروغین از صلح می گوید اما خود را برای حمله نظامی آماده می کند».
این نشریه می نویسد که نظامیان آمریکایی تحرکاتی بسیار خطرناک در منطقه انجام می دهند که باعث نگرانی است.
روزنامه کره شمالی خاطر نشان می کند که آمریکا درصدد انجام رزمایش است تمریناتی که تهدید کننده مذاکرات جاری محسوب می شود.
این مطلب پس از آن منتشر می شود که به دستور 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا برنامه سفر 'مایک پمپئو' وزیر خارجه آن کشور به پیونگ یانگ لغو شد.
نشریه کره شمالی به گزارش رادیو کره جنوبی اشاره کرده که در آن آمده است نیروهای ویژه آمریکا برای تمرینات نفوذ به پیونگ یانگ وارد فیلیپین شده اند.
همزمان گزارش شده که زیردریایی اتمی میشیگان آمریکا شماری از نیروهای این کشور را از اوکیناوا به پایگاه 'جین هایه' کره جنوبی در ماه جاری میلادی منتقل کرده است.
آمریکا انتقال شماری از نیروهایش به فیلیپین را تایید کرده اما افزوده است که این موضوع عادی است و ارتباطی با کره شمالی ندارد.
کره شمالی بر این باور است که آمریکا به دلیل آنکه در غیراتمی کردن شبه جزیره کره دستاوردی نداشته در حال دسیسه چینی نظامی است.
این کشور این برنامه ریزی را نشانه ای از رفتار دوگانه آمریکا دانسته و تصریح کرده است که «گفت و گو با فشار و تهدید نظامی یکجا ممکن نخواهد بود» و کسانی که چنین کنند مستحق مجازات بی رحمانه هستند.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها