دانشگاه‌های استان فارس به عرصه کارآفرینی وارد شوند ‌

دانشگاه‌های استان فارس به عرصه کارآفرینی وارد شوند ‌

سید محمدعلی افشانی امروز در مراسم تکریم از نخبگان استان فارس و استادان دانشگاه شیراز با بیان اینکه دانشمندان برای آسایش بشر تلاش و فرصت‌سازی می‌کنند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه کارآفرینی است و دانشگاهیان باید در این زمینه وارد شوند و به این نیاز پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه دانشمندان انسان‌هایی متعهد، مسئولیت‌شناس و مسئولیت‌پذیر هستند، گفت: مسئولیت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری بزرگان را وادار میکند تا در اوج قرار گیرند و به معنای واقعی کلمه به مدارج بالای انسانی و ایمانی عروج کنند.

افشانی با اشاره به اینکه لفظ معلم بزرگ‌ترین عنوان برای استادان مورد تقدیر دانشگاه شیراز است، بیان کرد: جوانان باید تصمیم بگیرند که راه استادان بزرگ را ادامه دهند و بدانند که این افراد با تلاش فراوان به اینجا رسیده‌اند.

استاندار فارس افزود: دانشمندانی که امروز تقدیر می‌شوند هم در دانش بشری نقش دارند چراکه همه دانش در طول تاریخ تجمیع شده و به عنوان ثروت در اختیار بشر قرار گرفته است.

حبیب شریف رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به سند راهبردی کشور در امور نخبگان گفت: با توجه به اهمیت تکریم نخبگان و الگوسازی از آنان بنیاد نخبگان استان فارس ضمن برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریم این 4 استاد شامخ کشور، نگارش و چاپ کتاب زندگینامه این اساتید برگزیده جایزه علامه طباطبایی(ره) را در قالب رمان در دستور کار قرار داده و از این کتاب‌های تهیه شده رونمایی می‌‌کند.

به گزارش تسنیم در این مراسم 4 کتاب رمان که بر اساس زندگی‌نامه علمی چهار تن از دانشمندان برجسته شیمی دانشگاه شیراز، سید حبیب فیروزآبادی، هاشم شرقی، افسانه صفوی و ناصر ایران‌پور، که به همت بنیاد نخبگان استان فارس تهیه شده است به ترتیب با عناوین صید شاه ماهی، شور شرقی، افسانه کیمیا و جادوی کیمیا رونمایی شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها