نقوی حسینی: ما می توانیم تحریم را دور بزنیم اگر مرعوب آن نشویم/ پای دولت شما می ایستیم

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: ما می توانیم تحریم را دور بزنیم اگر مرعوب تحریم نشویم. به اندازه کافی سرمایه در کشور داریم.

نقوی حسینی: ما می توانیم تحریم را دور بزنیم اگر مرعوب آن نشویم/ پای دولت شما می ایستیم

به گزارش خبر فوری سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: همه می‌دانند ام‌الفساد کشور، بیکاری است. آقای رییس جمهور خانواده‌هایی را در نظر بگیرد که ۲ تا ۵ فرزند با سنین ۲۰ تا ۴۰ سال بیکار دارند که به دلیل نداشتن شغل به خانه پدری می‌روند؛ به خانه‌ای که خودِ پدر یا بیکار است یا با دستمزد پایین برای این جوانان سفره پهن می‌کند. آقای رییس‌جمهور بیکاران کشور چند نفر هستند؟ ۲، ۳ یا ۵ میلیون نفر؟

سیدحسن نقوی حسینی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در جلسه سوال از رییس‌جمهور با تبریک هفته دولت، گفت: امروز روز ملت و دولت است. اصل ۲۸ و ۳۴ و سایر اصول قانون اساسی از شما خواسته اشتغال مناسب، تامین اجتماعی و دستمزد مکفی را برای ملت ایجاد کنید.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: آقای رییس جمهور به نمایندگان ملت بگویید شورای عالی اشتغال که بالاترین مرجع تصمیم گیری شغل است طی ۵ سال دولت شما چند بار تشکیل جلسه داد؟ بانک اطلاعات بیکاران که شما در دو دوره انتخابات قول آن را دادید، کجا تشکیل شد؟ سرانجام طرح کارورزیِ شما چه نتیجه‌ای داشت؟ باید پاسخگوی ملت باشید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به دشمنان نظام هشدار داد: به دشمنان ایران اعلام می‌کنیم که آمریکا را له می‌کنیم و از تحریم‌ها عبور می‌کنیم و مجلس پشتیبان شما هستند. دشمنان بدانند تا زمانی که پشت رهبری ایستاده‌ایم از هر گونه گزندی به نظام، کور خوانده‌اند.

وی ادامه داد: آقای رییس جمهور تو را به خدا به نخبگان، صنعت و تولید و به داشته‌های داخلی خودمان توجه کنید. کاش شما یا معاون اول شما از نمایشگاه صنایع کوچک که وزیر صنعت مدتی قبل تشکیل داد، بازدید می‌کردید. به والله در منزل مردم دلار به اندازه کافی وجود دارد، اعتماد آنان را جلب کنید. ظرفیت‌های اشتغال مهمتر از خودِ شغل است. روی ایجاد ظرفیت اشتغال فکر کنید. بخش مسکن را راه بیندازید. ۳۰۰ نوع شغل در حوزه صنعت وجود دارد. همه این بخش‌ها، بیکارند. بیش از ۵۰۰۰ مرکز تولیدی و خدماتی که منشاء تولید و شغل است، تعطیل است.

نقوی حسینی در پایان رو به روحانی کرد و گفت: آقای رییس جمهور اختلاف سیاسی داریم اما امروز روز عزت ملت ایران و به تعبیر شما امروز روز سخت کشور است. مرد کسی است که امروز مقابل سختی‌ها بایستد و ما در کنار شما ایستاده‌ایم.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها