تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در البرز ۳ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت

تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در البرز ۳ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت

اسماعیل خلیلی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه چهارمین جلسه کارگروه تشکیل شده است، اظهار داشت: در سال جاری نرخ مشارکت رشد داشته است در حالی که نرخ بیکاری افزایش یافته است.

مدیرکل کار استان البرز با بیان اینکه فعالین اقتصادی در کل استان 788 هزار و 668 نفر، جمعیت شاغل بیش از 691 هزار نفر و افراد بیکار 97 هزار و 428 نفر است، ادامه داد: سهم شاغلان در بخش کشاورزی 3 درصد، صنعت 44 درصد و خدمات 52 درصد است.

وی با اشاره اینکه از بحث صنعت به خدمات در حال عبور هستیم و خدمات بیشترین ارزش افزوده را دارد، بیان کرد: در سال 94، 989 نفر در بخش حوادث ناشی از کار دچار فوت و مصدومیت شدند که 92 درصد مرد و 8 درصد زن هستند.

خلیلی با بیان اینکه تعداد کل مقرری بگیران کاهش یافته است که نشانه افزایش اشتغال است، اضافه کرد: تراز اشتغال در استان البرز مثبت است و نرخ بیکاری در استان در بهار 95، 13.9 بوده است که در تابستان سال قبل 12.5 بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه بیکاری استان البرز از سال 92 تاکنون از 14 هزار و 861 به 11 هزار و 781 نفر رسیده است، عنوان کرد: در استان 3 هزار و 500 نفر کاهش بیمه بیکاری بوده است.

خلیلی با بیان اینکه مشاغل خانگی در کاهش بیکاری استان موثر است، افزود: کمیته امداد در سال جاری در این زمینه 12 میلیارد تومان طرح به بانک داده است ولی فقط 2 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در بحث مشاغل خانگی 3 میلیارد تومان به اداره کل کار تخصیص داده شده است اما ما هنوز یک ریال از بانک دریافت نکرده‌ایم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها