استان فارس آماده پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در بخش راه و سدسازی است

استان فارس آماده پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در بخش راه و سدسازی است

سیدمحمدعلی افشانی عصر امروز در شورای سرمایه‌گذاری استان فارس که با حضور نمایندگان بانک «ای.آی.آی.بی» برگزار شد اظهار داشت: استان فارس در زمینه‌های مختلف به ویژه سدسازی، آب و فاضلاب، ساخت خطوط ریلی، آزادراه، قطار شهری شیراز و بیمارستان پروژه‌های مهمی دارد و آماده پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه مطالعات و فاز اولیه این پروژه‌های استان فارس انجام شده است و تنها نیاز به تامین مالی از سوی سرمایه‌گذار است افزود: ما در استان فارس در سه زمینه اقتصاد، صنعت و کشاورزی بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده کرده‌ایم و تمایل داریم که بانک «ای.آی.آی.بی» در صورت امکان در این بخش‌ها نیز سرمایه‌گذاری کند.

افشانی خطاب به مدیران دولتی استان فارس گفت: طرح‌های خود را برای ارائه به نمایندگان بانک «ای.آی.آی.بی» با در نظر گرفتن اولویت اجرا به صورت دقیق و کامل ارائه کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که برای جلب سرمایه‌گذاری این بانک باید اولویت طرح‌ها ابتدا از سوی وزات‌خانه مربوطه، سپس سازمان برنامه و بودجه و بعد از آن توسط وزارت اقتصاد و دارایی تایید شود.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد طرح‌های شما را بعد از اولویت بندی به بانک «ای.آی.آی.بی» ارائه می‌کند و این بانک نیز براساس اولویت‌بندی‌های خود در هر پروژه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند عنوان کرد: شما مدیران دولتی طرح‌هایی که آماده است را حداکثر تا یک هفته آینده به وزارت‌خانه‌های خود ارائه کنید تا سایر مراحل نیز هر چه سریعتر انجام شود.

استاندار فارس با بیان اینکه تامین مالی پروژه‌های مختلف در واقع یک میدان رقابت است که موفقیت در آن بستگی به تلاش و توان شما مدیران دارد افزود: باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا سهمیه استان فارس در جذب سرمایه‌گذاری خارجی بالاتر رود.

شکیل احمد خان، نماینده بانک «ای.آی.آی.بی» نیز در این جلسه با بیان اینکه این بانک تاکنون 1.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب 9 پروژه انجام داده است و برنامه دارد که این میزان سرمایه‌گذاری را به 2.5 میلیارد دلار برساند گفت: ما بسیار مشتاق به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آماده استان فارس هستیم زیرا فارس و به ویژه شیراز یکی از مناطق مهم در کشور ایران است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی که مطالعات اولیه آنها انجام شده و به مرحله اجرا نزدیک است مدنظر این بانک است عنوان کرد: این بانک تاکنون از پروژه‌های در گیلان، شیراز و مشهد بازدید کرده است.

شکیل احمد خان با اشاره به بازدید از تصفیه‌خانه شماره یک شیراز، این تصفیه‌خانه را یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌هایی دانست که تاکنون در 20 کشور دنیا دیده است و گفت: با توجه به جمعیت شیراز این شهر نیاز به افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه دارد و برای اینکه سرمایه‌گذاری ما در این زمینه نتیجه دهد علاوه بر ایجاد تصفیه‌خانه باید ظرفیت جمع‌آوری فاضلاب نیز در این شهر نیز افزایش یابد.

در ادامه این جلسه مدیران استان فارس پروژ‌های آماده خود در زمینه راه، آب و فاضلاب، سدسازی و غیره ارائه کردند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها