جشنواره ملی عکس آیات در کرج برگزار می‌شود‌

جشنواره ملی عکس آیات در کرج برگزار می‌شود‌

اسداله جعفری درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد استان البرز با حمایت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و با مشارکت جمعی از ادارات و نهادها و انجمن‌های هنری و هنرمندان و فعالان حوزه قرآن و عترت این استان، اولین جشنواره سراسری عکس آیات (قرآن و عترت) را در گستره میهن اسلامی و عزیزمان برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:جشنواره سراسری عکس آیات از مضامین والای قرآن کریم و کلام نورانی اهل بیت(ع) بر آن است تا از دریچه و نگاه دوربین و با تکنیک عکس و عکاسی، ارزش‌ها و فضیلتهای اسلامی جامعه را تقویت و ارتقاء بخشد و در جهت فروکاستن رذایل و ناهنجاریها،گام بردارد.

جعفری با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم فعالان قرآنی و هنرمندان و علاقه‌مندان به رشته عکاسی آزاد است، افزود: تلاش بر آن است تا با نگاهی ملی و بر اساس جدول زمان‌بندی تعیین شده و در فضائی رقابتی، آثار برتر خلق و انتخاب شوند.

معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اینکه تلاش در جهت تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه قرآن و عترت و انتقال مفاهیم بلند قرآنی و معارف اهل‌بیت(ع) به جامعه با بهره‌گیری از زبان هنر از اهداف برگزاری این جشنواره است، بیان کرد:: شناسائی و حمایت از هنرمندان متعهد و توانمند رشته عکاسی در گستره ملی و خرید، نمایش و چاپ آثار برتر عکاسی به‌منظور ترغیب و تشویق هنرمندان از دیگر اهداف جشنواره است.

وی عنوان کرد: سبک زندگی و اخلاق اسلامی، قناعت و اسراف، کار، تلاش، خدمت قرض‌الحسنه، انفاق، ایثار و هنر معنوی در قاب دوربین از موضوعات جشنواره ملی عکس آیات است.

جعفری با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و عکاسی با موبایل برگزار می‌شود، بیان کرد: هنرمندان و شهروندان علاقه‌مند می‌توانند تا 5 اسفندماه با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.Ayatealborz.ir نسبت به دریافت اطلاعات تکمیلی و ثبت‌نام و مشارکت در این جشنواره اقدام کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها