بهسازی بیش از ۶۰۰ واحد مسکن مددجویان سیستان و بلوچستان ‌

بهسازی بیش از ۶۰۰ واحد مسکن مددجویان سیستان و بلوچستان ‌

مجید نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: کمیته امداد طبق تفاهم‌نامه‌هایی که با بنیاد مسکن، نظام مهندسی و سپاه پاسداران منعقد کرده، عملیات احداث و بهسازی بافت‌های فرسوده مسکن مددجویان روستایی و شهری متقاضی را در دستور کار خود قرار داده که این امر سبب شده احداث و بهسازی مسکن مددجویان با روند مناسب و کیفیت و استحکام بیشتری انجام شود.

مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: مسکن و سرپناه مناسب از مهمترین نیازهای زندگی است و در این راستا تلاش داریم با احداث، خرید، بهسازی و مقاوم‌سازی منازل خانواده‌های ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان، گام‌های مثبتی جهت تامین سرپناه مردم مناطق محروم انجام دهیم.

وی با اشاره به جذب اعتبارات ابلاغ شده مسکن و ساختمان برای ساخت مسکن نیازمندان، بیان کرد: کمیته امداد استان در سال جاری با هدف حمایت بیشتر از خانواده‎های فاقد سرپناه، احداث 1000 واحد مسکونی با 50 مترمربع زیربنا رای مددجویان و زنان سرپرست خانوار را در دستور کار قرار داده است.

نجفی ادامه داد: پروژه احداث این منازل مسکونی برای مددجویان روستایی این نهاد حداکثر تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برای تامین و بهسازی منازل مددجویان تحت حمایت در صورت احراز شرایط، اعتبارات لازم از سوی کمیته امداد اختصاص پیدا می‌کند.

وی گفت: امسال برای تکمیل، بهسازی و تعمیرات کلی و جزئی 609 واحد مسکن مددجویان شهری و روستایی استان با برخورداری از کیفیت مناسب و رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت آن‌ها، 120 میلیارد ریال هزینه شده است.

نجفی عنوان کرد: تعمیرات مسکن مددجو با هماهنگی حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد برای خانه‌هایی که قابل تعمیر است، بر اساس اعلام سهمیه سالیانه از سوی کمیته امداد کشور انجام می‌شود.

مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: نیازسنجی، اولویت‌بندی و تعیین استحقاق برای ارائه تمامی خدمات به خانواده‌های تحت حمایت توسط حوزه حمایت و سلامت این نهاد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: احداث حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و تخصیص اعتبار برای تعمیرات کلی و جزئی مسکن، تکمیل و بازسازی، اجاره مسکن و تامین انشعابات آب، برق و گاز از دیگر اقدامات این نهاد برای مددجویان است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها