مدیران چهارمحال و بختیاری در مورد میزان برداشت آب پاسخگو باشند

مدیران چهارمحال و بختیاری در مورد میزان برداشت آب پاسخگو باشند

اکبر منصوری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب موضوعی سیاسی نیست اما چاشنی تند سیاسی دارد اظهار داشت: در هر صورت باید به صورت تخصصی و کارشناسی بر روی این موضوع تصمیم‌گیری شود .

وی با اشاره به شرایط توپوگرافی استان افزود: این استان در مسیر پر بارش‌ترین استان‌ها در رشته کوه زاگرس قرار گرفته و هم اکنون آب استان‌های همجوار خود را تأمین می‌کند اما متأسفانه خشکسالی و کم شدن بارش‌ها در چند سال اخیر موجب شده بسیاری از روستاها وشهرهای این استان با کمبود آب مواجه شده و بسیاری از روستاها با تانکر آبرسانی شوند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مدیریت ناصحیح پروژه انتقال آب سبب بروز مشکلات اجتماعی شده است، بیان کرد : زیاده خواهی استان‌های همجوار سبب شده استان با مشکل بسیار جدی آب دست و پنجه نرم کند که ریشه این مشکلات سوء مدیریتی است که در سال‌های گذشته وجود داشته است.

منصوری با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری نیز ایرانی هستند و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: نباید اعمال نفوذ افراد در بدنه وزارت نیرو که متعلق به استان‌های ذینفع هستند سبب نادیده گرفتن حقوق مردم این استان شود.

وی گفت: در حاشیه زاینده‌رود لوله‌های فاضلاب روستاها و شهرهای حاشیه آن مستقیم به آب ریخته می‌شود و مشکلات زیست محیطی فراوانی را به وجود آورده بنابراین این موضوع به دلیل بی‌کفایتی یا تنبلی برخی از مسئولان است که لوله‌های فاضلاب به سمت رودخانه کار گذاشته‌ شده و مستقیم به رودخانه ریخته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شوراها به صورت مرتب با مردم در ارتباط هستند، تصریح کرد: مردم مطالبات خود را از طریق شوراها پیگیری و دنبال می‌کنند، ضمن احترام به سیاست‌های کلی دولت، مدیران مسئول باید در مورد میزان برداشت آب و نیاز استان که هنوز برای شوراها و مردم محرز نشده پاسخگو باشند.

منصوری ادامه داد: در کنار مشکل کم آبی بسیاری شهرها از جمله شهرهای فرخشهر، سامان، بروجن، سرخون، کاج، دشتک، چلیچه، آلونی و هفشجان در سال جاری در وضعیت کم آبی شدید و بحران آب وجود داشتند و اگر کمبود آب در این استان برطرف نشود در 5 سال آینده شاهد مهاجرت جدی مردم استان به شهرهای اصفهان و دیگر شهرهای همسایه و روی آوردن آن‌ها به شغل‌های کاذبی که در شأن آن‌ها نیست، خواهیم بود.

وی با اشاره به روند استفاده از آب‌های زیرزمینی و بی‌توجهی به استفاده از آب‌های جاری برای تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت در استان گفت: این امر سبب شده که کیفیت آب در برخی نقاط کاهش پیدا کند و دشت‌های مهمی هم چون بروجن، فرادنبه، سفیددشت، دشت‌های خانمیرزا و شهرکرد و دشت کیار به عنوان دشت‌های ممنوعه اعلام شوند پس با این شرایط باید اقدامات بهینه‌سازی مصرف آب و اجرای طرح‌های آبرسانی و تأمین آب نظیر طرح آبرسانی بن-بروجن، سد ونک، سد باباحیدر و طرح آبرسانی فارسان-جونقان هر چه سریع‌تر انجام شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه سد ونک لردگان که به دلیل نبود اعتبار هنوز نهایی نشده است، تصریح کرد: مسئولان به این پروژه ملی اعتبار لازم را اختصاص دهند تا با تکمیل این طرح آب به شهرستان لردگان انتقال ‌یابد.

وی بیان کرد: عقیده شخصی من این بود اگر همه کشور از نظر آب به خطر بیافتد استان چهارمحال و بختیاری باید آخرین استانی باشد که به مشکل آب برخورد می‌کند اما در حال حاضر با وجود اینکه دور تا دور این استان را آب فرا گرفته اما استان در حسرت آب است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: برای استفاده از آب شرب سالم جوشیده از استان چهارمحال و بختیاری مردم این استان در اولویت هستند و بعد از تأمین نیازهای این استان، باید به سایرین رسید.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها