ماشین سازی-نفت تهران؛ جدال سبزقبایان برای بقا و طلسم‌شکنی در تبریز

ماشین سازی-نفت تهران؛ جدال سبزقبایان برای بقا و طلسم‌شکنی در تبریز

تیم‌های ماشین‌سازی و نفت تهران از ساعت 16:30 امروز در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف هم می‌روند.

ماشین‌سازی پس از 19 هفته توانست دومین برد خود را در لیگ برتر کسب کند. این تیم پس از برد سه-صفر خارج از خانه مقابل سپاهان اصفهان به مصاف نفت تهران خواهند رفت تا ضمن ثبت دومین برد متوالی خود، برای نخستین بار سه امتیاز دیدار خانگی‌اش را کسب کند.

شاگردان علی دایی نیز پس از برد دو-یک مقابل پیکان تهران راهی تبریز شده‌اند. نفت تهران که در هفته‌های گذشته جزء تیم‌های بالای جدول بود امیدوار است با کسب 3 امتیاز دیدار با ماشین‌سازی، مجدداً به رده‌های بالاتر جدول صعود کند.

دیدار ماشین‌سازی و نفت تهران در دور رفت لیگ شانزدهم با برد دو-یک شاگردان علی دایی همراه بود. در این دیدار ارسلان مطهری و محمد قاضی گل‌های نفت تهران را وارد دروازه ماشین‌سازی کردند. تک‌گل ماشین‌سازی را نیز پیام صادقیان با پاس سامان نریمان جهان به ثمر رساند.

عملکرد ماشین‌سازی و نفت تهران در لیگ شانزدهم

باگذشت 21 هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، ماشین‌سازی ضعیف‌ترین تیم لیگ شانزدهم در دیدارهای خانگی محسوب می‌شود. این تیم تاکنون 10 بار در تبریز به میدان رفته و 4 تساوی به همراه 6 شکست تجربه کرده است. ماشین‌سازی که پس از دیدار با سپاهان باروحیه‌ای مضاعف به استقبال مسابقات می‌رود با برد در دیدار با نفت می‌تواند شانس خود را برای بقا در لیگ برتر افزایش دهد.

نفت تهران نیز با کسب یک برد، 6 تساوی و تحمل 3 شکست در 10 دیدار خارج از خانه خود، جز ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ شانزدهم دربازی‌های خانگی به‌حساب می‌آید. شاگردان دایی در 10 دیدار خارج از خانه نفت تهران 9 گل زده و 14 گل خورده در کارنامه دارند.

شاگردان فرهاد کاظمی در حال حاضر با کسب 13 امتیاز از 21 دیدار گذشته در قعر جدول رده‌بندی قرار دارند. در صورت باخت سیاه‌جامگان مقابل تراکتورسازی، ماشین‌سازی می‌تواند با برد در دیدار امروز 16 امتیازی شده و به یک قدمی سیاه‌جامگان برسد. سیاه‌جامگان در حال حاضر 17 امتیازی و در رده پانزدهم جدول قرار دارد.

تیم نفت تهران نیز با کسب 29 امتیاز از 21 بازی در رده هشتم جدول قرارگرفته و با توجه به نتایج دیدارهای این هفته در صورت برد مقابل ماشین‌سازی می‌تواند به رده پنجم جدول صعود کند. تساوی در دیدار امروز نیز نفت تهران را 30 امتیازی کرده و به رده هفتم جدول می‌رساند.

مؤثرترین بازیکنان نفت تهران و ماشین‌سازی

محمد قاضی با به ثمر رساندن 9 گل برای نفت تهران، بهترین گل زن این تیم تا پایان هفته بیست و یکم لیگ شانزدهم به‌حساب می‌آید. ایمان مبعلی نیز با 8 پاس گل، بهترین پاسور نفت تهران و لیگ شانزدهم است. امین قاسمی نژاد نیز با 5 گل زده، بهترین گل زن ماشین‌سازی است. پیام صادقیان هم با 5 پاس گل بهترین پاسور ماشین‌سازی محسوب می‌شود.

ماشین‌سازی که در دیدار با سپاهان از نظر تاکتیکی عملکرد خوبی داشت در این دیدار حامد پاکدل و حبیب گردانی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و باید دید بازیکنان جایگزین این تیم می‌توانند رضایت فرهاد کاظمی را جلب کنند یا خیر.

دیدار دو تیم از ساعت 16:30 امروز در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آغاز خواهد شد. قضاوت این دیدار بر عهده حمید حاج ملک خواهد بود. با توجه به بارش برف و سرمای هوا در تبریز و تجربه دیدار ماشین‌سازی با استقلال تهران، مسئولان تیم میزبان درخواست تغییر زمان بازی را ارائه کرده‌اند اما سازمان لیگ با این مسئله مخالف است. سرپرست ماشین‌سازی نیز در این رابطه می‌گوید: معلوم نیست بر چه اساس سازمان لیگ در مقابل درخواست منطقی مسئولان باشگاه ماشین‌سازی، هیئت فوتبال استان و عوامل برگزاری مسابقه تمکین نمی‌کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها