شرکت ۳۰ گروه نمایش از ۲۰استان در دوازدهمین دوره تئاتر بسیج

شرکت ۳۰ گروه نمایش از ۲۰استان در دوازدهمین دوره تئاتر بسیج

کوروش زارعی اظهارداشت: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج از 26 بهمن ماه در بندرعباس آغاز و تا 30 همین ماه ادامه دارد.

وی بیان‌داشت: در این جشنواره قریب به 20 استان کشور با 30 گروه نمایشی حضور یافته‌اند و ما نیز در شهر یندرعباس میزبان این گروه‌های نمایشی کشور هستیم.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج تصریح‌کرد: در این جشنواره، از بین 30 اثر، 14 اثر در بخش صحنه‌ای، 11 اثر در بخش خیابانی و 5 اثر در بخش تئاتر بچه‌های مسجد در مساجد اهل تسنن و تشیع به روی صحنه می‌روند و به اجرای این نمایش‌ می‌پردازند.

زارعی ادامه داد: در این دوره جشنواره را تمرکززدایی و در سراسر استان هرمزگان برگزار می‌کنیم و گروه‌های نمایشی نه تنها در شهر بندرعباس بلکه به شهرستان‌های میناب، رودان، سیریک، حاجی‌آباد، بندرلنگه و بندرخمیر اعزام و به اجرای نمایش می‌پردازند.

وی با بیان اینکه داوران این دوره از جشنواره نیز از بهترین‌های تئاتر و سینمای کشور هستند گفت: هنرمندانی نظیر فرهاد قائمیان بازیگر تئاتر و سینما، محمود پاک نیت بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، سعید اسدی استاد دانشگاه، نویسنده، پژوهشگر و محقق و دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، حسین مسافر آستانه کارگردان برجسته کشور، قاسم زارع بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون داوری بخش صحنه‌ای این دوره از جشنواره را برعهده دارند.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج تصریح‌کرد: در بخش تئاتر خیابانی نیز جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون، امیرحسین شفیعی، از بهترین‌های تئاتر خیابانی کشور، وحید لک از مدیران تئاتر خیابانی داوری می‌کنند.

زارعی افزود: قرار است در این جشنواره نیز از سه چهره شاخص تئاتری و فرهنگی کشور اعم از استاد علی رضایی پژوهشگر، نویسنده، استاد دانشگاه و محقق، استاد مرحوم سعید کشن‌فلاح از بهترین‌های تئاتر و همچنین حسین مسافر که داوری 10 دوره جشنواره تئاتر بسیج را برعهده داشته، تجلیل به عمل می‌آید.

وی از زحمات عباس امینی شهردار بندرعباس، علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان و دیگر ارگان ها و نهادهای دولتی در برگزاری هرچه بهتر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در شهر بندرعباس قدردانی کرد.

دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج با تاکید بر اینکه این نمایش‌ها به صورت رایگان برای عموم مردم به اجرا درمی آید گفت: در تالار آفتاب واقع در میدان صادقیه و خیابان طلوع انجمن نمایش یکی از سالن‌های اجرای نمایش بوده که ساعت 16 و 18 پذیرای علاقمندان است.

وی ادامه داد: همچنین در فرهنگسرای طوبی واقع در خیابان آیت الله غفاری نیز از ساعت 18:30 و 20:30 تا تاریخ 30 بهمن ماه اجرای این نمایش‌ها ادامه دارد.

زارعی بیان داشت: سالن غدیر آموزش و پرورش واقع در خیابان حکمت نیز از دیگر سالن‌های میزبان مردم شریف بندرعباس در ساعت‌های 17 و 18:30 نمایش‌ها به روی صحنه می‌روند.

وی تاکید کرد: تئاتر هرمزگان و هنرمندان در این عرصه شناخته شده هستند وتوانمندی‌های هنرمندان هرمزگانی بر کسی پوشیده نیست و مدیران ملی نگاه خیلی خوبی به تئاتر هرمزگان دارند و پتانسیل بالای استان هرمزگان سبب شد تا این استان به میزبانی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج انتخاب شود.

زارعی اظهار داشت: تبادل اندیشه و فرهنگ یکی دیگر از عوامل مهمی است که در انتخاب استان هرمزگان به عنوان میزبان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کشور دخیل بوده است.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها