تفنگداران آمریکا از سفارت این کشور در تایوان حراست می کنند

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ مدعی شد تفنگداران آمریکا وظیفه حراست از سفارت این کشور در تایوان را بر عهده می گیرند.

تفنگداران آمریکا از سفارت این کشور در تایوان حراست می کنند

این روزنامه روز سه شنبه گزارش کرد نمایندگی موقت آمریکا در تایوان که سفارت این کشور در این جزیره محسوب می شود یکی از حساس ترین بناها در تایوان است.
از دیدگاه چین کشورهایی که دارای روابط رسمی با پکن هستند حق ندارند مراودات دیپلماتیک با تایوان داشته باشند اما آمریکا در چند دهه گذشته بزرگترین فروشنده سلاح به این جزیره بوده و اخیرا روابطش با دولت تایوان را گسترش داده است.
با این حساب آمریکا در حال اعزام شماری از ماموران تفنگدار به جزیره تایوان برای حراست از این مجموعه است اقدامی که آمریکا در قبال دیگر کشورهای دنیا نیز انجام می دهد با این تفاوت که آمریکا و تایوان دارای روابط رسمی نیستند.
اعزام ماموران امنیتی آمریکا به تایوان برای حراست از سفارت این کشور که از آن با عنوان موسسه آمریکا در تایوان یاد می شود، در واقع یک نوع برقراری ارتباط نظامی بی سابقه بین دو طرف به حساب می آید و بشدت می تواند باعث ناخرسندی چین شود.
آمریکا موسسه جدیدش را در بهار امسال در تایوان راه اندازی کرد و پیش بینی می شد که در آن زمان مقام های ارشد این کشور در مراسم گشایش حضور یابند اما به دلیل بهره برداری از این بنا در ماه ژوئن(خرداد) که با دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی مصادف شده بود، واشنگتن از هر اقدامی در راستای عصبانی کردن چین خودداری ورزید.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها