برف و یخبندان مدارس و دانشگاه‌های اردبیل را تعطیل کرد‌

برف و یخبندان مدارس و دانشگاه‌های اردبیل را تعطیل کرد‌

به دنبال بارش برف و برودت و سرمای هوا مدارس و دانشگاه‌های اغلب شهرهای استان اردبیل در روز شنبه 30 بهمن‌ماه تعطیل شد و دانش‌آموزان در اغلب شهرهای استان اردبیل به دلیل برف و یخبندان خانه‌نشین خواهند شد.

براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل روز شنبه در اردبیل، ارشق، انگوت، خلخال، خورش‌رستم، سرعین، شاهرود، کوثر، لاهرود، مشگین‌شهر، نمین، نیر و هیر تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است.

در گرمی نیز مقطع پیش‌دبستانی تعطیل بوده و مقاطع ابتدایی نیز با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل نیز در مورد تعطیلی موسسات آموزشی استان گفت: به علت بارش برف و برودت هوا فردا شنبه تمامی فعالیت‌های علمی، اداری و خدماتی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی استان اردبیل به استثنای موسسات دانشگاهی پارس‌آباد، بیله سوار و گرمی تعطیل اعلام‌ می‌شود.

اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز اعلام کرد با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا تاخیر در حضور کارکنان ادارات دولتی به غیر از دستگاههای امدادی و خدماتی که به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند در کل استان به استثنای شهرستانهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی تا ساعت 9 صبح فردا شنبه 30 بهمن بلامانع است.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیشترین بارش برف در استان اردبیل طی دو روز گذشته از شهرستان نیر با 40 سانتیمتر و بعد از آن در سرعین با 29 سانتیمتر، اردبیل با 26 سانتیمتر، مشگین‌شهر 24 سانتیمتر، بیله‌سوار و نمین 7 سانتیمتر، گرمی 5 سانتیمتر، پارس‌آباد و خلخال 4 سانتیمتر و کوثر 2 سانتیمتر است.

بررسی آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی در حال گذر از مناطق مرکزی استان اردبیل تا چند ساعت آینده است و پیش‌بینی می‌شود با قطع بارش و کاهش تدریجی ابر، شاهد افت محسوس دما در سطح استان باشیم.

در حال حاضر سردترین شهر استان، سرعین با 12 درجه زیر صفر است که رخداد دمای 15 تا 20 درجه زیر صفر در مناطقی از استان طی امشب تا صبح فردا دور از انتظار نیست.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها