۷۶۰ خانه روستایی در سیل شهرستان ارزوئیه خسارت دیدند

۷۶۰ خانه روستایی در سیل شهرستان ارزوئیه خسارت دیدند

حمید منظری‌توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار‌داشت: در مجموع دوره بارندگی پنج روز اخیر در نقاط مختلف شهرستان ارزوئیه شاهد بارندگی زیادی بوده‌ایم.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های اداره هواشناسی و آب منطقه‌ای میزان بارندگی در دهسرد 265 میلی‌متر، وکیل آباد 175 میلی‌متر، ارزوئیه 107 میلی‌متر، دولت‌آباد 104 میلی‌متر و در صوغان 110 میلی‌متر گزارش شده است.

فرماندار شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه خسارت‌های سیل در مناطق سیل‌زده و حادثه‌دیده با حضور اعضای ستاد بحران شهرستان ارزوئیه از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت گفت: در بارندگیهای اخیر در سطح شهرستان ارزوئیه 760 خانه روستایی به میزان بیش از 12 میلیارد ریال خسارت دیدند.

وی با اشاره به اینکه شبکه آب شرب در دو روستا تخریب شد تصریح کرد: منابع تامین آب، لوله‌های انتقال آب و تابلو برق به میزان بیش از 3 میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

منظری‌توکلی از تلف شدن حدود هزار راس دام سبک و 5 راس دام سنگین در ارزوئیه خبر داد و گفت: تخریب 840 هکتار باغات مرکبات و 2 هکتار گلخانه به مبلغ بیش از 3 میلیارد ریال از خسارات سیل اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه به 2 هزار و 343 هکتار مزارع گندم ، کلزا، یونجه در شهرستان ارزوئیه خسارت وارد شده است افزود: میزان خسارت برآورد شده این خسارتها بالغ بر 45 میلیارد ریال است.

فرماندار شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه 25 مدرسه، 5 خانه بهداشت، بیمارستان و مراکز بهداشتی نیز آسیب دیده‌اند خاطر‌نشان کرد: میزان خسارت برآورد شده به مدارس شهرستان ارزوئیه حدود 8 میلیارد ریال است.

وی از تخریب راه‌های روستایی در سیلاب خبر داد گفت: یک دهنه پل چهار متری نیز در این سیل کاملا تخریب شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها