اخذ مجوز ۶۶۱ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری خارجی برای ۶ طرح آذربایجان شرقی

اخذ مجوز ۶۶۱ میلیون دلاری سرمایه‌گذاری خارجی برای ۶ طرح آذربایجان شرقی

رضا حسینی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های اجرایی مجوزهای لازم برای احداث دو نیروگاه سیکل ترکیبی به توان 500 مگاوات در اسکو توسط شرکت مادر تخصصی برق حرارتی ایران گرفته شد، اظهار داشت: همچنین مجوز نیروگاه 1200 مگاواتی در صوفیان توسط یک شرکت خارجی اخذ شده و آماده کلنگ زنی است.

وی افزود: همچنین چندین نیروگاه مقیاس کوچک نیز با همکاری بخش خصوصی در استان در حال احداث است که از سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی در ادامه از سرمایه گذاری 661 میلیون دلاری در 9 ماهه امسال در سال جاری خبر داد و گفت: در نتیجه اقدامات انجام‌گرفته در شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری موفق به اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای 6 طرح شده که در 9 ماهه سال جاری میزان سرمایه‌گذاری مصوب برای استان 661 میلیون دلار بوده است.

وی همچنین ادامه داد: در پی اقدامات انجام گرفته در تقویت نقش بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه‌ها، شرکت دونارخزر در حال آماده سازی برای پذیرش در فرا بورس است و مشاوره‌ها و مذاکرات لازم برای انتشار اوراق مرابحه برای فولاد بناب در حال انجام است.

حسینی از درخواست انتشار اوراق مشارکت برای خط دو مترو به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال از بانک مرکزی خبر داد و گفت: درخواست موافقت اولیه برای انتشار اوراق صکوک اجاره به مبلغ 500 میلیارد ریال برای قطار شهری تبریز و حومه از بانک مرکزی صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها