۱۸ هزار مگاوات نیروگاه جدید در دست احداث است/احداث صنایع پتروشیمی در منطقه مکران‌

۱۸ هزار مگاوات نیروگاه جدید در دست احداث است/احداث صنایع پتروشیمی در منطقه مکران‌

حمید چیت‌چیان بعد از ظهر امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه بخار 1400 مگاواتی سیریک اظهار داشت: ایران و روسیه از دیرباز در سطوح مختلف با یکدیگر ارتباط دارند و صنعت برق دو کشور همکاری طولانی مدتی را تجربه کرده و تا کنون چند نیروگاه توسط شرکت‌های روسیه در ایران احداث شده است، امروز شاهد همکاری ویژه در یک پروژه بزرگ نیروگاهی بین دو کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک گام مهمی در ارتقای روابط اقتصادی بین دو کشور است بیان‌داشت: تصمیم به احداث این نیروگاه نتیجه تصمیمات رؤسای دو کشور ایران و روسیه است و ما نیز برای تحقق این مهم تلاش می‌کنیم.

وزیر نیرو، اجرای این پروژه را یکی از برنامه‌های اصلی کشور جهت تحقق توسعه مکران دانست و افزود: دولت برای احداث صنایع پتروشیمی در منطقه مکران برنامه‌ریزی کرده و شاهد آینده‌ای متفاوت در این منطقه هستیم که احداث نیروگاه از گام‌های نخست این توسعه است.

چیت‌چیان گفت: اکنون در کشور 76 هزار مگاوات نیروگاه در حال فعالیت و بهره‌برداری است و تمامی این نیروگاه به شبکه سراسری متصل هستند و وزارت نیرو در راستای توسعه و ارتقای کشور و توسعه فعالیت‌های اقتصادی افزایش تولید برق را در دستور کار قرار داده است.

وی از احداث 16 هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور خبر داد و گفت: با شروع عملیات اجرایی نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک، این میان به مرز 18 هزار مگاوات نیروگاه جدید می‌رسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه نیاز است گام‌های بزرگ‌تری در این خصوص برداشته شود گفت: تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به رشد 8 درصدی است که این موضوع ما را بر ان داشته تا برای دستیابی به این هدف، برق که زیرساخت تمام صنایع است توسعه دهیم.

چیت‌چیان تصریح‌کرد: خوشبختانه هم شبکه فعلی برق و هم برنامه آینده یک سبد متوازن از انواع نیروگاه‌ها را دربردارد و هم‌زمان با هم نیروی سیکل ترکیبی، بخار و نیروگاه اتمی با تولید 2000 مگاوات برق در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو با سرمایه‌گذاری در این منطقه جهت تولید برق توسعه را به ارمغان می‌آورد افزود: با بهره‌برداری از این نیروگاه و احداث نیروگاه‌های دیگر در منطقه هرمزگان به عنوان یکی از قطب‌های مهم انرژی کشور مطرح می‌شود.

وزیر نیرو ابرازداشت: علی‌رغم غنای کشور از منابع نفتی، ذغال سنگ و منابع دیگر انرژی، وزارت نیرو تلاش دارد تا از تمام ظرفیت‌های طبیعی برای توسعه استفاده کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها