حفاظت از تپه‌های سنندج به تصویب شورای ‌عالی شهرسازی کشور رسید

حفاظت از تپه‌های سنندج به تصویب شورای ‌عالی شهرسازی کشور رسید

امیر قادری عصر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در جلسه‌ای طرح‌های موضعی در خصوص تپه‌ها از طریق شهرداری سنندج و با هماهنگی اداره‌کل راه و شهرسازی استان و از طریق کمیسیون ماده 5 آماده شد.

وی با اشاره به اینکه سنندج به شهر هزار تپه و شهر تپه‌ها معروف است، گفت: تپه‌ها می‌توانند به عنوان یک برند مطرح شوند و باید در این زمینه برندسازی انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه تپه‌ها در شهر سنندج عاملی برای رقابت با سایر شهرهای مراکز استان‌ها هستند، تصریح کرد: از آنجا که شهر سنندج از نظر مجسمه‌سازی، موسیقی و صنایع دستی جایگاه خاصی دارد، بنابراین تلفیق این موارد می‌تواند این شهر را به یک شهر منحصر به فرد و ویژه تبدیل کند.

سنندج شهر هزار تپه قابلیت برندسازی دارد

وی با اشاره به قابلیت تپه‌ها در شهر سنندج گفت: تپه‌ها این قابلیت را دارند که به عنوان نشانه‌های شاخص شهری مطرح شوند و در خوانایی شهر، خلق فضای عمومی و منظرسازی شبانه و روزانه مؤثر باشند.

قادری از تصویب طرح بازآفرینی و حفاظت از تپه‌های سنندج در شورای‌عالی شهرسازی کشور خبر داد و افزود: از دیگر عرصه‌هایی که می‌تواند محل نقش‌آفرینی کلیدی و اثرگذاری مهم تپه‌ها باشد، گردشگری، محیط زیست و اقتصاد شهر است.

وی با اشاره به اینکه تپه‌ها ظرفیتی ارزشمند در شهر سنندج هستند، اظهار کرد: با این مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، از دست‌اندازی به این تپه‌ها جلوگیری و هم به خلق و ایجاد فضاهای عمومی نیز کمک خواهد شد، ضمن آنکه می‌توان با تعریف فعالیت‌های گردشگری در اقتصاد شهر سنندج نیز تغییراتی انجام داد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان از تصویب طرح جامع ناحیه شرقی استان کردستان در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خبر داد و گفت: این طرح شامل ویژگی‌های جمعیتی و اقتصادی، نحوه استقرار مراکز جمعیتی، شناخت محوطه‌های دارای ارزش باستانی و همچنین الگوی توسعه کالبدی پیشنهادی است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها