ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در تبریز برگزار می‌شود

ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در تبریز برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ شرقی گفت: به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، خرداد ماه سال آینده مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.

احد حاجی بلند در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اهداف برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی کشور، مشارکت در ترویج، تعمیق وارتقای کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقد و مناظره در حوزه‌های منتخب است.

وی افزود: باتوجه به اینکه آزادی بیان از اهداف متعالی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بوده است و همچنین مقام معظم رهبری در خصوص لزوم همت گماشتن به امر گفت‌وگوی سالم و منطقی در سطح دانشگاه تأکیدات فراوانی دارند، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نسبت به طراحی و برگزاری مسابقات مناظره‌ دانشجویی در سطوح استانی، منطقه‌ای و کشوری اقدام کرده است.

حاجی بلند ایجاد زمینه و فضای مناسب برای طرح اندیشه‌ها و دیدگاه‌های دانشجویان و شکل گیری همبستگی ملی بر مبنای مناظره و گفت‌وگو، ارتقای فرهنگ گفت‌وگوی عقلانی، فراهم آمدن زمینه برای شکوفایی استعدادهای جوان دانشجویان، تقویت فرهنگ خود باوری و اعتماد به نفس در آنان و تمرین مناظره سالم، علمی و اخلاقی از جمله سایر اهداف برگزاری این مسابقات ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله استانی این مسابقات در خرداد ماه سال 96، مرحله منطقه‌ای در مهرماه سال 96 و مرحله کشوری آن نیز در آذرماه سال 96 برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان اسفند ماه سال جاری در این مسابقات ثبت نام کنند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واقع در دانشگاه تبریز، ساختمان جهاد دانشگاهی و یا از طریق سامانه اینترنتی isdc.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 3332120 تماس حاصل کنند.

گفتنی است، در همین راستا به همت سازمان جهاد دانشگاهی استان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، مرحله نهایی دومین دوره مسابقات مناظره دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان آذربایجان‌شرقی در بهمن ماه سال‌جاری برگزار شد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها