توسعه بوم‌گردی در حاشیه کویر/افزایش ۱۱ درصدی اعتبارات سازمان میراث فرهنگی

توسعه بوم‌گردی در حاشیه کویر/افزایش ۱۱ درصدی اعتبارات سازمان میراث فرهنگی

زهرا احمدی پور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر چگونگی توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق کویری ایران اظهار داشت: برای این مهم بوم گردی‌ها در حاشیه کویر تقویت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این مهم یکی از سیاست‌های مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است افزود: تمرکز خود را به موضوع بوم گردی گذاشته‌ایم؛ چراکه خسارت کمتری را به طبیعت وارد می‌کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: تقویت بوم گردی یک یاز اولویت‌های ست که با شتاب بسیار خوبی در حال حرکت است.

احمدی پور با اشاره به روند واگذاری اماکن تاریخی کشور به بخش خصوصی گفت: به‌طور مشخص، صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی از طریق واگذاری‌هایی که از طریق مزایده در حال انجام آن است در سایت خود شرایط واگذاری را اعلام و مزایده و روال قانونی آن را انجام می‌دهد و برندگان این مزایده‌ها آن را تحویل می‌گیرند؛ مانند نمونه‌ای که امروز در سمنان وجود دارد و تعدادی از خانه‌های تاریخی واگذارشده‌اند.

وی اضافه کرد: اما به‌غیراز آن، بحث واگذاری کمپ‌های گردشگری را نیز در برنامه داریم و تا پایان امسال تعداد بیشتری از کمپ‌های گردشگری در کشور واگذار می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وضعیت اعتباری این سازمان در بودجه سال 96 تصریح کرد: بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز مانند مجموع بودجه دولت در سال 96 11 درصد افزایش خواهد داشت.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها