سمنان رتبه دوم کشور را در قبولی کنکور سراسری ۹۷ کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از کسب رتبه دوم از سوی این استان در میزان قبولی دانش‌آموزان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را برای سال ۱۳۹۷ کسب کرد.

سمنان رتبه دوم کشور را در قبولی کنکور سراسری ۹۷ کسب کرد

محمد دستورانی در آئین تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری سال 1397 استان سمنان در مجتمع شهید کلاهدوز شهمیرزاد با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی و مدرسه‌محوری از سیاست‌‌های مهم آموزش و پرورش استان سمنان است اظهار داشت: توجه به توسعه مهارت در دانش‌آموزان مسیری است که آموزش و پرورش استان سمنان در راه رسیدن به آن تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان سمنان با توجه به تعداد بالای فارغ‌االتحصیلان در این استان افزود: امروز باید با بومی‌سازی علم از ظرفیت‌های موجود در استان سمنان برای توسعه این استان و خلق ثروت بهره برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه امروز لازم است شاخه‌های مختلف علوم در مدارس این استان مورد توجه قرار گرفته و علم در مدارس استان سمنان توسعه یابد افزود: دانش‌آموزان نخبه استان سمنان باید تلاش کنند تا ازعلم خود استفاده کرده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی استان سمنان در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه استان پهناور و نخبه‌پرور سمنان را رقم بزنند.

دستورانی با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش استان سمنان در عرصه‌های مختلف آموزشی و پرورشی خاطرنشان کرد: امسال نیز شاهد همه ادوار گذشته شاهد درخشش دانش‌آموزان استان سمنان در همه عرصه‌های رقابتی علمی و تربیتی در کشور بوده‌ایم که نمونه بارز آن در کنکور سراسری سال 1397 جلوه کرد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در میزان قبولی در کنکورهای سراسری به نسبت جمعیتی که دارد همواره جزو سه استان برتر کشور بوده است افزود: امسال نیز با درخشش دانش‌آموزان سمنانی، این استان توانست رتبه دوم کشور را در این شاخص از آن خود کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به افزایش 11 درصدی رتبه‌های کمتر از 2000 این استان در کنکور سراسری امسال خاطرنشان کرد: رتبه‌های برار استان سمنان در المپیادهای علمی دانش‌آموزی نیز 24 درصد افزایش یافته است.

دستورانی با اشاره به اهمیت توجه به بحث پرورشی در مدارس استان سمنان اضافه کرد: رویکرد برنامه‌های آموزش و پرورش استان سمنان در سال تحصیلی جدید، "چله انقلاب"، "فرهنگ‌سازی برای مصرف کالای ایرانی" و " مهارت‌آموزی" است.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها