نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان افتتاح شد

نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان افتتاح شد

حجت الاسلام علی‎اصغر فضیلت مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد گلستان عصر امروز در حاشیه آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان در‎ گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال این بودیم که با برگزاری جشنواره‎های عترت و قرآن از ظرفیت هنری در راستای فرهنگ قرآنی استفاده شود و از ظرفیت نمایشی، سینمای و هنرهای تجسمی بهره بجوییم.

وی تصریح کرد: در این راستا امروز آیین افتتاحیه نمایشگاه تجسمی قرآن و عترت را داشتیم و در جشنواره‎های دیگر از ظرفیت شعر، ادبیات داستانی، قاریان استان گلستان و پایان نامه‎های دانشجویی استفاده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: علاوه بر اینکه ما در 10 جشنواره قرآن عترت با زمینه‎های مختلف اختتامیه داشتند به صورت متمرکز نیز اختتامیه این جشنواره‎ها در روز 7 اسفند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان در تالار فخر الدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: درصدد این بودیم که در برگزاری جشنواره‎های قرآن و عترت در استان توزیع جغرافیایی در استان داشته باشیم و با وجود اینکه تعدادی از جشنواره‎ها سطح استانی داشت دبیرخانه آنها را به شهرستان‎ها دادیم.

فضیلت افزود: بر این اساس جشنواره تجسمی در رامیان، جشنواره شعر قرآنی در آزادشهر و نمایش قرآن وعترت و فیلم کوتاه داستانی در گرگان برگزار شد.

وی به برنامه‎های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در 7 اسفند ماه اشاره کرد و افزود: سفر وزیر فرهنگ و ارشاد یک روزه است و به صورت فشرده در استان گلستان برنامه‎های مختلفی را خواهند داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: در 7 اسفند ماه جلسه شورای اداری استان با حضور همه مدیران دستگاه‎ها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود و اختتامیه متمرکز 10 جشنواره قرآن و عترت را در آن روز و در تالار فخر الدین اسعد گرگانی خواهیم داشت.

فضیلت با بیان اینکه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دانش‎نامه گلستان که دایره المعارف استان گلستان است رونمایی خواهد شد، گفت: بسیاری از ظرفیت فرهنگی، هنری و اقلیمی گلستان در این دانش‎نامه معرفی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهار داشت: در اختتامیه 10 جشنواره قرآن و عترت، تعدادی رونمایی و تجلیل خواهیم داشت و از یک دیوان شعر از علمای اهل سنت در حوزه قرآن و عترت رونمایی می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها