جشن نیکوکاری ۱۸ تا ۲۰ اسفند در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

جشن نیکوکاری ۱۸ تا ۲۰ اسفند در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

رضا شهرکی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان که با محوریت "جشن نیکوکاری" در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های حمایتی از مردم محروم و نیازمند، برنامه‌های مختلفی را در سرفصل‌هایی از جمله بهداشت و درمان، اشتغال، فرهنگی، تسهیلات کارگشایی، حمایت و سلامت دنبال می‌کند؛ اما جهت بهبود وضعیت معیشت مردم و پیشگیری از مشکلات اجتماعی، همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی ضرورت دارد.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: 98 هزار خانوار با جمعیت 250 هزار نفر در سطح استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند که علاوه بر برخورداری از خدمات حمایتی و معیشتی، از برنامه‌های حوزه توانمندسازی این نهاد نیز بهره‌مند می‌شوند تا در نهایت از پوشش خارج شده و خودکفا شوند.

وی با بیان اینکه 28 هزار یتیم کمتر از 18 سال تحت حمایت این نهاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین تاکیدات ائمه اطهار(ع) و آموزه‌های قرآن کریم، خدمت به قشر ضعیف جامعه بوده و اساساً رسیدن به جامعه پویا نیازمند شناخت مسائل اجتماعی است؛ بنابراین باید یک برنامه ویژه برای خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه تهیه شود.

شهرکی ادامه داد: کمک به همنوعان یکی از رسالت‌های انسانی است که هر فرد بر عهده دارد اما این موضوع که کمک به چه شکل باشد نیازمند بررسی راهکارها و شناخت راهبردهایی برای افزایش مسئولیت اجتماعی در این زمینه است تا به این ترتیب بتوان مشکلی از نیازمندان رفع کرد و در نهایت به جامعه پویا دست یافت.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در فرآیند توسعه مشارکت مردمی، جشن نیکوکاری برای ایران اسلامی نماد شاخص است، تصریح کرد: سال گذشته در قالب جشن نیکوکاری کالاهایی به ارزش بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون ریال توسط مردم استان اهدا شد که در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت و ما باید جهت افزایش کمک‌های نقدی در استان زمینه‌سازی لازم را انجام دهیم.

وی گفت: تلاش کمیته امداد بر این است که علاوه بر ارائه خدمات کمک معیشتی به افراد نیازمند و محروم، توانمندسازی آنها برای کارآفرینی و نجات از فقر را نیز با قوت دنبال کند.

شهرکی افزود: فقر هم یک نوع بیماری است که به صورت وراثتی منتقل می‌شود؛ البته نظام به دنبال شکستن این زنجیره است و از این رو به یاری دستگاه‌های اجرایی می‌توان حضور مردم را پررنگ‌تر کرد تا در جشن نیکوکاری که از 18 لغایت 20 اسفندماه در مدارس، پایگاه‌های سطح شهر و میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود، حضور گسترده‌تری داشته باشند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها