کشف برج کنار برج + تصویر

سرپرست هیأت باستان شناسی از کشف برج مدور در کنار برج مدور مراغه در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

کشف برج کنار برج + تصویر

محمد رحمت پور - سرپرست هیأت باستان شناسی ، اظهار داشت: با طرح این موضوع در جلسه اضطراری شورای فنی سازمان مرکزی انجام کاوش‌های باستان شناسی اضطراری به منظور تعیین وضعیت آثار بدست آمده در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، هیات کاوش در محل حاضر شد و در جریان این برنامه پژوهشی تاکنون در ضلع جنوب غربی برج مدور، قسمت‌های یک برج مدور دیگر کشف شده و در ضلع غربی برج کبود نیز در جریان کاوش برج مدور دیگری از دل خاک بیرون آمده است .

این باستان شناس اظهار امیدواری کرد در این برنامه پژوهشی قسمت‌هایی از بقیه برجها کشف و بر تاریخ پر افتخار این منطقه افزوده شود.

رحمت پور گفت: از دیگر برنامه‌های هیات کاوش لایه نگاری محوطه تاریخی برج‌های مدور و کبود مراغه است.

گفتنی است، شهر مراغه از شهرستانهای جنوبی استان آذربایجان شرقی با دارا بودن حدود 200 اثر ثبتی و تعداد آثار غیر ثبتی از لحاظ تاریخی در زمره شهرستانهای تاریخی کشور بوده و درگذشته بعنوان پایتخت دوره ایلخانی از شکوفایی خاصی برخوردار بوده و برج مقبره های این شهر مربوط به دوره سلجوقی و تعدادی مربوط به دوره ایلخانی است.

مجوز کاوش های باستان شناسی اضطراری در محوطه برج های مدور و کبود مراغه توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها