اروهای راهیان نور مهم‌ترین حلقه اتصال نسل امروز و دفاع مقدس است

اروهای راهیان نور مهم‌ترین حلقه اتصال نسل امروز و دفاع مقدس است

مهدی برزگر عصر امروز در جمع اصحاب رسانه قزوین با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای دفاع مقدس اظهار داشت: فرهنگ عاشورا و شور حسینی مهم‌ترین عاملی بود که دفاع مقدس ما را به‌وجود آورد و این تقدسی که امروز برای جنگ تحمیلی قائل هستیم ناشی از همین شور و شعور حسینی است.

وی گفت: نسل امروز با گذشت زمان از آرمان‌های دفاع مقدس فاصله گرفته است از این رو بازسازی لحظاتی از دفاع مقدس و روایت روزهای درخشان انقلاب سبب می‌شود، تا ارتباطی دوباره بین این افراد و دفاع مقدس ایجاد شود.

مسئول بسیج دانشجویی قزوین از اعزام بیش از 2 هزار و 700 دانشجو از قزوین به اردوهای راهیان نور خبر داد و افزود: در نوروز امسال بیش از 2 هزار و700 دانشجو در قزوین در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور خواهند داشت. 64 واحد دانشگاهی فعال در قزوین به بیش از 103 هزار دانشجو خدمت‌رسانی می‌کنند. از این تعداد بیش از 7 کاروان دانشجو برای شرکت در اردوی مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

برزگر تاکید کرد: اولین کاروان دانشجویی نوروز امسال از 10 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 28 اسفند ادامه خواهد داشت. این اردوهای 5 روزه با حضور راویان و روحانیون با تجربه و متخصص و دانشجویان دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اردوی راهیان نور دانشجویان به جنوب کشور علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی با برنامه‌های فرهنگی خاص در حین راه و محل اسکان همراه است. در این اردوهای 5 روزه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های سراسر استان از شملچه، فکه، اروند و سایر مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی قزوین خاطرنشان کرد: از آن‌جائیکه هزینه اعزام این دانشجویان از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود اولویت با دانشجویانی است که برای نخستین بار به این سفر معنوی اعزام می‌شوند. 50درصد هزینه این سفر از سوی سپاه استان قزوین و50 درصد باقی از سوی دانشگاه‌ها تامین می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها