بازی‌های رایانه‌ای به کسب‌وکاری بزرگ در سطح بین‌الملل تبدیل شده‌اند

بازی‌های رایانه‌ای به کسب‌وکاری بزرگ در سطح بین‌الملل تبدیل شده‌اند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تجارت بازی‌های رایانه‌ای از اواخر دهه 90 میلادی به عنوان یک ابزار فرهنگی و اقتصادی دیده می‌شد و امروزه به کسب و کار بسیار بزرگی در سطح بین‌الملل تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدحسین سجادی نیری روز چهارشنبه، 27 بهمن ماه در دومین کنفرانس ملی بازی‌های رایانه‌ای که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه فناوری و تجاری سازی و تبادلات فناوری است. فناوری‌های نوین می‌تواند منجر به حل مسائل پیچیده و همچنین تولید ثروت و ارتقای سطح زندگی مردم شود. در همین راستا تمامی زنجیره‌های پیش تولید فناوری باید در راستای این منظور طراحی شود.

وی افزود: در کشورهای توسعه‌یافته که گفتمان غالب کشور بر مدار علم و فناوری می‌چرخد، توجه به فناوری‌های نرم و جدید جایگزین گسترش فناوری‌های سخت شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فناوری‌های جدید تحت عنوان فناوری‌های نرم مرحله اثرشان انسان است که موجب تغییر در رفتار و منش انسان، جامعه و تغییرات فرهنگی می‌شوند.

سجادی نیری اضافه کرد: از زیرمجموعه‌های فناوری‌های نرم، فناوری‌های فرهنگی است که در دهه جدید با نام فناوری‌های خلاق شناخته می‌شود و سهم بزرگی در اقتصاد کشورها ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: تجارت بازی‌های رایانه‌ای از اواخر دهه 90 میلادی به عنوان یک ابزار فرهنگی و اقتصادی دیده می‌شد و امروزه به کسب و کار بسیار بزرگی در سطح بین‌الملل تبدیل شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای ورود گسترده به عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای باید سه محور اصلی را در نظر داشته باشیم؛ تأثیرات فرهنگی، جنبه اقتصادی و درآمدزایی که با سرمایه‌های کوچک، کسب و کارهای بزرگ ایجاد می‌شود و محور بعدی کارکردهای غیر سرگرمی تولید محتوای دیجیتال در راستای توانمندسازی و حل معضلات و مشکلات کشور است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها