توسعه پایدار در روستاهای شهرستان قرچک از رشد خوبی برخوردار است

توسعه پایدار در روستاهای شهرستان قرچک از رشد خوبی برخوردار است

مسعود مرسلپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اهمیّت روستاها در توسعه پایدار کشور اظهار داشت: رئیس‌جمهور و مجموعه دولت تأکید بسیاری بر حمایت از روستائیان دارند؛ چراکه اعتقاد ما براین است تا از مهاجرت آنان به شهرها جلوگیری کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: باید بتوانیم به طور همه‌جانبه از روستائیان حمایت کنیم و با ارائه خدمات در بخش‌های کشاورزی، دامپروری و ایجاد اشتغال و تهیه مسکن و ... آن‌ها را به استقرار در روستاها تشویق کنیم.

فرماندار قرچک همچنین تصریح کرد: در چند سال اخیر خدمات قابل‌توجهی در حوزه روستایی انجام شده که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست که از جمله آن‌ها می‌توان به خدمات گسترده در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اشاره کرد که سبب افزایش مشارکت روستائیان در این بخش‌ها شده است، و همچنین با توجه به سیاست‌ها دولت تدبیر و امید سعی شده امکانات به گونه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد که مناطق محروم نیز به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنند.

مرسلپور در ادامه به سایر خدمات ارائه شده اشاره کرد و افزود: در این دولت کارگروه‌های تخصصی بسیاری برای حل مشکلات روستائیان تشکیل شده و فعالیت‌های عمرانی برای احداث مدارس، پارک‌ها و بوستان‌ها، کتابخانه، فضاهای درمانی و ورزشی و همچنین بهسازی معابر رشد خوبی داشته است.

وی سپس اظهار داشت: برخی از اقدامات از قبیل اجرای کفپوش و پیاده‌رو سازی، درختکاری، اجرای برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی، بازسازی و تجهیز بوستان روستایی، تأسیس پاسگاه انتظامی، افتتاح پایگاه توانبخشی(CBR)، آزادسازی و تعریض معابر، افتتاح مدرسه، تأمین آب شرب بهداشتی، ساخت درمانگاه، ساخت کتابخانه عمومی و تعویض و اصلاح شبکه و تأسیسات آبرسانی، ارائه خدمات مخابراتی و ... برای نخستین بار در دولت تدبیر و امید در روستاها صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها