گروه «الاحوازی» را بیشتر بشناسید / مدعیان دفاع از خلق عرب، باز هم به روی اعراب آتش گشودند

سخنگوی سپاه گفته است که حمله تروریستی امروز اهواز مربوط به گروه الاحوازی بوده است. گروهکی تروریستی که تجزیه خوزستان را پیگیری می کند.

گروه «الاحوازی» را بیشتر بشناسید / مدعیان دفاع از خلق عرب، باز هم به روی اعراب آتش گشودند

با وجود اینکه برخی خبرها حکایت از آن دارد که گروهک داعش هم در حمله امروز نقش داشته و دو عضو این گروه به هلاکت رسیده اند، اما نام بردن از یک گروه تجزیه طلب در حمله امروز نشان می دهد که بار دیگر گروه های تجزیه طلب قومی دست در دست گروه های تکفیری برای تحت تاثیر قرار دادن اقتدار ایران برنامه ریزی کرده اند.

هدف امروز تروریست ها، بی تردید تحت الشعاغ قرار دادن رژه نیروهای مسلح و رونمایی از مهمترین تجهیزات دفاعی است و هدف دیگر هم تحت تاثیر قرار دادن سفر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به نیویورک است که بی تردید نقش مهمی در مناسبات بین المللی ایران دارد.

تروریست ها می خواهند اینطور وانمود کنند که ایران با وجود پیشرفت های دفاعی، هنوز در تامین امنیت داخلی خود ناتوان است.

اما گروه الاهوازی که نام خود را معرب می نویسند: "گروه الاحوازیه"، چه گروهی است و چطور ادعای دفاع از خلق خوزستان را پیگیری می کند؟ { این گروه مسئولیت حمله را بر عهده گرفته و سخنگوی سپاه پاسداران بر این امر صحه گذاشته است }.

گروه الاهوازی که در سال های اخیر برنامه ریزی های متعددی برای ناامن کردن اهواز را به اجرا گذاشته و در جریان اعتراضات مردمی نیز نقش مهمی در به خشونت کشیدن این اعتراضات دارد، می خواهد از طریق بی ثبات کردن منطقه، زمینه را برای جدایی خوزستان از ایران فراهم کند. همان اقدامی که صدام با حمله به ایران سعی کرد آن را به ثمر برساند اما شکست خورد.

اکنون سی سال پس از پایان دفاع مقدس، گروه الاهوازی با کمک داعش که بازماندگان رژیم بعثی عراق هستند و با کمک مالی مستقیم دولت های عربی در منطقه که سیاست های ایران ستیزانه را پیگیری می کنند می خواهند شکست در هشت سال جنگ تحمیلی را جبران کرده و برای جدایی خوزستان از ایران برنامه ریزی کنند.

ریشه اصلی گروه های تجزیه طلب خوزستان به حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» برمی گردد که نسخه‌ای انگلیسی برای برخی افراد تروریست موسوم به «خلق عرب مقیم اروپا» محسوب می شود.

رهبران این گروه ها هرچند داعیه دفاع از خلق عرب دارند اما مانند داعش، تعصبات دینی و قومی و تندروی های تروریستی را مورد تاکید قرار داده و اکنون می خواهند با حمله به کشورمان و عملیات تروریستی، زمینه را برای تضعیف اقتدار ایران فراهم آورند.

در دو سال اخیر، داعش صدها عملیات تروریستی در خاک ایران را طرح ریزی کرده که مهمترین آنها سال پیش با حمله به مجلس و حرم مطهر امام خمینی به اجرا درآمد.

تجزیه طلبان وهابی الحوازی که مقر اصلیشان در انگلستان و در شهر لندن است در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد و با سناریوی انگلستان درصدد هستند که بخشهایی از خوزستان را تجزیه کنند و در همین رابطه، تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری های مسلحانه ای را ایجاد کرده اند.

این تجزیه طلبان که خود را بنام "الاحوازی" معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و امریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال 1925 میلادی، فارس ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارسها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

این گروه جدایی طلب که مرکزیت فعالیت خود را در شهر لندن قرار داده اند شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را "عبادان" و خرمشهر را "محمره" و شهر شادگان را "فلیحه" نامیده اند.

«خالد عبدیان» که از عناصر شناخته شده تشکیلات دوستی اهواز و انگلیس است در ادعایی دروغین می گوید، دولت ایران اقدام به جداسازی عرب های خوزستان از خاک و آشیانه شان می کند و زمینهای آنها را به زور تصاحب کرده و آنها را از شهر اهواز خارج می کند. این گروه برای ایجاد شکاف میان مردم و جمهوری اسلامی و تحریک مردم با دروغ ادعا می کند که جمهوری اسلامی ایران نیز مانند رژیم شاهنشاهی ایران قصد دارد که اقوام عرب را در منطقه خوزستان جدا نماید.

این گروه دیروز پیش از حمله تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح، آتش سوزی عمدی در هورالعظیم به راه انداختند.

همین تحرکات انها باعث شده تا مردم خوزستان نسبت به این گروهک تروریستی احساس تنفر داشته باشند.

همه اخبار درباره حادثه تروریستی صبح امروز در اهواز را می توانید اینجا بیابید.

فیلم لحظه درگیری نیروهای امنیتی و تروریست ها در اهواز را می توانید اینجا ببینید. مصاحبه با سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه نیز در این لینک قابل دسترس است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ابراهیمی
    0

    الاحوازیه تاحالا نشنیده بودم ههههه واقعا که خیلی دشمن داریم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      در مقابل این افراد باید مقتدرانه عمل کنیم

    • محمد
      0

      به زودی مثل گروهک حزب دموکرات کردستان با چند تا موشک میرن جایی که عرب نی انداخت .

    • غازی باقری
      0

      اگر داعش این کار را کرده بود قابل حرم بود اما گروهای تجزیه طلب باید پدر شان را درآورد به اندازه نصف جمعیت خوزستان جوانان رعنا از دست دادیم برای حفظ این خاک حالا چند نخاله خخخخخ

  • ابراهیمی
    0

    الاحوازیه تاحالا نشنیده بودم ههههه واقعا که خیلی دشمن داریم

    نظرات شما -
    • صدای کاگران صنعت نفت خارگ را بشنوید تا تبدیل به اتش نشده
      0

      منظورت رو خوب میدونم خودت رو زدی به نفهمی باشه بزن ولی اگر احمق نفهم بی شعور یا مذدور و وطن فروش نباشی با یه سرچ ساده تو اینترنت از این گروه نجس با خبر میشی و میدونی چند دهه این گروه در کشور هستند ولی خداییش اگر ذره ای انصاف و شرفی داری و برات مونده بازم بیا اینجا و بخند و بگو چقد دشمن داریم و مسخره بازی در بیار

    • ئ
      0

      مگه چی گفته فحش میدی به بنده خدا عقل کل باشی به همه میگی نفهم

  • احمد بهادر
    0

    امیدواریم بعد از چهار دهه! کشور ایران به آرامش،نسبی برسد! هر روز یک ،مضل، هر روز یک خبر بد.....! خدایا خودت کمک کن!!!!!!

  • hamid
    0

    بیشتر برید مکه و سرزمین اعراب رو با پولتون آباد کنید

    نظرات شما -
    • علی
      0

      خودت برو از اونجيي كه اومدي معلوم نييت هندي هستي يامغولي اينجا سرزمينهاي سامي نژاد هست وبس

  • سميرا
    0

    چه گروهي هستند بيشتر بنويسيد ولي خدايي دروغ ننويسيد واقعيت رابنويسيد

  • علی فاتح
    0

    مرگ وعذاب الهی برتروریست ومزدور خائن و وطن فروش وحامیانشان. درود بروان پاک شهدا وشفائ عاجل برای مجروحین انشائا...بزودی رزمندگان پاسخ کوبنده خواهند داد

  • علی فاتح
    0

    به این گروهکها که تمامیت ارضی ما رابه اصطلاح نشانه میروند هیچگونه درنگی برای از بین بردنشان جایز نیست .ضمنا نفوذیهارا هم باید کاملا زیر نظرداشت.وسربزنگاه ریشه کن شوند.باید بیش از این هشیاربود

  • رضا
    0

    باید مقدار بیشتری از پول نفت رو خرج مردم خوزستان کنند تا تا مردم ان مناطق نیز رفاه و رضایت داشته باشند

  • علي
    0

    با این ظلمی که به عربها میکنید وتغییر اسم عربستان که تا 90سال پیش همین اسمش بود برید نقشها ومدارک واسناد تاریخی روببینید بعد اسمش رو عوض کردید واسامی شهرهامون رو به فارسی تغییر دادید و به عربها کار نمیدید ومهاجرها از جای جای ایران دارند میایندواینجا کار میکنید که هدفتون تغییر هویت وتاریخ عربستان هست باید منتظر همچین چیزی باشید روزی هم میرسد که از این کارتون پشیمون میشید مطمئن باشيد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها