استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی از سیاستهای وزارت نفت است

استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی از سیاستهای وزارت نفت است

حبیب‌الله بیطرف ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی اظهار داشت: سیاست وزارت نفت استفاده از بخش خصوصی در زمینه بهره‌برداری از بخشی از تأسیسات و توسعه تأسیسات جدید است زیرا در سیاستهای اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی شده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه به طور طبیعی از محل سوددهی بیشتر پالایشگاه کرمانشاه کارکنان نیز بهره بیشتری می‌برند، عنوان کرد: جهت‌گیری کلی به نفع مملکت، بخش خصوصی و کارکنان است و باید سعی شود با افزایش بهره‌وری و توسعه حجم فعالیتها بتوان فرصتهای جدید شغلی نیز ایجاد شود.

وی به افتتاح دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این دانشکده با حمایت مالی وزارت نفت تأسیس شده است و حدود 6000 مترمربع زیربنا دارد و دارای 17کلاس و 14 آزمایشگاه است و در مجموع فضای مناسبی برای فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و توسعه فناوری در حوزه صنعت نفت، پالایش و پتروشیمی است.

بیطرف افزود: دانشگاه رازی با قدمت دیرینه در رشته مهندسی شیمی ظرفیت توسعه فعالیت در حوزه نفت و پتروشیمی را دارد و تاکنون از نظر اجرای طرحهای متعدد پژوهشی موفق بوده و دارای اساتید برجسته‌ای در این حوزه است و امید داریم این دانشکده کانونی برای توسعه و فناوری در منطقه غرب کشور در حوزه‌های نفت و گاز باشد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت دو مگاپروژه در رابطه با صنعت و دانشگاه تعریف کرده است، گفت: طرح نخست قرارداد با 9 دانشگاه در زمینه بالادستی نفت و توسعه میادین نفتی و مگاپروژه دوم قرارداد با 12 دانشگاه در حوزه‌های پایین‌دستی به طور عمده پالایش و پتروشیمی گاز است و دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه همکار در حوزه پایین‌دستی و انستیتو متانول مشارکت خواهد داشت و امید داریم همکاری این دانشگاه با وزارت نفت توسعه یابد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها